رفتن به محتوای اصلی

‫ما چه میخواهیم؟‬
در جواب آقای توکلی و دیگران
13.10.2016 - 15:30

 

‫مقدمه

‫آقای کیانوش توکلی از محدود کسانی هستند که شرایط ایران را بیش از دیگران درک میکنند و میدانند که سرنوشت ایران  بدست ملیت ها که ۷۰% جمعیت هستند تعیین میشود. وی  میداند که راه دمکراسی، آبادی، آزادی و رفاه مردم از بلوچستان، کردستان، اهواز، لرستان و آذربایجان میگذرد به همین دلیل، سایت ایران گلوبال را در خدمت اکثریت مردمان ایران قرار داده اند.

‫اما ، گاهی، خود وارد  صحنه میشوند و همراه با دیگر خوانندگان، کامنت های شخصی میگذارند . شاید بهتر این باشد که او، کامنت ها را مدیریت کند و به عنوان یک شخص بیطرف اظهار نظر نماید.

‫و اما، بعد، من در کامنت ها کمتر چیزی دیدم که بدون تعصب نژادی، سیاسی و فرهنگی باشد. من از هر کامنتی استقبال میکنم. این حق آزادی بیان است که باید بهر قیمت حفظ بشود. تشخیص بین شعار و تبلیغ آسان است. جو سازی هم آسان است و بسیاری از مردم هم جوگیر میگردند.

‫اما خردمندان باید توجه کنند که بسیاری از موضوعاتی که گفتمان روز میشوند در جمهوری اسلامی شروع میشود و توسط عده ای از طرفداران رژیم در خارج از کشور دنبال میگردد و سپس، بقیه در این دام می افتند.

‫تبدیل کردن یک سفر ساده رسانه ای و گزارش دادن واقعیت ها، به یک تبانی بین المللی و ضد ایرانی، یک ابتکار رژیم بود. اما دیگران نمی بایست در این دام می افتادند. ولی اکنون که چنین شده ، اراده من برای مبارزه علیه جمهوری اسلامی ده برابر شده، مخصوصا که سیاست های رژیم منجر به نابودی ایران در ۲۵ سال آینده است.

‫همانطور که آقای کلانتری، وزیر اسبق کشاورزی، گفته آند در ۲۵ سال آینده ۵۰ میلیون ایرانی یا باید در ایران بمیرند و یا مهاجرت کنند؛ زیرا ایران قابل زندگی نخواهد بود. آن کسانی که مساله عمده مردن و یا مهاجرت اجباری بیش از ۵۰ میلیون ایرانی را نادیده مگیرند، و مسایل کوچک را بزرگ میکنند، به این هم بیندیشد که که در شرایط کنونی چه چیزی مهمتر و فوری تر است؟

‫موضوع مهم این است که جمهوری اسلامی تمام ممالک جهان را با خود و مردمان ایران دشمن کرده است. این ممالک دشمنان ایران و مردمان ایران نیستند، بلکه دشمنان جمهوری اسلامی هستند. جمهوری اسلامی است که دشمن ایران، مردمان آن و تاریخ و فرهنگ این مملکت است. تشخیص این موضوع برای یک انسان باید روشن باشد.

‫و  اما چند نقطه:

‫‫۱. ما بلوچ ها که پیش از تولد  متهم به شرارت، تجزیه طلبی و قاچاق هستیم، به خوبی احساس میکنیم که ظلم و ستم چیست و بخوبی میدانیم که نقض حقوق بشر چه معنایی دارد. من نقض حقوق بشر را در تمام دنیا و منجمله عربستان سعودی شدیدا محکوم میکنم.

‫۲. انها که مرا از نزدیک میشناسند میدانند که من بر سر هیچ چیزی قابل خرید نیستم.

‫۳. در مورد محیط زیست، آقای عسی کلانتری، وزیر سابق کشاورزی ایران  و بسیاری از سازمانهای تحقیقی، به این نتیجه رسیده اند که ایران تا ۲۵ سال آینده خواهد مرد. و دلیل آن هم بی برنامگی و بدی مدیریت رژیم است.

