رفتن به محتوای اصلی

ادامه کشتار شهروندان اهوازی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی ایران را محکوم می‌کنیم
13.02.2017 - 02:17

 

نیروی‌های  انتظامى نظام ایران، روز جمعه 10 فوریه یک شهروند عرب اهوازی به نام حسن آلبوغبیش را هنگام تعقیب چند متهم، در وسط شهر فلاحیه (شادگان) به ضرب گلوله کشتند.

این شهروند بی‌گناه هدف گلوله نیروهایی قرار گرفت که با خودرو، چند موتورسوار را که در نزدیکی پل عبودی این شهر به دستور ایست توجه نکرده بودند، تعقیب می‌کردند. گلوله مستقیم به سر حسن آلبوغبیش برخورد کرده و فورا او را کشت.

دو موتورسوار به نام‌های سیدعلی موسوی و سید مصطفی موسوی نیز مجروح شدند. تا کنون هیچ مقام مسئولی علت تعقیب این موتورسواران را اعلام نکرده است.

این سومین حادثه مشابه است که در نتیجه آن جان شهروندان بی‌گناه اهوازی گرفته می‌شود. در نوامبر 2016 نیز یک دختربچه 3 ساله که به همراه پدر و مادر خود، در حال تردد در منطقه علوی بود، پس از آنکه نیروهای انتظامى در یک پست بازرسی به سمت خودروی آنها آتش گشودند، کشته شد.

در این حادثه، عباس سواری که از سوی نیروهای امنیتی تحت تعقیب بود، در یک ایست بازرسی توقف نکرد و آنها مستقیما به سمت خودروی او تیراندازی کرده و دخترش را کشته و همسرش را به شدت مجروح کردند. گلوله نیروهای امنیتی جسم کوچک رغد سواری، دختر عباس سواری را دریده و در جا او را کشتند. همسرش نیز به دلیل شدت جراحات به بیمارستان منتقل شد و خود عباس سواری نیز دستگیر شد.

این بار اولی نیست که شهروندان عرب اهوازی در ایست‌های بازرسی و یا زمانی که نیروهای امنیتی فعالان سیاسی را تغییب می‌کنند، کشته می‌شوند.

در نوامبر 2015 صدها نفر از شهروندان در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان 17 ساله اهوازی به نام علی جلال به دست نیروهای امنیتی، اعتراض کردند. این نوجوان زمانی که نیروهای امنیتی به یک بازار محلی در منطقه "لشكر آباد" حمله کردند، مورد اصابت گلوله آنها قرار گرفت و کشته شد.

سازمان حقوق بشر اهواز، استمرار کشتار بی‌رویه شهروندان اهوازی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی و پلیس را محکوم کرده و خواستار  تسلیم متخلفان به پیشگاه عدالت، و همچنین توقف روند بی رویه و غیر مسئولانه تیراندازی به شهروندان در اماکن عمومی و غیرعمومی است.

سازمان حقوق بشر اهواز

11 فوریه 2017

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
AHRO

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.