رفتن به محتوای اصلی

ایران، چشم به ایراندوستان دارد
06.02.2017 - 23:35

 

 

دیروز یکشنبه ۱۷ بهمن ۹۵ بود و من در شیفت و محل کارم بودم ، دو پیامک پی در پی و یکسان به گوشی همراهم رسید . نوشته بود به جهت پرونده شماره فلان ردیف چنان ، در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۹۶ در شعبه یک دادگاه انقلاب شهریار حضور داشته باشید . برگ احضار به در خانه نمی فرستند چون ما از آن بهره برداری سیاسی کرده و برگه را در فضای رسانه منتشر می کنیم !

 این پرونده در ارتباط با بازداشت و زندانی شدنم در روز ۲۳ آبان ۹۵ توسط وزارت اطلاعات است که اتهام آن تبلیغ علیه نظام بود !؟  و جالب اینجاست که پارسال نیز پرونده ای با همین اتهام تبلیغ علیه نظام در همین شعبه یک دادگاه انقلاب شهریار رسیدگی و به ۶ ماه زندان محکوم شدم که با اعتراض ما به دادگاه تجدید نظر استان تهران فرستاده شده و چند روز پیش برگ احضارش بدستم رسید که تاربخ دادگاه تجدید نظر روز ۲۲ اردیبهشت ۹۶ بود . چند روز پیش نیز باز هم در محل کارم نشسته بودم که تلفن همراهم زنگ زد و شماره بسته بود ، فردی از آن سوی خود را مامور وزرات اطلاعات معرفی کرد و از من خواست که مراقب خودم باشم !؟ پرسیدم چرا از تلفن درست و حسابی زنگ نمی زنید تا شماره آن در گوشی درج شود و گفت به ۱۱۳ زنگ بزن و بپرس ! ناراحت این بود که چرا از شهناز اکملی حمایت می کنم و اگر کسی بازداشت می شود حتما مشکلی دارد ! خواست تهدید کند که ترمزش را کشیدم . گفت هر جا خواستی قرار بگذار من بیام گفتگو کنیم ، در محل کار یا جای دیگر ، بعد پرسید شغل شما چیه ؟ ! گفتم آتش نشانم ، جالب بود که از اطلاعات زنگ می زد شماره همراه مرا داشت اما شغل مرا نمی دانست !؟ . به هر روی می توانستم پاسخش را ندهم و در همان آغاز قطع کنم چون شماره ناشناخته یعنی مزاحمت و تهدید ، دیدار و گفتگو با من برای همگان آزاد و آسان است چون خانه و محل کار و تلفنم در اختیار همه دوستان قرار دارد و در این میان اگر مقام امنیتی ، اطلاعاتی ، قضایی با من کاری داشته باشد به راحتی در دسترس هستم و زندگی پنهانی ندارم ، پس نیاز نیست کسی با تلفن ناشناخته و بسته با من گفتگو کند ‌.

با توجه به فعالیت سه وجهی من در عرصه سیاسی ، مدنی و حقوق بشر در طی ۳۰ سال گذشته تاکنون که در حد بضاعت و توانایی خودم بوده و هیچگاه ادعایی نداشتم و همواره هزینه آزادیخواهی و عدالت جویی و اعتراض و انتقاد را پرداخت کرده ام ، پس دیگر لازم نیست که دستگاه یا نهادی مرا تهدید کند ، من تا هنگامی که در ایران سرزمین محبوبم شاهد سرکوب ، ستم و بیداد ، بیکاری ، فقر ، اعتیاد ، شکاف طبقاتی دهشتناک ، رانتخواری ، اختلاس ، ناکارآمدی مدیران ، بی توجهی به محیط زیست ، نبود احزاب ، سندیکاها ، سازمان و انجمن های مردم نهاد ، اعدام ، تبعیض ، گرانی ، فرار مغزها ، پرونده سازی ، بازداشت و زندانی کردن فعالان مدنی ، سیاسی و عقیدتی ، سرکوب به نام قانون و تحت پوشش تبلبغ علیه نظام یا اقدام علیه امنیت ملی ، عدم حاکمیت راستین قانون ، تهدید ، ارعاب ، ورود غیر قانونی به خانه با نام قانون و امنیت ، خفقان و ... باشم ، قلم و زبان و رفتارم از انتقاد و اعتراض کوتاه نخواهد آمد . سال های زندگی من نیز همانند مردم کشورم همراه با انقلاب و جنگ و زندان و اعدام و فریبکاری و بیداد و ظلم گذشت ، که نباید این گونه می شد چرا که انقلابیون حاکم هنگامی که به قدرت رسیدند ایران آماده بزرگی و پیشرفت در اندازه کشورهای نخست جهان بود و همه چیز مهیا برای فر و شکوه و عظمت میهن بود .

