رفتن به محتوای اصلی

سازمان ملل: یک میلیون نفر در سوریه درمحاصره هستند
22.11.2016 - 15:10

به گزارش رویترز،استفان اوبرین،معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه وامداد رسانی به شورای امنیت گفته است: ۸۵۰ هزار سوری در محاصره نیروهای دولتی قرار دارند و بقیه درمحاصره نیروهای وابسته به گروه حکومت اسلامی، داعش، قرار دارند.

معاون دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت:وقتی شهروندان غیرنظامی دریک منطقه تحت محاصره قرار می گیرند به عبارتی ارتباطشان با بیرون قطع می شود، مجبور به تحمل گرسنگی هستند، بمباران می شوند و از دریافت خدمات پزشکی محروم می شوند تا تسلیم شوند یا منطقه را ترک کنند.

استفان اوبرین خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفته است: بدون پشتیبانی تک تک شما، خطوط قرمز نادیده گرفته می شود، حقوق بشر بین المللی زیر پا گذاشته می شود، جنایات جنگی رخ خواهد داد و تا زمانی که شما اقدام نکیند کسی پاسخگو نخواهد بود.

به گزارش رویترز، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون نتوانسته اند بر طرح صلحی برای جنگ در سوریه به توافق برسند. روسیه با پشتیبانی چین مانع اقدامات علیه بشار اسد در شورای امنیت می شود.

در همین حال، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، نام ۱۳ نظامی سوریه را به عنوان عوامل کشتار غیرنظامیان از سال ۲۰۱۱ تاکنون اعلام کرده است.

خانم پاور گفته است: ایالات متحده اجازه نخواهد داد واحدهای نظامی که مرتکب این گونه اقدامات شده اند در پشت حکومت بشار اسد مخفی شوند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرده است: آنهایی که دست به این حملات می زنند باید بدانند که ما و جامعه بین المللی نظاره گر اقدامات آنها هستیم و جرایم آنها را ثبت می کنیم و یک روز آنها را پاسخگو خواهیم کرد.

در همین حال، ولادیمیر سافرونتکف، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد از اقدام خانم پاور در اعلام اسامی ۱۳ نظامی سوریه انتقاد کرده است.رادیو فردا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.