رفتن به محتوای اصلی

سر و سامان دادن به کامنتهای ایران‌گلوبال
23.01.2017 - 19:35

خوانندگان گرامی،

ایران‌گلوبال کار خود را برای پشتیبانی از همگامی و اتحاد عمل کلیه نیروهای سکولار ایرانی برای حقوق بشر و دمکراسی آغاز کرد و مخالفت با هرگونه نژادپرستی و راسیزم و اختلافات و جنگهای قومی-ملی را سرلوحه کار خود قرار داد و بدین منظور تلاش کرد تا کلیه نظراتی را که در اینگونه مسائل اظهار می‌شوند، از هر جناح و گروه و طیفی، بدون هیچگونه سانسوری منتشر کند. به همین دلیل نیز آماج حملات سختی قرار گرفت و از برخی امکانات محروم شد.

متاسفانه آزادی بی حد و حصری که در ایران‌گلوبال برای نویسندگان و بویژه برای کامنت‌نویسان درنظر گرفته و اعمال شد، مورد سوءاستفاده برخی قرار گرفت و ناتوانی و اهمال‌کاری ما در کنترل چنین مواردی نیز، عرصه کامنتهای سایت را به میدان جنگ عده‌ای تبدیل کرد که با بی‌مسئولیتی به توهین فردی و جمعی به همدیگر می‌پرداختند.

در طول عمر ایران‌گلوبال، همکاران مختلفی مسئولیت کامنتها را به عهده گرفته و تلاش خود را برای بهبود وضع آن  به کار بردند که به دلایل مختلف، نتیجه مطلوب به دست نیامد. من همینجا از زحمات همه آنها تشکر می‌کنم.

اکنون عرصه کامنتها، چهره سایت ایران‌گلوبال را لکه‌دار کرده است به گونه‌ای که بسیاری از همکاران سابق و نویسندگانی که به نحوی با سایت همکاری می‌کردند، از آن رویگردان شده‌اند. مشکل آنها نه دمکرات بودن سایت بلکه مخدوش بودن دمکراسی در آن است.

به همین جهت در مشورت با بسیاری از دوستان و آشنایان به این تصمیم رسیدم که باید عرصه کامنتهای سایت، یک بار برای همیشه، سر و سامان بگیرد. منظور از سرو و سامان گرفتن هم، سانسور نیست بلکه مشخص کردن عرصه دمکراسی و آزادی بیان در آن است.

تلاش ما این خواهد بود که سایت همچنان کلیه مسائل ایران، از جمله مسائل ملی-قومی را پوشش دهد و بحث و گفتگوی خارج از عصبیت و دشمنی و نفاق را پیش ببرد.

به همین منظور از همین امروز مسئولیت کامنتها را شخصا به عهده می‌گیرم و تلاش می‌کنم همکاری برخی دوستان را برای این کار جلب کنم.

از این به بعد نیز، مانند سابق، هیچ نظری که در رابطه با موضوع مطلب باشد سانسور نخواهد شد ولی کامنتهایی که:

-          دارای فحش و توهین و تحقیر و اتهام باشند و یا با جعل نام شخصیت‌های سیاسی مرده و زنده نوشته شوند و یا دارای نامی توهین‌آمیز باشند یا نامی انتخاب کنند که تمسخر اسامی دیگر باشد، بدون هیچگونه توضیحی حذف خواهند شد زیرا زمانیکه کامنتی چنین خصوصیتی پیدا می‌کند، از عرصه نظر خارج می‌شود.

-          کامنتهای نامربوط با موضوع مطلب و مقاله، به "صفحه شما" منتقل خواهند شد.

-          کسانی که می‌خواهند کامنتی خارج از موضوع بنویسند، می‌توانند آن را در "صفحه شما" بنویسند.

دوستان و خوانندگان عزیز، امکان کامنتها واقعا به شما تعلق دارد. هدف ما ایجاد محیطی دوستانه برای تبادل نظر است. آزادانه نقد، نظر، خبر، تفسیر، تحلیل و... خود را بنویسید اما خواهش می کنیم بدون نام بردن از اشخاص حقیقی و حقوقی در کمال امنیت برای خود و دیگران فضایی ایجاد نمائید که بدور از توهین و اتهام و جوسازی و مسموم کردن محیط تبادل نظر باشد.

با تشکر از همه خوانندگان عزیز

کیانوش توکلی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.