رفتن به محتوای اصلی

ایران قیشقریق (نمایشنامه ای از Iranglobal-Wood )
08.10.2016 - 08:07

 

آ.ائلیار

نمایشنامه ی قیشقریق:
ساخته ی« ایران گلوبال وود»
با هنر نمایی هنرمندان همه فن حریف: جدی، کمدی، تراژیک:

کاراکترها:
- چند نفر کامنت نویس 
-نویسنده
-آزادی بیان با مدل ایران گلوبال

----محتوای نمایشنامه:


نویسنده: 
  چه عطر و گلی! ببینیم.


کامنت نویسان،
 با نویسنده  :

- سومری و ترکی ربطی به هم ندارند. چون اگر قبول کنیم ربط دارد ، سند مالکیت عراق، کردستان به نام « ترکیه یا پان ترکیسم» میشود.
- بله این دو ابداً بهم ربط ندارند، چون اگر قبول کنم ربط دارند، سند مالکیت آذربایجان به نام « پان ترکهای مهاجر از ترکستان» میشود. مجبوریم بقبولانیم ربطی ندارد که آذربایجان « تات یا آذری» بماند که « پاره تن» ایرانی یعنی آریایی و فارس است. نمیشود ایده ی آذری را به « ترک و سومر» ربط داد. صحیح نیست به آذری ترک بگوییم. حالا بیاییم « سومری هم بگوییم که کار خرابتر شود. فردا آذربایجان تجزیه شود و ایران تیکه تیکه گردد؟ هر کس از « سومر و مومر و ترک و غیره حرف زد تجزیه طلب» است. در جا باید « خفه اش» کرد.

- برو بابا! تو که « متخصص نیستی»،گول « پان ترکها » رو خوردی میخواهی « مام میهن» را تجزیه کنی؛ اگر چیزی بلدی
بیا اینه ها« اینو ترجمه کن». هاهاها! دانشمند! 
متخصص همان است که در « رادیو فردا- نهاد تبلیغاتی سیا- کار میکند» ، زبان شناس و دکترا دارد و استاد است. 
و من با هزار و یک شور و شوق تحقیقات علمی اش را در سایت وزین ایران گلوبال تبلیغ میکنم که جوانان چشم و گوششان باز شود. زیرش هم خودم زحمت میکشم با دهها اسم کامنت های « چهچی و به بهی» میگذارم . تو هنوز بچه ای! « کسب قدرت! با هر حیله و کلک ! این است شعار ما. 

- این صاحب مقاله خودش هزار کامنت زیر مقاله ی خود می نویسد که « بله ببینید من بحث را به میان مرم می برم. این قدر آنقدر خواننده دارم. من، بابا آدم مهمی هستم. استاد و دانشمند و چه و چه هستم. در صورتی که آقا هیچ چی نیست. خودش نوشته
بود « هیچ چی نمیدانم، یک چوپانم. از بالای کوه میایم. » 

 ترکسومر:
- نیچه - کسانی که خود فاقد تمدن و فرهنگ و زبان و هویت و وطن هستند ، به انکار و جعل و تحریف و دزدی فرهنگ و تمدن دیگران می پردازند و نسبت به دیگران حسادت و عقده و کینه دارند و حاضرند با تئوریهای راسیستی ضد ایرانی و ضد پارسی خیانت کنند .

آذری تجزیه طلب ، ترک است . ترک از نژاد مغول است . مغول از نژاد زرد است . نژاد زرد شامل اسکیمو و چینی است.
ترک در ایران و در قفقاز و در آسیای صغیر یعنی در ترکیه ، و در خاورمیانه ،عنصری بیگانه و غیربومی است و باید به ترکستان و شرق آسیای صغیر یعنی به مرز چین و سیبریه کوچ داده شود یا در خاورمیانه از آنان ترک زدایی گردد .

درود:
درود بر موحدی که مچ این جماعت ضد ایرانی و ضد پارس را باز میکند که کارشان شده فقط دستبرد به تاریخ و فرهنگ و تمدن دیگران . و فاثد هرگونه پرنسیپ علمی اخلاقی انسانی هستند . و میخواهند راه صدساله را با جعل و تحریف ، یکشبه به پیمایند .
 