‫اگر این موضوع از اولویت درجه یک فعالان سیاسی خارج شود، انها هم در تباهی سرزمینشان شریک میشوند. بنا بر این ، همه تلاش ها، باید برای سرنگونی رژیم، متمرکز شود. و برای این کار بسیج افکار عمومی جهان لازم است و مخصوصا، ممالک خاورمیانه.

‫۴. گردن زدن یک زن در عربستان سعودی قطعا از تجاوز به زنان و مردان ایران و ا عدام انها در میدانها بد تر نیست؛ بخصوص که زنان و مردان ایرانی بی گناه بودند و هستند. اما این مقایسه یک به ۵۶ است. و در همین مدت، چند نفر به آن ۵۶ نفر اضافه شده؟ ولی اعدام آن زن در عربستان سعودی، بیانگر نقض حقوق بشر است.

۵. جناب توکلی اسرار دارند که سفر مرا به سعودی به یک نقشه سیاسی تبدیل کنند. اول، سفر من صرفا یک سفر مذهبی بود و هیچ ارتباطی به سیاست نداشت. دوم، من بعنوان، یک سکولار، حق مردم میدانم که مراسم مذهبی خود را ازادانه انجام دهند. من هم از همین حق دمکراتیک استفاده کرده‌ام. و در همین جا به همه مردم ایران و جهان ا علام میکنم که سیاست باید از دین و دولت جدابشود.

‫۶. دخالت سعودی در یمن به تقاضای دولت قانونی آن کشور بدنبال دخالت جمهوری اسلامی انجام شده است. این موضوع باید برای مردم ایران قابل درک باشد که سیاست رزیم برای تخریب عراق، سوریه و یمن و بی ثبات کردن لبنان و بحرین، تجزیه فلسطین و نا امن کردن کل خاورمیانه و همینطور، کشتار سنی های ایران، باید  در جایی واکنش ایجاد کند.

‫۷. عربستان به عنوان یک کشور مستقل  در سال ۱۹۳۲ بوجود  امد، یعنی فقط ۸۴ سال عمر دارد. در این مدت، هر گز قادر نبوده است به  ایران ضرر و زیانی بزند. بر عکس، جمهوری اسلامی، در این مدت، عملیات تروریستی فراوانی در همه ممالک عربی و منجمله سعودی انجام داده است.

۸. یک چیز که برای اغلب شیعیان ایران قابل درک نیست، حتی برای کمونیست ها،  نگرش  مداراگرایانه اهل سنت به شیعه هاست. رژیم های شیعه ایران بیش از ۲۰ ملیون سنی،  دو تا ۵ ملیون زردشتی، و هزا ران بهایی را کشته‌اند. ولی باز هم ، سنی ها ، کینه های شیعه ها را نسبت به سنی ها نداشته اند. و هماکنون هم ندارند. یعنی اگر رژیم از کشتن سنی ها در داخل ایران و ممالک همسایه خود داری کند، روابط بین کشورهای اسلامی به سرعت عادی خواهد شد.

‫۹. و اما جناب توکلی، و دیگران، منافع اهل سنت ایران  و ملیت های ایرانی که ۷۰% جمعیت را تشکیل میدهند، با منافع ۳۰% دیگر، کاملا در تضاد است. ۳۰% مرکز نشینان و مرکز گرایانی هستند که هیچگونه ارتباط ارگانیک با همسایه های ایران ندارند؛ در حالیکه، ملیت ها در اطراف ایران اقوام و خویشان خونی، فرهنگی، زمینی  و مذهبی خود را دارند.

‫۱۰. هر حمله به هر یک از هسایگان ایران، یعنی حمله به بخشی از ایرانیان است. خرابکاری  و جنگ با سنی های عرب، ترک، افغان و پاکستانی یعنی جنگ با تمام ملیت هات ایرانی، مخصوصا، که جمهوری اسلامی کشتار را اول از ملیت ها شروع کرده است. هماکنون، موجودیت بلوچ ها در خطر است و من به عنوان یک بلوچ، باید هرکاری را که برای نجات قوم و ملت خود لازم میدانم انجام دهم.

