رفتن به محتوای اصلی

آیا دگر اندیش دشمن است؟ در پاسخ یک مهران بهاری گرا
11.05.2012 - 23:41

 دشمن انگاشتن کسی که همراه آدم نیست نشانه ترس ژرفی ست که آدمهای شخصیتاً مستبد ودیکتاتور گرا  در وجود خود احساس میکنند. این جباریت خصوصیتی تربیتی - اجتماعی ست که در فقدان شجاعت بروز میکند. چنین ترسی در مسیر زمان به نفرت تبدیل میگردد. گروههایی از مردم برای ارضای حس نفرتشان، علیه دیگران و حتی تبعیض گران دست به دامن دیکتاتورها میشوند تا رهایشان کنند. بعد ها آنان همین مستبدان خود ساخته را به زیر میکشند تا بر دیکتاتوردیگری تکیه کنند. آدمهای شخصیتاً مستبد با قدرت یابی به دگر آزاری و سرانجام به خود آزاری روی میاورند. وجود دیکتاتورها ی سیاسی و نظری بازتاب خصوصیات استبدادی شخصییتهای جباریست که سرتاپای جامعه را فرا گرفته اند ؛ و قلم به دستانیکه با شعار «هرکه با ما نیست دشمن ماست» اینجا و آنجا عرض اندام میکنند. . رمز و راز دشمن تراشیها و خیانت جویی ها و کینه و نفرت ورزیهای مهران بهاری ها و امثال آنان در میان حرکات رفع تبعیض بر این اساس است. شخصیت های مستبد به خود حق میدهند که از طرف یک ملت حرف بزنند و برای مردم نفع و ضرر تعیین کنند. مثل دیکتاتورها سخن و نظر فردیشان را حرف ملت جا بزنند. بخشی از مردم را مانقورت و ستون پنجم دشمن و غیره بنامند. آزاد اندیشان را در قفس کنند و در کوی و بازار بگردانند. اینست خوابی که شما و امثالتان برای آذربایجان دیده اید. آج تویوق یاتار یوخودا داری گؤره ر! تشنگان استبداد خواب دیکتاتوریشان را میبینند.

پیام نخستین حضرت عالی به آ. ائلیار . دقیق ببین چه نوشته ای:

« «اقای ایلیار: من خیلی وقت بود که به توالت عمومی  ایران گلوبال سر نزده بودم. همین چند روز پیش که برای خنده بر قیافه مضحک مدیران و نویسنده گاه خل و احمق و  بی شعور این توالت عمومی سرزدم متوجه شدم که روباه پیر و پشم و دندان ریخته و  بد  هیکل و احمق یعنی  ... اتگار که حق تان را کف دست تان گذاشته و از نظافتچی توالت احزاجت کرده است. البته حق ات بود که  تو احمق و بی شعور می خواستی در زیر سایه شوینست گندیده ای مانند ... دلقک  افکار  مریض و مسموم ضد تورکی ات را تبلیغ کنید. البته  از آنجائیکه  نه از دوست  شناسایی دارید و نه از دشمن از هر دو جبهه تیپا خورده و  همچون اشغالی بیرون ریخته شدید. هر که با آل تورک در افتاد بر افتاد. اما  شانس آوردی که با اسم مستعار  می نوشتی و گرنه بعد از استقلال ازربایجان افرادی مانند تو و مزدک بامدادان و برادران موحدی ها و پیمان پاک گه را در قفس هایی گذاشته و در کوی و بازار خواهیم گردانید که  کودکان به هیکل شان  بشاشند و بزرگتر ها به صورت کریه شان تف به اندازند. از اینکه کار نظافتچی توالت عمومی را از دست دادید  خوشحال شدم..هله لیک سهند»»

دستور میدهید اندیشه ام را ننویسم . این دستور نتیجه پیام گذشته و کنونی شما به من است. وگرنه مستقیم به من ننوشته اید «ننویس!». وجود پیامهای شما اینجا به معنای جلوگیری از آزادی بیان است. و دستور حذف آن. مهران بهاری مجتهدی را «دشمن» قلمداد کرده است . همانطور که شما به عنوان همکار بهاری من را در پیام پیشینتان «دشمن» به حساب آورده اید. دشمن نامیدن یکی در فرهنگ گروهی شماها به معنای «حذف روحی و جسمی» شخص است.  با این کاراکتری که شما در پیامهایتان نشان میدهید نه تنها ماهیت نظریات مستبدانه خود را روشن میسازید بل ماهیت افکار همکارتان بهاری را نیز نشان میدهید. ماهیت ضد آزادی و انسان ستیز شما هرروز بیشتر روشن میشود.
 رفتار شما زیر ذره بین روانشناسی نشان میدهد که دارای یک شخصیت جباری هستید.
 ابزار فکری تفکر شما مقولاتی مثل دشمن و خائن و خیانت و این جورچیزهاست و اینها همه نشانه ی عدم شجاعت فکری شما و مرشدتان است.

