رفتن به محتوای اصلی

توهين شنيع صادق زيبا كلام به زنان قشقايي
30.11.2016 - 03:55

****************************

 

صادق زيباكلام در برنامه خشت خام در گفتگو با حسين دهباشي حرفي را بر زبان آورد كه به غايت شنيع و اهانت آميز بود. او با بكار بردن لفظ "كولي" براي زنان قشقايي در حقيقت توهين به دو قشر محسوب مي شود، پست شمردن كولي ها و تحقير زنان قشقايي. كولي بودن به ذات خود هيچ عيبي ندارد، كولي ها نيز انسان و داراي حقوق برابر با تمام ابنا بشر هستند و متفاوت بودن سبك زندگيشان به احدي مجوز پست شمردن آنان را نم يدهد اما وقتي لفظ كولي براي تحقير يك گروه ديگر آورده مي شود و يا عمل قياس صورت مي گيرد بار اهانت آميز دارد در اينجا نيز كاملا مشخص و مبرهن است كه آقاي زيباكلام با لحني تمسخرآميز و به قصد تحقير اين جمله را بكار مي برد.

✅ابتدا براي ايشان متأسفم كه به عنوان استاد علوم سياسي دانشكاه تهران چنين نگاهي به جامعه كولي ها دارد و آنها را حقير مي شمارد. از آن گذشته تأسفي عميقتر به اين دليل كه استاد علوم سياسي دانشگاه تهران با چنين دبدبه و كبكبه اي حداقل اطلاعات لازم در مورد يك بخش مهم از جامعه اي كه در آن در مسند استادي نشسته را نداشته و زنان قشقايي را با طبقه ديگري از جامعه اشتباه مي گيرد.

✅آقاي زيبا كلام ، از زشتي كلامتان انسان منزجر مي شود، برخلاف نامتان زشتي كلام و سخنانتان اين شبهه كه سيرت و طينتان نيز چنين باشد را در انسان بوجود مي آورد و واي به حال جامعه ما اگر كه چنين باشد

✅آقاي زيباكلام به جاي اين همه تز و ايده پردازي و حرفهاي قلمبه سلمبه بهتر مي بود ابتدا جامعه اي كه قصد پيچيدن نسخه برايش داريد را خوب بشناسيد، ابتدا اندك مطالعه اي بر روي طبقات مختلف جامعه مانند قشقايي داشته باشيد ابتدا مي فهميديد قشقايي ها، لر ها، اعراب، كولي ها و ... كيستند و چگونه زندگي مي كنند و دردها و حرفهايشان چيست و سپس آن تزهاي رنگارنگ را مي داديد.

✅متاسفانه شما هنوز كمترين شناختي از اقشار جامعه نداريد تفاوت ميان جامعه قشقايي و جامعه كولي و طبقات ديگر اجتماعي ايران را نم يدانيد و چنين شخص ناآگاهي صلاحيت پيچيدن نسخه براي جامعه را ندارد.

✅شما هنوز نگاه تحقيرگرايانه و تمسخرآميز به جامعه كولي ها داريد و چنين فردي صلاحيت استاد تمام بودن دانشگاه تهران را ندارد.

✅زين پس به شما زيباكلام نخواهم گفت چرا كه زشتي كلامتان قلب شيرزنان ايلم كه در تمام مواردي كه الگو براي جامعه هستند را به درد آورده است. 
✅زنان قشقايي يكي از زحمتكشترين و پاكترين و سرافرازترين اقشار جامعه زنان در جهان بوده و ما به وجود تك تك آنان افتخار می کنیم

پيچ قشقايى هاى آزاده

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
https://www.facebook.com/201992923227470/photos/a.202289119864517.47149.201992923227470/1226582257435193/?type=3&theater

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.