----پشت صحنه ی نمایش :
 
کامنت نویسان با یکدیگر :

-قیشریق راه بیانداز! بگذار این نویسنده ی پان ترک، آن دو تا کامنت نویس تجزیه طلب که با دهها نام نوای تجزیه طلبی سر میدهند فرار کنند.
-سایت فارسی زبان است. مال فارس هاست، این مغولها بیخود اینجا ایران را تجزیه میکنند. اینها دشمن و ستون پنجم اند. باید همه یشان را بیرون ریخت.
-پسر این چهار تا پان ترکیست را تا میتوانید حال گیری کنید. اعصاب شان را داغون کنید، با هر حقه ایکه شده، بگذار فرار کنند. خفه بشوند. صدای اینها را باید برید . -یا با ما یا دشمن ما. پان ترک خوب -پان ترک مرده است و....

نویسنده :
-چنین است  قیشقریق ساخته ی ایران گلوبال وود. با هنر نمایی هنرمندان همه فن حریف.

آنچه دیدید سطح اندیشه و تفکر درسایت است بین بخشی از کامنت نویسان.
در برخورد به نظریه ای که در 1915 توسط زبان شناس آلمانی بیان شده است.
مقاله در توضیح چنین نظریه ی نوشته شده است.

علت اینکه چرا مقاله کامنت باران میشود: 
موجب این « عمل- فکر و رفتار» یا « واکنش هیستریک» چیست؟
آیا کشف جدیدی شده، خبر مهمی هست؟ بمب و مومبی در سایت منفجر شده؟
بله واقعیت این است که دارند رفتار « خزب فقط حزب الله» را تکرار میکنن. و میخواهند گوشت یکی را « تبرک» کنند. چون دستشان نمیرشد « قیشقریق» راه انداخته اند.
چون ایده ی « دینی» خود را در خطر می بینند. و به ایده ی مقاله به عنوان دین جدید که ناقض دین قدیمی آنهاست، برخورد میکنند. 
یعنی فکر مقاله را خلاف « اعتقاد قلبی» خود می بینند. احساس میکنند« اعتقادات سیاسی» آنان را که « حکم مقدسات» را دارد نقض میکند. «منافع اعتقادی و سیاسی شان» در خطر است. در حقیقت بت خود ساخته یشان منفجر شده است.

این رفتار بمانند چیست؟
بمانند 
رفتار حزب الله، شاه الله، رجوی چی، استالین چی، و الخ است. یعنی ماننند رفتار یک متعصب کم آگاه « دین چی» ست.
این «رفتار و فکر» نه معنی فکر را میفهمد ، نه علم را. و نه سیاست و تفکر را. و نه منافع سیاسی خود را . 
در حقیقت انسان اینجا با « بت پرستی» روبروست و « قیشقریق» : یعنی به قول سومریها « غوغا در میدان کشت و کشتار». جنگ.

رفتار و دیالوگ چنین است: چاله میدانی، حزب اللهی، تیمارستانی، آخوندی( ریاکارانه، دو دوزه بارانه، موذی یانه ووو) ؛ خیلی ساده « ماهیت اجتماعی غالب جامعه»ی ماست. یعنی « ما این هستیم»! و هنوز این نوک کوه یخ است.
براین اساس ، در چنین اوضاعی وجود مبارک داعشگری و وهابیگری و خمینی گری و پان-گری و مانگریها همه کاملا طبیعی ست. و حکومتها هم کاملا طبیعی ساخته ی این ماهیتهاست. 