پیام دوم شما:  

 «آقای ائلیار: من  تمامی  پیام هائیکه بین اقای مئهران بهارلی و خانم  لیلا مجتهدی  رد و بدل شده اند را هم در پائین  این ایمیل درج می کنم و  هم  بصورت فایل ورد  ضمیمه  می کنم که بتوانید  برای مطالعه چاپش  کنید. چنان چه از این پیام ها معلوم است اقای بهارلی در هیچ جا از خانم مجتهدی نخواسته اند که آن نوشته دکتر صدیق را حذف کنند. اگر بعد از خواندن تمامی پیام ها باز هم ادعا کنید که    اقای بهارلی در حدف آن نوشته  از فیس بوک خانم مجتهدی اصرار کرده اند معلوم خواهد  شده که  یه جنده و قحبه و زنا زاده و  دیوثی بیشتر نیستید.
  یادت باشد که قبل از  تو  یه بوزینه دیگری به نام[ حفاظت نام از آ.ائلیار ... ] هم برای چند صباحی زیر پاهای گراز  پیر و پاتال و پشم و دندان ریخته یعنی استادت  [ حفاظت نام از آ.ائلیار ... ] خوابیده و مشغول  مکیدن بودند که این پیر بعد  از استفاده به مانند  کاغذ توالت مچاله اش کرده و به سطل اشغال روانه اش کرد. هله لیگ .سهند»

***

پیامهای مورد اشاره شما توسط خودتان در سایت آذربایجان اونلای درج شده است . هر کس خواست میتواند به آنجا مراجعه کند. و اما در مورد «حذف»: وقتی خانم لیلا مجتهدی با انتشار یک نوشته از دکتر صدیق، از طرف مهران بهاری«  دشمن خلقهای ترک »  خطاب میشود. معنی سخن اینست که مطلب را انتشار ندهید ! بردارید! حذف کنید!
 «bu yalanları yayayan...  Türk xalqının düşmenleridirler.... ترجمه : منتشر کنندگان این دروغها... دشمنان خلقهای ترک  هستند»

بهاری  مجتهدی را مستقیماً جزو دشمنان شمرده و غیر مستقیم دستور حذف مطلب را داده است. 
 دقیقاً مثل خود شما که به من « دستور میدهید نظراتم را ننویسم» . این دستور نتیجه پیام گذشته و کنونی شما به من است. وگرنه مستقیم به من ننوشته اید «ننویس!». وجود پیامهای شما اینجا به معنای جلوگیری از آزادی بیان است. و دستور حذف آن . مهران بهاری مجتهدی را دشمن قلمداد کرده است همانطور که شما به عنوان همکار بهاری من را در پیام پیشینتان دشمن به حساب آورده اید. دشمن نامیدن یکی به معنای «حذف روحی و جسمی» شخص است.
  با این کاراکتری که شما در پیامهایتان نشان میدهید نه تنها ماهیت نظریات استبدادی خود را روشن میسازید بل ماهیت افکار همکارتان بهاری را نیز نشان میدهید. فحش و توهین هایی هم که به من و دیگران اینجا ردیف کرده اید به عنوان گوشه ای از فلسفه و ماهیت فاشیستی شما میماند که باز هم سندیت یابد.
پیام مهران بهاری به لیلا مجتهدی: منبع ایمیل خود شما به من.
دقیق شویم به دشمن نامیده شدن دیگر اندیشان. نه تنها شامل مجتهدی بل صدیق و آ.ائلیار و همه دگر اندیشان میشود. گفتم که  دشمن نامیدن یکی به معنای «حذف روحی و جسمی» شخص- نخست در سخن و بعد درحالت داشتن قدرت و امکانات به صورت عملی- است. این راز تئوریها و وجود شماست. واکنش لیلا مجتهدی در برابر کسی که با «دشمن نامیدن او در پی حذف روحی و جسمیش» میباشد میتواند همانگونه باشد که ایشان نشان داده اند. و مرشد شما برازنده آنست. شما ها نخست حذف «روحی -جسمی» میکنید و بعد، از دیالوگ سخن میگویید! این یعنی ابزار نمودن مقولات مدرن برای استقراردیکتاتوری:

Mehran Baharli Azerbaycan adı ile uyduruq Azeri, Azer, Az .. ad ve tayfaların arasında héç bir bağlantı yoxdur. Azerbaycan adının, kökeni de -ister İranik kökenli bir ad olsun, ister Türkik, ister Yunanca ya da ayrı bir şéy- önemsiz bir qonudur. Azerbaycan coğrafi adının kökeni meselesi Türk milletinin haqları ve Azerbaycanın veten olub olmaması arasında da iyne ucu qeder ilgi yoxdur. Azerbaycan burada yaşayan Türk, kürd, fars, talış, tat, yehud, érmeni, asoru, .... bütün milletlerin vetenidir. Azerbaycanın Türk xalqının veteni olması üçün ne Azerbaycan adına qondarma bir köken yaratmağa gerek vardır ne de Türk xalqının adını uyduruq Azer, Azeri, Az, Azerbaycanlı kimi xeyali étnik-milli varlıqların adı ile deyişdirmeye. Türk xalqının milli kimlik ve adı Türkdür; Azeri, Azer, Az, Azerbaycanlı déyildir, olmamışdır ve olmayacaqdır. Ne Azerbaycan ne de Türk xalqının, adlarının ve kimliklerinin uzaqdan yaxından Azeri, Azer ve Az uydurmaları ile de ilgisi yoxdur. Bu bilimdışı, qondarma ve temelsiz yalanları uyduran ve özellikle bu yalanları yayan bir para insanlar özlerinin Türk milleti olduqlarını qebul étmeyen, Türkden qorxan ve Türkden nefret éden kimseler, yanı Türk xalqının düşmenleridirler

March 30 at 9: 07 pm

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناشناس

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!