رفتن به محتوای اصلی

دولت ترکیه ۲۰ کانال رادیویی و تلویزیونی را تعطیل کرد
01.10.2016 - 11:56

خبرگزاری رویترز روز جمعه ضمن اعلام این خبر نوشت، دولت رجب طیب اردوغان این مراکز را متهم به پروپاگاندا یا تبلیغات برای تروریست‌ها کرده است؛ موضوعی که موجب افزایش نگرانی‌ها از سوء استفاده از وضعیت اضطراری اعلام شده برای سرکوب رسانه‌ها شده است.

رئیس جمهوری ترکیه اندکی پس از کودتا، وضعیت اضطراری سه ماهه در سراسر کشور اعلام کرد و در این مدت هزاران نفر بازداشت یا از کار اخراج شدند. حال او گفته است که می‌خواهد این وضعیت اضطراری را تمدید کند تا مسئولان بتوانند تهدیدها را بطور کامل از بین ببرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حمزه اکتان یکی از سردبیران تلویزیون «آی ام سی» که در میان کانال‌های رادیویی و تلویزیونی تعطیل شده اخیر است، می‌گوید این کانال‌ها یا در مالکیت کردها و علوی‌های ترکیه هستند، یا با آنها ارتباط و وابستگی دارند.

وی با استناد به حکم برخورد با این نوع رسانه‌ها، که در ماه ژوئیه صادر شده و نسخه‌ای از آن به دست او رسیده، این ادعا را مطرح کرده و می‌گوید «این هیچ ربطی به کودتا ندارد. تلاشی است برای خاموش کردن صدای آخرین رسانه‌های مستقل که اخبار مربوط به کردها و خشونت‌های دولتی را پوشش می‌دهند.»

آنکارا فتح اﻟله گولن روحانی ترک که در ایالات متحده در تبعید خودخواسته به سر می‌برد را مسئول کودتای پانزدهم ژوئیه می‌داند که دست کم ۲۵۰ نفر، از جمله سربازان، ماموران پلیس و برخی افراد غیرنظامی، در طول چند ساعتی که کودتا در جریان بود، جان خود را از دست دادند.

دولت ترکیه عملیات گسترده‌ای را برای برخورد با عوامل مرتبط با کودتا آغاز کرد و تا کنون حدود ۱۰۰ هزار نفر از کارمندان بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی به اتهام ارتباط با جنبش گولن اخراج و ۳۲ هزار نفر هم بازداشت شدند، که بسیاری از آنها هنوز در زندان به سر می‌برند.رادیو آمریکا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو آمریکا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.