هرکس اینجا « میخواهد مستقل مغز خود را بکاراندازد، به این چیزها و ماهیتها، نه بگوید» البته که مشکل دارد. 
« حق او زندگی» نیست بل تیکه-تیکه شدن است. که داعش میکند - خمینی چی میکند و دیگران. 
اینان هم « یک جا جمع شوند- قدرت گیرند» صد البته که این کار را میکنند. همانطور که حکومت ایران میکند و دیگر دگر اندیش کشان. بهرحال...
در قسمت اول مقاله نگاه زبان ( سومری -ترکی) 4 نوشته:

در رابطه ی زبانهای ترکی و سومری چند تئوری مطرح شده است:
1- این دو ارتباطی باهم ندارند. زبان سومری تک زبان است.
2- سومری زبانی اتصالی ست و با زبانهای اتصالی پیوند دارد.
3- سومری نزدیکی هایی با زبانهای اتصالی و ترکی دارد اما هنور برای اثبات پیوندش با ترکی دلایل کافی وجود ندارد.
و در عین حال نیز نمی توان تشابهات و نزدیکیها را رد نمود.

Hommel, Fritz زبان شناس آلمانی در 1915 مطرح کرد که این دو زبان خویشاوند هستند. این هم دست نوشته ی او که واژه ها را آنالیز کرده: http://idb.ub.uni-tuebingen.de/diglit/CiI74_qt از انتشارات یک دانشگاه آلمانی ست.

بعضی ها این تز را قبول دارند و بعضی ها ندارند.

در دنیای متمدن، طبیعی ست که هرکس جور دیگری فکر کند.
تنها در میان ایرانی جماعت اینطور نیست.

100 سال هم در تمدن باشند و زندگی کنند باز باید : از چند جوری فکر « توبه » کند . در میان ایرانیان کلمه ی « ناجور» منفی و بد و توهین آمیز است. بجای« بد است » میگویند « ناجوره». بیچاره کلمه ناجور- که خصلت منفی گرفته است. در حقیقت حق با کلمه « ناجور» است. عاقب زندگی مجبور میکند که قبول کنینم « با ناجوری- میتوان جور بود. و از جور- ناجوری بر میخیزد» 
این « "چی" ایست ها» که در بالا گفتم همه هیستریک « جور ایست اند»، با هر وسیله و دروغ و حیله و ریا ایکه شده. 
این است که « جامعه را منفجر خواهند کرد. بعداز سوریه از قرار معلوم نوبت ایران است».

جامعه سوریه آنچه را که نتوانست از راه « دیالوگ و مسالمت و تولرانس و پذیرش دگر اندیشی و انساندوستی» 
حل کند - دارد از راه خونریزی حل میکند- که صد البته نخواهد توانست- و دچار باز دیکتاری دیگری خواهد شد. 
با خون ریزی نتوان دموکراسی ساخت. خون ریزان موقتا پیروز هم بشوند شکست خوردگان اند.

lachin:

-دوستان و ائلیار عزیز.... خوشبختانه ما در قرنی زندگی می کنیم که برای حل کردن مشکلها از Mathematical Model استفاده می کنیم تا به یک حقیقتی پی ببریم.. در تعریف مدل ریاضی می خوانیم که ......
(((مدل سازی ریاضی به پژوهشگران کمک می‌کند تا یک سامانه را به صورت سامانه‌شناسی تحلیل کرده و رفتار آن را پیش‌بینی کنند. سیستم دینامیک، مدل آماری، معادله دیفرانسیل، نظریه بازی‌ها نمونه‌هایی از مدل سازی ریاضی برای حل مسایل جهان به شمار می‌روند، اگرچه مدل سازی محدود به موارد یادشده نیست.
مدل ریاضی، گاه شامل مدل منطقی نیز می‌شود، به این واسطه که منطق هم جزئی از ریاضی است.)))....پس.. دوستان , اگر ما قبول بکنیم (( آمار و منطق )) با یک مدل ریاضی می تواند ما را در رابطه با زبان ( سومری) و (ترکی ) کمک بکند , پس اجازه بدهید بروینم به سراغ ریاضیّات و آمار تا

