رفتن به محتوای اصلی

نخست وزیر عراق در نزاع ملاهای ایران - آمریکا ظاهرن بیطرف است
11.02.2017 - 22:17

 

عراق همواره با خوشروئی از انتقال سرمایه مالی و معنوی ایرانیان با لبخند استقبال کرده و رای خود را بدون هیچ توهمی به متحدان امریکائی -عربستانی داده است. سیاستمداران عراق از خاستگاه منافع مردم و کشورشان، به خیانت ها و ایران فروشی های اسلامگرایان ایران "لبیک" گفتند. اکنون که منطقه در استانه تحولات قریب الوقوع می باشد، عراق جایگاه سیاسی خود را مشخص کرده است.

رئیس جمهور امریکا در پی تماس های خود با سران کشورها،گفتگوی تلفنی با العبادی داشت. رسانه ها خبر دادند: 

خبرگزاری رویترز، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق پنجشنبه 21 بهمن‌ماه، با "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار گفتگو کرد.
نخست وزیر عراق شنبه 23 بهمن‌ماه، درباره این مکالمه به افزایش تنش میان ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: عراق نمی‌خواهد بخشی از هیچ نزاع منطقه‌ای یا بین‌المللی باشد.
شبکه تلویزیونی دولتی عراق نیز به نقل از العبادی اعلام کرد: عراق مایل به حفظ منافع ملی و منافع مردم خود می‌باشد و نمی‌خواهد بخشی از یک درگیری منطقه‌ای یا بین‌المللی فاجعه‌بار برای منطقه و عراق باشد.
کاخ سفید جمعه 22 بهمن‌ماه، درباره محتوای نخستین مکالمه تلفنی العبادی و ترامپ اعلام کرد "دو طرف درباره تهدید ایران برای کل منطقه گفتگو کردند".
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق پس از گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ گفت کشورش در هیچ درگیری منطقه‌ای و بین المللی مشارکت نخواهد ‌کرد. (رسانه حکومتی عصر ایران)
کاخ سفید همچنین ادعا کرد: «هر دو رهبر درباره تهدیدی که ایران متوجه سراسر منطقه می‌کند، صحبت کردند و آنها همچنین تعهدشان را به مشارکت بلندمدت بین آمریکا و عراق بر اساس توافق چارچوب استراتژیک آمریکا-عراق تاکید کردند. (رسانه حکومتی فارس).
 
نخست وزیر عراق در گفتار خود را از ماجراجوئی های پان اسلامیستی-فاشیستی حکومت اسلامی کنار کشید، اما ما می دانیم که هر بیطرفی سیاسی گوهری جانبدارانه دارد که دیر یا زود شفاف خواهد شد. منافع عراق و عراقی ها و مردمان منطقه در اینست که از حاکمان ایران فاصله بگیرند. آنها نیک می دانند که کسانی که اینگونه زیر پوشش اسلام و حسن و حسین و زینب .. به ایران و ایرانیان خیانت می کنند، به آنها هم رحم نخواهند کرد.
موضع نخست وزیر عراق در گفتگو با ترامپ، باید ایرانیان را بهوش آورد که چرا حکومت اسلامی 8 سال ایران و عراق را در جنگ هشت ساله ویران کرد و چرا پس از سرنگونی صدام، هستی ایران و ایرانیان را در شوره زار اسلام و اسلامگرایان عراق ریخت؟
حکومت اسلامی کی بخاطر سیاست های ویرانگرانه خود در ایران و منطقه محاکمه خواهد شد؟
اگر امروز باشندگان ایران حکومت اسلامی بپای میز محاکمه نبرند؛ این جنایتکاران بهانه محاکمه ایران و ایرانیان خواهند شد!
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.