رفتن به محتوای اصلی

به نام بشریت، ما حاضر به پذیرفتن آمریکای فاشیستی نیستیم
14.11.2016 - 15:30
برگردان:
برهان عظیمی

بیانیه تحلیلی حزب کمونیست انقلاب آمریکا دقایقی بعد از اینکه دانالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد.

نشریه انقلاب ارگان مرکزی حزب کمونیست انقلاب آمریکا ۹ نوامبر ۲۰۱۶ 

به نام بشریت،

ما حاضر به پذیرفتن آمریکای فاشیستی نیستیم،
به پا خیزید...به خیابان‌ها بروید...در همه‌جا برای ساختن مقاومت به هر طریقی که می‌توانید با مردم متحد شود
متوقف نشوید: مصالحه و سازش نباید کرد...مأنوس و سازگار نشوید...همدستی نکنید

دانالد ترامپ در حال حاضر برنده ریاست جمهوری شد. او تحت شعار "آمریکا را بار دیگر پرعظمت کنیم" وحشیانه به مکزیکی‌ها و مسلمانان حمله کرد، تهدید به اخراج میلیون‌ها نفر نمود و مفتخرانه اعلام کرد که به دور مرزهای آمریکا دیوار خواهد کشید. او مردم آمریکا را به ترس و نفرت از کسانی که "متفاوت"اند و یا کسانی که از کشورهای دیگر و یا از ملیت‌های دیگری به آمریکا آمده‌اند، یا ادیان مختلف دارند، تحریک و وادار نمود. او به طرز وقیحانه‌ای زنان را تنزل و خوار شمرد و آشکارا تجاوز به زن را مایه افتخار دانست. او قهرمان برتری نژاد سفید که به مردم سیاه‌پوست اهانت کرده است و آن‌ها را تهدید می‌کنند و شلاق و ذهنیت نژادپرستانه را ترویج و تبلیغ می‌کند. ترامپ حتی ناتوانان جسمی ازکارافتاده را مسخره کرد. او یک نظامی تهاجمی کله شقی است که تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای نموده است و اینک انگشتانش بر روی کدهای هسته‌ای است. او آشکارا طرفدار جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت، ازجمله شکنجه و کشتن خانواده‌های افراد متهم به تروریسم، هستند. او قصد دارد دیوان عالی کشور آمریکا را با قضاتی که همه‌ی کوششان گرفتن حق سقط‌جنین از زنان است، زیر پا گذاشتن حقوق همجنسگرایان و سایر حقوق قانونی مهم دیگر را معکوس نمایند، پر کند. او تغییر آب‌وهوای محیط ‌زیستی را از جعلیات می‌داند و سیاست‌های او تخریب بیشتری در مورد محیط‌زیست به وجود خواهد آورد. او در سراسر طول انتخابات آمریکا به مطبوعات حمله کرد و آن‌ها را مورد شتم و ضرب قرارداد و آن‌ها تهدید کرده است و از هواداران خود خواسته است که همان کار‌ را انجام دهند. ترامپ به‌طور مداوم در طول برنامه‌های تبلیغاتی‌اش به‌تحقیر مطلق حقایق و حقیقت پرداخت و برای پیشبرد برنامه‌هایش به‌دروغ متوسل شده است. برای حاکمیت قانون، تا آنجا پیش رفت و آشکارا حریف خود، هیلاری کلینتون را نه‌تنها به زندان بلکه حتی به ترور کردنش تهدید می‌کند. دانالد ترامپ آشکار یک فاشیست است. او در حال حاضر رئیس‌جمهور منتخب آمریکا است.

فاشیسم یک پدیده بسیار جدی است. فاشیسم متکی بر ناسیونالیسم متعصب متنفر از بیگانه و مردم کشورهای دیگر، نژادپرستی و سرکوبگر تهاجمی "ارزش‌های سنتی" هست. فاشیسم از خشونت و تهدید برای ایجاد یک جنبش و به قدرت رسیدن تغذیه و استفاده می‌کند و آن‌ها تشویق می‌کند. زمانی که فاشیسم به قدرت برسد حقوق سنتی دموکراتیک اساسی را از بین می‌برد. فاشیسم، به مخالفان خود را حمله و آن‌ها را زندان می‌کند و دسته‌های اراذل‌واوباش خشونت گران را علیه "اقلیت‌ها" سازمان‌دهی می‌کند. در آلمان نازی در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰، تحت هیتلر، فاشیسم همه این چیزها را عملی کرد. آن‌ها میلیون‌ها نفر را در اردوگاه‌های کار اجباری زندان و میلیون‌ها نفر از یهودیان، مردم کولی و دیگران را به‌عنوان "عناصر نامطلوب" جامعه، به قتل رساندند. هیتلر تقریباً همه این کارها را از طریق نهادهای مستقر و "حاکمیت قانون" انجام داد. این همان چیزی هست که در آمریکا دارد اتفاق می‌افتد. و بله، خود هیتلر زمانی که احساس می‌کرد به منافعش خدمت می‌کنند و آرامش مخالفان خود برانگیزد "صحبت‌های لطیفی" هم می‌کرد.

