رفتن به محتوای اصلی

من سخن تلخی راجع به خودم از شما نشنيدم و نخواندم
نامه اسماعيل نوری علا به کيانوش توکلی
05.02.2017 - 13:40

 

 

 

جناب آقای کيانوش توکلی

                             امروز در سايت شما، «ايران گلوبال»، به ويدئوئی از شما با عنوان «اعتراض به اتهام زنی در "میهن TV" و سخنی با سعید بهبهانی» برخوردم. در همانجا مقدمه ای ديدم مبنی بر اينکه در يکی از برنامه های تلويزيون ميهن به شما اتهامی زده شده و شما خواسته ايد پاسخ دهيد اما آقای بهبهانی گفته اند که جون شما «در سایت خودت همه نوع لجن پراکنی به دکتر نوری علا و سایر مبارزین مرتب مرتکب می شوی» از انتشار اعتراض شما خودداری می کرده است. آنگاه، در خود ويدئوی 10 دقيقه ای شما که در پاسخ به ايشان تهيه کرده ايد ديدم که به اين سخن نيز پاسخ داده و گفته ايد که من عليه نوری علا سخنی نگفته ام. من لازم می بينم در مورد اين گفت و گوی دل شکن مابين شما دو تن نکاتی را خدمت حضرتعالی و خوانندگان سايت ايران گلوبال توضيح دهم:

1. همانطور که توضيح داده ايد، ما چند سالی با هم همکاری داشته ايم. اما زمانی هم رسيد که من، به دلايل که طرح آنها در اينجا ضروری نيست، همکاری مان را قطع و از شما خواهش کردم که ديگر مطلبی از من منتشر نکنيد. شما هم به اين تقاضا عمل کرديد، تا اينکه روش ايجاد «صاحبان حساب کاربر» در سايت شما پيش آمد و گهگاه خوانندهء صاحب حسابی مطلبی را هم از من بر روی سايت شما گذاشت که مسئوليت اش با او بود و نه شما و من هم حرفی نزدم.

2. در سراسر سال های همکاری، و پس از آن، من سخن تلخی راجع به خودم از شما نشنيدم و نخواندم؛ اما البته ديگرانی که در سايت شما مقاله می گذارند بارها اتهامات مختلفی را به من زدند و اهانت های بسيار کردند که من، بر اساس تصميمی که سال ها است گرفته ام، به آنها پاسخ نداده و حتی اگر مطلب شان حاوی نکات مهم ديگری بود آن را در سايت های زير نظر خودم منتشر کردم.

3. اينکه آقای بهبهانی به بهانهء «لجن پراکنی شما عليه من» از انتشار پاسخ شما خودداری کرده است، تصميم بسيار بدی از جانب ايشان است و هيچگونه ربطی به من ندارد. نخست اينکه من هر کجا لازم ببينم توان آن را دارم که در مورد اتهامات و اهانت ها بخودم پاسخ مقتضی را بدهم و نيازی به محبت دوستان ديگر ندارم و، دو ديگر اينکه نمی دانم، بر اساس کدام سياست اعلام شده از جانب تلويزيون ميهن، «هرکس به نوری علا اهانت کند حق بيان خود را در آن تلويزيون از دست می دهد». رابطهء من (و تشکيلاتی که در آن عضو هستم) با آقای بهبهانی از ماهيت پنهان و خاصی برخوردار نيست و ايشان همانگونه که با ديگران گفتگو می کنند گهگاه به سراغ من و ما هم می آيند. رابطهء تشکيلاتی ما هم با تلويزيون ميهن از اين قرار بوده که آقای بهبهانی پخش مستقيم دو کنگرهء اول و سوم سکولار دموکرات های ايران را انجام داده و در مقابل آن حق الزحمه دريافت داشته اند.

4. اما اين سخنان به معنی آن نيست که من از لطفی که آقای بهبهانی نسبت به من و تشکيلات ما دارند بی خبر باشم يا آن را ناديده بگيرم. اما اين لطف از سر تصميم شخصی ايشان است و ربطی به هيچ رابطه ای، جز احتمالاً همدلی و هم عقيده بودن در مورد سکولار دموکراسی، ندارد. بهمين دليل من در مواردی چند منتقد مشفق ايشان بوده و هرگاه لازم ديده ام به برخی از روش های متخذه از جانب ايشان ايراد گرفته ام. و اکنون نيز اميدوارم ايشان صريحاً توضيح دهند که در مورد آوردن ذکری از من در پاسخ شان به شما، هيچ زمينه و توافقی بين ما وجود نداشته است.

5. من البته معتقد نيستم که اشخاص می توانند از رسانه های عمومی، بدون ارائهء دليل و سند، به ديگران تهمت و اتهام بزنند و هر کجا هم که در مورد خودم پيش آمده، اگر طرف را قابل دانسته ام، به او پاسخ داده و موضوع را تعقيب کرده ام. اما اميدوارم کسانی که در رسانه های عمومی ظاهر می شوند نيز به هنگام سخن گفتن از ديگران رعايت اين ضرورت را بکنند. اما در اين موارد من قاضی نيستم و بهمين دليل حق اعتراض را برای همهء مورد اتهام قرار گرفته ها برسميت می شناسم و لذا اينکه بخواهيم شخص مورد اتهام را ـ آن هم در پرونده ای که به من مربوط نيست - به دليل اينکه قبلاً نسبت به من لجن پراکنی کرده، از حق اعتراض محروم کنيم، روشی خردپسندانه نمی بينم.

با احترام

اسماعيل نوری علا

چهارم فوريه 2017

 

اعتراض به اتهام زنی در تلویزیون میهن تی وی و سخنی با سعید بهبهانی 

 Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
ویژه ایران گلوبال
امیل رسیده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.