رفتن به محتوای اصلی

آزربایجان اسیر
16.02.2017 - 18:52

آزربایجان اسیر است.
فقر فرهنگی  ما از استعمار فرهنگی ما سرچشمه میگیرد. فقر فرهنگی آزربایجان از قدقن های فرهنگ و تاریخی مللی خودش منشا میگیرد. ما فقیر از فرهنگیم  فقیر از فرهنگ  آزاد و زنده گی آزاد . مللت آزربایجان آزادی را در کتابها ، عکسها و فیلمها میبیند. مللت آزربایجان با زبان قدغن خویش دنبال فرهنگ و هویت مللی قدقن خویش و در وطن قدغن خویش همواره به دور قدقن های اطراف موجودیت خویش میچرخد. که شاید روزی روزنه ای باز شود و طلسم قدغنهای مللی و فرهنگی او در هم بشکند . آزربایجان گم شده در هیچ چیز گم نشده،  الا در خودش .   هرچه که مللت تورک آزربایجان میکشد با کل موجودی آزربایجان در یکجا میکشد. تمام ناتمام آزربایجان تا از سیستم اسارت فرهنگی و مللی رها نشود آزربایجان در زیر چکمه های یاغیان زمان خواهد ماند. فرهنگ اسارت و استعمار باید در زیر قلمها و اندیشه های آزاد آزربایجان جراحی شود. تا آزادی مللی بر مللت آزربایجان ارزانی نشده است مللت آزربایجان روز خوش مخواهد دید.
فرهنگ چیست.؟ اگر  به مجموعه دستآوردهای مادی،  معنوی، اجتماعی،  تاریخی و سیاسی هر مللت فرهنگ گفته شود.!  تک تک این عناصر حیاتبخش به  فرهنگ، در  آزربایجان در زیر ضرب و شتم پاشنه های آهنین استعمارگرانی قرار گرفته است که بودن آزربایجان را برای نابود کردن آن میخواهند ! وگرنه کدامیک از واژه های فرهنگساز آزربایجان در دست اراده مللی آزربایجان  هست.؟ کدامیک از عناصر فرهنگساز در آزربایجان میتواند آزادانه به رشد و شکوفایی اجتماعی خویش بپردازند.؟ مادیات و ثروتهای آزربایجان با تمام ناتمامش بدون وقفه و همیشه در دست برداشت
است،  معنویات آزربایجان تورک که به تمام  اندوخته های اخلاقی و تاریخی تورکهای آزربایجان شامل میشود قدم به قدم رو به سوی نابودی در حرکتش میخواهند و میبرند که از ما ماهایی دیگر با خلق و خوی دیگر، دیگری که به درد هرچیز میخورد الا خود بودن، بسازند.!
اجتماعی که تمام تار و پود آن در زیر تبلیغ و حکم استعمارگران مسموم است.
تاریخ آزربایجان به طور کامل به خود آزربایجانیها پنهان شده است و همه تاریخ فارسها و حتی ملل دیگر به مللت تورک آزربایجان تدریس میشود الا تاریخ خودشان.
سیاست آزربایجانی در نظر استعمارگران تا به مرز حرامیت پیش رفته است. که گویی در نظر این اسارتگران زبان جهنم نیز زبان تورکی خواهد بود ( آخوند جنتی)این یعنی بپرهیز از جهنم ! بپرهیز ای تورک که گویی خداوند زبان تو را زبان قدغن خلق کرده است و بهترین راه فرار از آتش جهنم و خشم استعمارگران راه  بیگانه بودن با خویش است. !!! در مدارس و دانشگاه های آزربایجان جنوبی ده ها زبان و فرهنگ و تاریخ ملل دیگر تدریس و تحصیل میشود الا زبان شیرین تورکی آزربایجانی به خود تورکهای آزربایجان. اگر انسان را محصول تعلیم و تربیت و محیط خویش به پنداریم آزربایجان از تعلیم و تربیت خویش با زبان خویش از خیلی وقتها پیش محروم است. بر محیط آزربایجان همان ظلمی واقع میشود که بر هویت مللی آزربایجان وارد میشود. 
چیست از مللت تورک که در دست مللت تورک باشد. هر چه هست و نیست در دست استعمارگرانی است که منفعت و بودن  خویش را  در نابود کردن دیگران جستجو میکنند. آزربایجان به خاطر  استعماری که فرهنگ  اسارت به آن حاکم کرده است عذاب میکشد  . بودن بهتر از نبودن و نبودن بهتر از بیعت کردن به ظلم و استبداد مللی است.
زنده باد زنده گی با آزادی برای تمام ملتهای جهان خصوصا مللت اسیر آزربایجان جنوبی.!
   فریدون آتامان

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.