رفتن به محتوای اصلی

سرقت ۵۰۰ میلیون برگ اطلاعات، اتهام پیمانکار بازداشتی آژانس امنیت ملی آمریکا
21.10.2016 - 16:07

این پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا، هارولد مارتین نام دارد و در ماه اوت گذشته به دستور دادستانی بازداشت شد، اما خبر آن دو هفته پیش منتشر شد. وی که ۵۱ سال دارد و ساکن ایالت مریلند است، از سوی دولت فدرال با اتهام سرقت اموال دولتی، انتقال و ضبط بدون مجوز اسناد محرمانه روبرو شده است.

به گزارش روزنامه وال استریت جورنال، بر اساس پرونده‌ قضایی جدیدی که در این زمینه تشکیل شده، وزارت دادگستری احتمالا در موارد دیگری هم علیه آقای مارتین اعلام جرم خواهد کرد، از جمله نقض «قانون جاسوسی»؛ جرمی که می‌تواند مجازات‌های سنگین‌تری در مقایسه با جرایم فعلی به دنبال داشته باشد.

جیم وایدا، وکیل آقای مارتین، از اظهار نظر درباره پرونده جدید موکلش خودداری کرده است. وی پیشتر گفته بود هارولد مارتین یک «آمریکایی میهن پرست» است که به کشورش خدمت کرده است. هارولد مارتین افسر پیشین نیروی دریایی بوده و به تازگی فعالیت خود در آژانس امنیت ملی آمریکا را آغاز کرده بود.

دادگاه فدرال قرار است روز جمعه درباره این که آیا او می‌تواند تا آغاز دادرسی از بازداشت آزاد شود یا خیر، تصمیم گیری خواهد کرد. وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه و یک روز قبل از این جلسه، پرونده ۱۲ صفحه‌ای جدید خود علیه آقای مارتین را منتشر کرده است.

به گفته پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، او برای شرکت «بوز آلن همیلتون» فعالیت می‌کرد؛ همان شرکتی است که «ادوارد اسنودن»، دیگر پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا که به روسیه گریخته است، در آن کار می‌کرد. اسنودن در سال ۲۰۱۳ اسناد محرمانه دولتی بسیاری را منتشر کرد.رادیو آمریکا

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو آمریکا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.