دانالد ترامپ حتی آرای محبوبیت مردمی به نفع خود را نبرد (حتی باوجودآنکه او توسط "گزینگی انتخاباتی" یا "رأی الکترورال" و نه رأی مردم که فرجام انتخاباتی ایالات‌متحده را تعیین می‌کند برنده شد.). خود هیتلر از طریق روش‌های دموکراتیک طریق فرایند انتخابات به قدرت رسید. آیا مردم باید هیتلر را می‌پذیرفتند؟! متأسفانه آن‌ها با هزینه وحشتناک که برای بشریت به ارمغان آورد چنین کردند. امروز، باوجود سلاح‌های هسته‌ای هزینه می‌تواند بسیار بالاتر است.

به نام بشریت، ما آمریکا فاشیستی را نمی‌پذیریم!

این واقعیت که ترامپ بسیاری از آرا را برد باید درک شود. این واقعیت که حتی او بیش از 10 درصد از آراء را توانست بگیرد شرم‌آور است و موارد بسیار زشتی را در مورد امریکا نشان می‌دهد. پس چرا این اتفاق افتاد؟ امروز جهان آشفته و پر از تغییرات است. کسانی که از برنامه فاشیستی ترامپ را حمایت کردند اکثریتشان از بخش‌های مردم سفیدپوستی اما نه‌تنها مردان سفیدپوستی هستند که آرزوی بازبرتری سفیدان و سلطه جهانی آمریکا، و انقیاد آشکار زنان روزشماری می‌کردند. یک اقلیت قابل‌توجهی از مردم سفیدپوست هم با او مخالفت می‌کنند، اما ما باید با نژادپرستی، شوونیسم ملی و نفرت از زنان که عمیقاً در این جامعه بافته‌شده است، مقابله و مبارزه کنیم و با شورونشاط آن‌ها به چالش بکشیم و  به‌شدت با آن مخالفت کنیم.

اما حتی بیش از این، ترامپ توسط نیروهای قدرتمند در این جامعه حمایت می‌شد. فراتر از آنانی همچون رسانه‌ها، حزب دموکرات، و دیگرانی که از او به‌عنوان یک نامزد مشروع و به‌طور مستقیم از او حمایت کردند، حاضر نشدند او را به‌عنوان فاشیستی که است بخوانند و در حال حاضر از همه می‌خواهند که عروج او به قدرت قبول نمایند و بپذیرند. تمام نیروهای عمده قدرتمند در این جامعه مسئولیت آن را به عهده‌دارند، آن‌ها هستند که بیش از چند دهه این نیرو فاشیستی ساختند و قوام بخشیدند و یا آن‌ها "فعال" نمودند.

شما نمی‌توانید در مقابل فاشیست‌ها "صبر کنید" که چه خواهند کرد. کسانی که در زمان آلمان هیتلری زندگی می‌کردند و در حاشیه نشستند و به هیتلری که یک گروه پس از دیگری را به زندان و قتل کشاند فرصت داند همکاران شرم سار جنایات هولناکی علیه بشریت شدند. ترامپ و رژیمش از همین حالا از راه‌های مختلف و در هر گوشه‌ای از جامعه باید به مبارزه طلبیده شود و در مقابلش مقاومت نمود.

مصالحه، آشتی و همکاری با او هیچ‌چیز کمتر از ارتکاب به جرم و جنایت نیست و مرگبار هست. باهم متحد شویم... مقاومت کنیم... و تمام جهان اعلام کنیم که ما نمی‌خواهیم این کار عملی شود!

حزب کمونیست انقلابی آمریکا

۹ نوامبر ۲۰۱۶

 

لینک این مقاله به زبان انگلیسی  در نشریه انقلاب:
http://www.revcom.us/a/464/in-the-name-of-humanity-we-refuse-to-accept-a-fascist-america-en.html

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.