تاربخ و فرهنگ روشن و گرانسنگ ، جغرافیای مستعد ، مردم آماده برای همراهی ، ذخایر و منابع بزرگی چون نفت و گاز و ثروت های بیکران دیگر ، همه و همه فقط نیاز به دستگاه مدیریتی توانمند و عاشق و فرهیخته داشت تا بسوی ابرقدرت شدن در گیتی پرواز کنیم ، اما افسوس که تاریخ نخوانده بودیم و هیجان و شور و گمراهی از میدان پیشرفت بیرونمان کرد و شد آنچه نباید می شد . اکنون نیز من همچنان با اندیشه پیشرفت و بزرگی ایران و خوشبختی و سعادت مردم میهنم زندکی می کنم و می دانم که بسیاری از هم میهنانم نیز همانند من می اندیشند و در همه جا حضور دارند ، از مردم عادی ، کارگر ، کارمند ، کارشناس ، نظامی و سپاهی ، امنیتی و اطلاعاتی ، قضایی و قاضی ، تاجر و فروشنده که همگی در لایه های گوناگون جامعه زندگی می کنند و در پی مجد و بزرگی میهن و مردم هستند . برای اینکه میهن ارجمندمان را بسازیم باید روندی را طی کنیم که در آن قانون حرف نخست را بزند و براستی تجلی اراده ملی مردم در تحقق عدالت باشد و هیچ شخص و نهاد و دستگاه و مقام و گروهی نتوانند خود را بالاتر از قانون بدانند و همگان در پیشگاه قانون برابر باشند ، دستگاه های حکومتی و دولتی و نهادهای تابع آن باید شفاف و روشن و کارآمد عمل کنند و همگی در مسابقه خدمتگزاری راستین به میهن و مردم گوی سبقت از هم بربایند ، جامعه مدنی تقویت و نیرومند گردد و رسانه های آزاد شکل بگیرد تا بتوانند به تاریکتربن و پنهانی تربن نقاط نور افشانده و خیانت ها را برملا کنند . همه فعالان مدنی ، سیاسی ، عقیدتی از زندانها آزاد شده و دیگر هیچگاه فعالان دلسوخته در کشور مورد آزار ، تهدید ، پرونده سازی و زندان قرار نگیرند . ثروت ها و درآمدهای ملی ایران صرف عمران و آبادی کشور گردد ، انجمن ها و کانون های صنفی ، احزاب و سازمان های مستقل شکل بگیرد تا با همراهی مردم ، نخبگان و کارشناسان فرهیخته و خدمتگزار را تحویل اجتماع نمایند . با این روش بساط رانتخواری و اختلاس و کلاهبرداری برچیده می شود ، و اقتصاد بسوی شکوفایی پیش خواهد رفت و آنگاه شکاف طبقاتی ترمیم می گردد ، آنجاست که اخلاق جای بی اخلاقی کنونی را خواهد گرفت و باز هم شاهد نیرومندی مردم خواهیم شد .

بی تردید روش کشور داری تاکنون درست عمل نکرده که شاهد این همه رنج و گرفتاری هستیم و باید چاره ای دگر اندیشید و راه درست را پیش بگیریم ، ایران امروز در انتظار اراده دوستان و عاشقانش است تا از ذلت و خواری بسوی شکوه عظمت پیش برود . ایران را تنها نگذاریم ، بیایید با همدلی و مهر ، آیین پهلوانی ، دلاوری و شجاعت ، گذشت و فداکاری را زنده کنیم و بی ترس و هراس آینده میهن را به نیکی رقم بزنیم . ایدون باد . پاینده ایران ...

Image may contain: 1 person, standing and sitting
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.