رفتن به محتوای اصلی

" به اندازه کوپن خود صحبت کنید"
06.03.2017 - 10:47

بعضی وقت ها، شاید هم خیلی وقت ها و شاید هم همه وقت ها، لازم نیست در باره روشن شدن موضوعی ساعت ها سخنرانی یا چند صفحه سیـاه کـرد (مگر در مورد کـار های تحقیقـی و ...) تا خواننده و یا شنوده مطلب را متوجه شود !!!

برای مثال، مدال های آقای اصغر فرهادی است.

از این منظر، فکر کنم چند خطی بیشتر برای ادای مطلب نیاز نباشد!

من واقـعـأ کاری ندارم که فیلم ارزش هنری دارد یا نه، چرا که تخصصی در این رابطه ندارم.

اسُکار ایشان به حق بوده یا نه؟ چرا این مدال را به او داده اند؟ آیا مسئله سیاسی بوده است؟ آیا لابی ها در این رابطه نقش داشته اند؟ چرا فُلان کس پیام اش را خواند؟ آیا مـردم ایـران از این بایت خوشحال هستند و یا برعکس؟ ( که در این باره به ویژه آمـار دقیـقی هم در دست نیست ماشا الاه 80 میلیونیم  ولی خدا وکیلی آمار های ما هم جملگی الاه کُلنگی هستند ) و بسیارند سئوال ها و چراها در این باب .

اما از آنجایی که پیـام این کارگردان سینمای جمهوری اسلامی، درحقیقت اعتـراض سیاسی به سیاست های جـدیـد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا، از جمله نـدادن ویـزا به هفـت کشور که ایران جمهوری اسلامی هم یکی از آنهاست خوب است که طرفدارانش ناراحت و یا عصبی نشوند از اینکه بنده که فقط، فردی سیاسی هستم به ایشان بگویم، آقـا مثل بچـه آدم، بـرو فیلم ات را به ساز، تو به سیاست چه کار داری همین طوری که من به سینما و فیلم سازی کاری ندارم.

اگر قرار است اعتراضی کُنی، اعتراض هنری، چه میدونم، سینمایی بُکن، به تو چه ربطی دارد که پیام سیاسی بدهی، هرچند نیامدنت هم کار سیاسی بود !

اما جالب است که خودت هم می گویی"من سیاسی" نیستم، عجبا !!!

ولی در زمانی که مدال نمایش فیلم های کن به تو ارسال می شود می گویی که:"تو نماینده بخش اکثـریت جامعه ایـرانـی هستی و همان بخش را که بخش مُرفه جامعه ایـران است را در فیلم هایت نماینده گی می کنی"

از این رو بهتر است که شما، تو حرفهِ خود، سرگرم باشی  و این را هم یاد بگیر که، اگـر در فردایی هم ایشا الاه مدال دیگری نصیب ات شد، سخنـرانـی و یا پیـام ات، هنـری و سینمـایـی باشـد نـه سیاسی و ...

اعتراض های سیاسی را بگذار به عُهده هنرمندان مُتهعد، تو را با این حرفها چه کار؟ ...

بـرو نان جوی آلوده بر خون بخور و خوش زی  ... و همی خدمت خود را انجام ده.

این نکته فقط شامل تو، اصغر فرهادی نمی شود، برای مثـال اگـر نویسندهِ ای از زنـدان بـزرگـی بنام ایـران که الحمدالاه به بـرکـت حکومت آسمانی جمهوری اسلامی، شکنجـه، فحشـا، بیکـاری، اعتیاد و ... وفور موجود است، کتابی در باره گُل و بُلبُل بنویسد و از بـد حادثه، مدالی هم نصیب اش بشود و ایشان هم به جای پرداختن به نوشته اش ( گُل و بُلبُل) یکدفعه حالی به حالی بشود و از دندهِ چپ بلند شده و حرف هایی بلغور کند که در حوضه اش نیست.

از این رو وقتی به او برخورد می شود، طرفدارانش می گویند، خانم، آقا، او  فقط یک نویسنده است!

در مورد اصغر فرهادی هم کسی خدای نا کرده از او کـارگـردان مبـارز یا مُتعهـد و یا شکنجه شده حکومت ِ جمهوری اسلامی یاد نمی کند و توقعی هم نیست چراکه ما هم به خوبی شما می دانیم او فقط کارگردانی، بیش نیست ولی شما به جای اعتـراض به ما، بهتـر است به چنین افـرادی به گویید، لطفـأ و خواهشان، در مـورد مسائـل سیاسی آنهم از سرزمینی که حکومت اش، از یک مُشت اراذل و اوباش، پـدو فیـل، و جنـایتکـار تشکیـل شده است، سـرگـرم ِ کـار پُـر رونـق ِ خودتـان باشیـد و مهم تر اینکه، به اندازه کوپن خود صحبت کنید.

                                                                              دوشنبه 6 مارس 2017 / استکهلم

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

پویان انصاری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.