رفتن به محتوای اصلی

جنگ کفتارها
27.04.2017 - 00:16

پر واضح و بر همگان آشکار است که مقام ریاست جمهوری در ایران هیچگاه از آزادی عمل و قدرت اجرایی کافی برخوردار نبوده و همیشه این جریان حاکم پشت پرده است که سیاست های کلی را به رییس جمهور دیکته میکند و صد البته در حکومتی که وزیران کلیدی دولت توسط شخص رهبری انتخاب شده و خلا وجود احزاب و تشکیلات آزاد و مستقل بیداد میکند ، انتظار سیستمی کار آمد کاملا بیهوده است .

ولی بعد از گذر از مسائل اولیه نگاهی به جریانات روز و بازی در حال اجرا و نقش بازیگران میپردازیم .

سناریویی تکراری از حضور افرادی خنثی از یکسو و حضور به اصطلاح ناجیان رد صلاحیت شده از سوی دیگر .

از ثبت نام افرادی همچون خزعلی که در نقش خاتمی یا موسوی جدید در قالب روشنفکری پا به عرصه گذاشته تا حضور مجنونانی همچون محمود احمدی نژاد و بقایی .

اما از دیدگاه بنده اینبار قصه کمی متفاوت بوده و این جنگ زرگری انتخابات تنها برای داغ کردن تنور حضور مردم در پای صندوقهاست و داستان اصلی جنگ پنهانی کسانیست که با کهولت سن علی خامنه ای بوی کباب به مشامشان رسیده و چشم بر دیس پر زرق و برق و رزق و قدرت رهبری دارند .

کمی ژرف تر بیاندیشیم ……

در نگاهی کوتاه به تک تک افراد مهم در بازی توجه کنید

۱=ابراهیم رییسی : کسی که مدت مدیدیست سودای جانشینی رهبر در سر دارد و به همین منظور یک شبه آیت الله خود خوانده شد و کلاسهای درس خارج نیز برگزار کرد و رسانه های موافق و مورد حمایتش او را اصلح ترین گزینه برای رهبری خواندند . اما در آخرین نامه علی خامنه ای خطاب حجت الاسلام به او داده شد و بسیار محترمانه و تلویحا به ایشان گفتند : ” بتمرگ ، تو اندازه این حرفها نیستی ”

۲= جریان روحانی = به اصلاح اصلاح طلبانی معتدل که یقینا در صورت رسیدن به قدرت مضاعف کاندید مورد نظر خود را برای رهبری معرفی کرده و شاید یک شبه بازهم سناریوی خواب رفسنجانی و تایید احمد خمینی تکرار شود . شاید روحانی و شاید خاتمی

۳=جریان احمدی نژاد : یا بهتر است بگوییم احمدی نژادیسم که با به قدرت رسیدن دوباره ، خطر شاخ و شانه کشیدن های دیوانه وار و استعانت از هاله نور و امام زمان و حتی تغییر در جریان رهبری یا انتخاب ملیجکی در نقش رهبر مقوایی را رقم میزند .

و باقی تماشاگرانی بی خاصیت و بی تاثیر .

پس پر واضح بود که احمدی نژاد و جریان همسو به جرم اهانت و دهن کجی به رهبری از گذشته و حال از جریان عزل وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد و شرکت در انتخابات او علیرغم میل رهبر بایکوت میشدند .

رییسی به دام حربه اتاق فکر نظام افتاده و خود را کاندید ریاست جمهوری کند و با شرکت و شکست در انتخابات قبح رهبریش را نیز از دست بدهد و سوپاپ اطمینان رژیم یعنی جریان روحانی و اصلاح طلبان به کارشان ادامه داده تا هم با عوامفریبی در داخل به بهانه اصلاحات و هم تعامل با خارج به بهانه رفع تحریم و غلط کردمهای دیپلماتیک اندک زمانی به عمر جمهوری اسلامی بیافزایند و در این مدت جریان حاکم بر نظام نیز وقت کافی برای انتخاب یا تربیت و یا تقویت شخص مورد نظر برای رهبری را داشته باشد تا سکان این رژیم را حفظ کنند .

آری این جنگ کفتارهاییست که از درون به خون هم تشنه ولی در برابر هر نیروی خارج از حلقه خود متحد و یکپارچه اند .

و مردم ما نیز هنوز درگیر مسائلی همچون فراخوان و تهدید های احمدی نژادها و شعله سعدی ها و انتخاب بین بد و بدتر و صد افسوس .

هم میهن تنها راهکار گذر از این استبداد فشردن پا بر گلوی آنست و تحریم همه جانبه انتصابات فرمایشی .

پاینده ایران و سرافراز ایرانی

حمید صنعتی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.