‫۱۱. هنگامی که مخالفان رژیم از اتحاد با اقوام و ملیت ها خود داری میکنند، ملیتها ها باید متحدین دیگری برای بقای خود پیداکنند.

۱۲. موضع خیلی روشن است. ملیت ها در خطر نابودی هستند، و  مرکز گرایان، نابودی انهارا به نفع خود میدانند. برای همین هم هست که از اتحاد با ملیت ها خود داری میکنند، اما ما که در انزوای ساخته شده توسط جمهوری اسلامی و مخالفان آن داریم نابود میشویم، با استفاده از منشور های سازمان ملل، و افکار انسان دوستانه جامعه جهانی، ناگزیر و به عنوان آخرین چاره، دست بکار شویم و از تبلیغات دشمنان نا هموطن خود باکی نداشته باشیم.

‫۱۳. ایرانیان ۳۰% زمانی هموطن ما محسوب میگردند که در پی نابودی ما به نفع خود نباشند. اما هنگامی که در پی نجات ما نیستند و ما را هم از نجات دادن خود منع میکنند، دیگر، فقط یک رابطه حاکم و محکوم باقی میماند.

‫۱۴. این را هم باید اضافه کنم که آن ۳۰% مسوول نابودی  مملکت و اوردن انقلاب و نابودی تمام دستاوردهای هزا ران ساله مردمان ایران هستند.

‫۱۴. انها در قضاوت های سیاسی همیشه اشتباه کرده اند و اکنون هم طبق معمول اشتباه میکنند و این اشباهات انها برای مردمان ساده، ستمدیده و فریب خورده، به قیمت نابودی مملکت در ۲۰ سال دیگر است.

‫۱۵. در اینجا تکلیف اکثریت مردمان ایران ، از شیعه و سنی گرفته تا اقلیت هات نژادی و مذهبی روشن است. انها باید با تمام قوا از مخالفان اصلی جمهوری اسلامی حمایت کنند و همه کسانی را که در اوردن این رژیم تبهکار دست داشته اند و هنوز هم در پی استحکام قدرت آن هستند راهنمایی کنند.

‫۱۶. انسانهای شریف و جوانمرد در میان شیعیان بسیار زیاد است. هسته اصلی مخالفان رژیم انها هستند که باید دست در دست متحدین اصلی خود که همانا ملیت ها هستند، بدهند و با شجاعت تمام تلاش کنند تا بتوان‌ند مملکت خود را پیش از مردن و نابود شدن ، نجات بدهند.

‫۱۷. من در ۵۲ سال زندگی سیاسی خود، بعضی از بهترین دوست های خود را در میان فارس ها و شیعیان پیداکرده ام و هیچ شکی ندارم که انها از سیاست های جمهوری اسلامی و مخالفان قلابی آن پشتیبانی نمی کنند. چرا که این سیاست ها به ضرر مملکت و تمامی مردمان آن است.

‫‫۱۸. اولویت من و ۹۹% مردمان ایران سرنگونی رژیم پیش از کشته شدن ایران توسط جمهوری اسلامی است.

‫۱۹. من میدانم که مردم ستمدیده ایران  خواهان آبادی، آزادی و رفاه خود هستند ولی این امکان پذیر نمیشود مگر این که رژیم تغییر کند و رژیم هم تغییر نمی کند مگر این که همگی بلند شوند.

‫۲۰. مردمان ایران، و مخصوصا ملیت ها آماده هستند و اگر تهرانی ها حرکت کنند، کار رژیم و حامیان خارجی و داخلی انها به سرعت یکسره خواهد شد.

‫۲۱. و در پایان، من میدانم، که سخنان صریح من، باعث خشم ماموران رژیم در لباس های مختلف خواهد شد. در همین جا، دوستان و دشمان حساب خود را از هم جدا خوهند کرد. آنچه مهم است این است که من سخنان حق را انطور که تشخیص داده‌ام بیان کردم. تاریخ نشان خواهد داد که حق با من بوده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا حسین بر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.