, درک و فهمیدن این مسئله برای ما (( منطقی تر ) باشد. بنابرین اگر شباهت های تعداد کلمات «سومری» و « ترکی» را با مدل علمی و ریاضی بیان بکنیم آن وقت به احتمال (( تصادفی و حتی معجزه)) بودن این کلمات و یا احتمال (( هم ریشه بودن)) بین این دو زبان پی خواهیم برد.... بنده به عنوان ناظر بی طرف, نتیجه گیری را به عهده شما عزیزان می گذارم..... فرض کنیم زبانی بوده به اسم ((سومری )) که دارای پنج هزار لغت بوده.... همچنین فرض کنیم که در ایران زبانی است که ما ((ترکی)) می گوئیم و خیلی ها آن را قبول ندارند و این زبان هم پنج هزار لغت دارد. در بهترین و ایدهآل ترین شرایط ,
, احتمال اینکه یک جفت کلمه ترکی و سومری که از نظر فونوتیکی شباهت دارند, از لحاظ معنایی نیز متشابه هستند
( 25 میلیون 5000×5000)÷1 است. به همین منوال این احتمال برای دومین جفت, نصف قبلی, برای سومین جفت نصف دومی , برای چهارمین جفت نصف سومی است یعنی : 
برای جفت پنچم: 10⁶×400÷1 =10⁶ ×25 ×2⁴ ÷1 
برای جفت دهم : 10⁶×12800÷1 =10⁶ ×25 ×2⁹ ÷1
برای جفت پانزدهم: 10⁶×409600÷1 =10⁶ ×25 2¹⁴ ÷1 
اگر در این ارقام هر واحد را یکدهم میلی متر نشان بدهیم در دهمین جفت, رقم بدست آمده معادل 1280 (( کیلومتر)) خواهد بود. این مسافت برابر فاصله شهرهای( پاریس - وین) و یا دوبرابر مسافت شهرهای ( تبریز-تهران) است. بدین ترتیب احتمال وجود تشابه تصادفی ما بین 10 جفت کلمه ترکی و سومری از لحاظ فونوتیکی و معانی, برابر یکدهم میلیمتر بر روی فاصله بین شهرهای ( پاریس- وین) و یا دو برابر مسافت شهرهای ( تبریز-تهران) است. در جفت پانزدهم این مسافت در همان مقیاس (( 40900 کیلو متر )) یعنی کمی بیشتر از محیط « کره زمین» است. به همین دلیل , ما بین زبان هایی که هیچ رابطه ای نداشته اند, وجود تطابفات « تصادفی کلمات» , در حکم معجزه بوده و نمونه های آن از تعداد انگشتان یکدست تجاوز نمی کند.. 
نتیجه نهائی .....دوستان همانطور که مدل ریاضی نشان می دهد احتمال « تصادفی» بودن حتی 15 کلمه سومری و ترکی خیلی خیلی پائین , به اندازه یکدهم میلی متر در مقایسه با پیرامون کره زمین است. اگر تعداد جفت های این لغات بیشتر و بیشتر باشد , احتمال تصادفی بودن نزدیک به صفر خواهد رسید. و درست به این خاطر هست که تحقیق علمی بین این دو زبان یکی از واجبات زبان شناسی است. بایستی اضافه شود که این تحقیقات علمی زبانی بایستی دور از ایدولوژی شخصی, قومی, مذهبی و سیاسی باشد. در دنیایی که در یک سایت مثل ایران گلوبال , این همه به زبان ( ترکی) حمله میشود و به ائلیار عزیز تنها به این خاطر که این تحقیات ارزش بار را شروع کرده و این همه زیر انتفاد های (( بی ربط به موصوع )) قرار میگیرد, تاسف آور است. کاش نصف این انرژی در نگه داری زبان های سایر ملل غیر فارس ایرانی میشد. ما همه خوب آگاه هستم که در شروع رژیم پهلویان تقریبآ 200 زبان در ایران رایج بود و موقعی که پهلوی دوم از ایران فرار کرد بیش از 70 زبان نمانده بود. یعنی 120 زبان در عرض پنجاه سال رژیم پهلویان در ایران از بین رفت. تقریبآ دو و نیم زبان در هر سال ...بنازم به این قتل زبان ها. ائلیار عزیز, باز هم خیلی ممنون از زحمات شما. بهترین ها را مثل همیشه برایتان آرزومندیم...

 پرده

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.