رفتن به محتوای اصلی

چرا باید حرکت نضال را بهتر بشناسیم
29.09.2016 - 01:15

در جواب به مقاله اینجانب ( تصفیه حساب مغرضانه با فدرالیستها به بهانه حج)پیرامون نقش متضاد و مخرب حرکت نضال در مورد سیاستها و حرکت های پرخاش گونه اش، یاد اور میشوم، اقای تستری سخنگوی این گروه و داماد رئیس این سازمان تندرو (حبیب جبر)، ورق پاره دیگری را تحت عنوان* چرا اندر چار گفتن همبستگی* که خارج از مبهم بودن این عنوان، مطالبی را بیان کرد، که حیفم امد جوابی هرچند کوتاه به ایشان ندهم.

مزیت نوشته های تستری در مقاله علیه حزب تضامن دمکراتیک اهواز در این است که وی نکات مشخصی را با با ذکر«شماره» بیان کرده اند و کار بنده را جهت پاسخ دادن به ایشان آسان نمودند تا جواب اینجانب، شفاف و آشکار نه تنها برای وی و گروه مطرودش بلکه برای همه احزاب احوازی- اهوازی، سازمان های کنگره ایران فدرال، اپوزیسون ایران و نیز شخصیت های مستقل فعال در امور ایران و کشورهای عربی باشد.

وی در نکته نخست خود گفته اند که او اپوزیسیون ایران در خارج را نمی پذیرد سپس با ذکر نکاتی، نسبت به کنگره ملت های فدرال ابراز تردید کرده و بعد از آن حمله خود را متوجه حزب تضامن کرده است. علاوه بر این، گروه مطرود (حبیب جبر) پیشتر خود را تافته جدا بافته از کل احوازی ها- اهوازی ها اعلام کرده بود. این گروه در ائتلافی متشکل از چندین حزب و سازمان احوازی به نام «حزم» وارد شد سپس از آن اعلام جدایی کرد، و پس از مدتی، به دلیل اختلافات داخلی، این حزب به دو بخش تقسم شد. در این زمینه به یقین می توان گفت که همه احزاب احوازی گروه نضال (بخش جبر) را مطرود اعلام کردند و به این ترتیب تعداد افراد این گروه به کمتر از تعداد انگشتان یک دست تبدیل شد. حال جمله مضحکانه تستری را در عدم پذیرش اپوزیسیون، و تشکیک در احزاب ملت های فدرال و نیز مطرود بودن آنها از دیگر احزاب احوازی را با شعارهای (آزاد سازی احواز ) از رژیم سرتاسر مسلح ایران را که به اعتقاد ما تنها با اتحاد ملت های غیر فارس و تفاهم با اپوزیسون می توان آن را شکست داد، بسنجید تا مقدار یاوه گویی های این افراد را درک کنید.

ما در کنگره ملت های ایران فدرال که حزب تضامن بخشی از آن است، با تحلیل دقیقی که از اوضاع ایران، منطقه و جهان داریم، میدانیم که در مرحله کنونی، نظام فدرال سیستم مورد قبول تمامی محافل بین المللی و سیاسی جهان است، بر عکس شما با سوء استفاده از احساسات شماری از جوان عرب اهوازی که رژیم تهران آنها را به ذلت و بدبختی کشانده ادعای تشکیل گروههای مسلح جهت آزاد سازی اهواز نمودید. کشتن سربازان عرب و قرار دادن بمب در بانک که بیش از نیمی از قربانیان آن عرب ها بودند را جزو فعالیت های بی نظیر و افتخارات خود می شمارید در حالیکه دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی با استفاده از همین عملیات به اصطلاح مسلحانه، بهترین بهانه را خریده و دست به دستگیری فعالین مدنی و فرهنگی عرب اهوازی کرده است .

ضمنا محض اطلاع آقای تستری که مغر متفکر سازمان خود به شمار می آید، عرض کنم که دقیقا همه احزاب کنگره فدرال ایران از جمله احزاب کرد، معتقد به مذاکره با اپوزیسیون فارس در صورت احترام طرف مقابل هستند،و از مذاکره برای رسیدن به اهداف نهایی خود هیچ  واهمه ای ندارند.

وی در همین بخش  بدون حتی ذکر یک دلیل، حزب تضامن دمکراتیک اهواز را همسو با رژیم و اپوزیسیون شونیسم فارس متهم می کند  در حالی که خود شاید بیش از دیگران می داند که تضامن از زمان آغاز تاسیس بویژه پس از انتفاضه 2005  ملت اهواز همواره در معرض حملات سیاسی و تخریب شخصیت از سوی وزارت اطلاعات و رسانه های بزرگ آن از جمله کیهان، مهر، خوزنیوز، و دیگر سایت های مرتبط با رژیم تهران بوده است.

آقای تستری در نکته دوم خود که تنها با رقابت سیاسی وی، آن هم از  نوع وقیحانه با حزب تضامن و فدرالیسم خواهان قابل توجیه است، ادعا می کند که فدرالیسم خواهان، با حضور نمایندگانی از ملت های کرد، بلوچ و ترک در حج مخالفت کرده اند. آقای تستری، شاید هنوز دمکراسی و شنیدن رای دیگران را در گروه خود نیاموخته اید، امری که به مطرود شدن شما و یاران چند نفره ات از دیگر همفکرانتان انجامید.

در کنگره ملت های فدرال این حق برای همه تضمین است که نظر خود را بگویند؛ با این حال هنوز عده ای از شخصیت های کنگره بر این عقیده هستند که باید هماهنگی بیشتر با احزاب کنگره صورت می گرفت تا از سیاسی کردن حج که خواسته جمهوری اسلامی ایران است جلوگیری شود، امری که در جریان سفر شما به حج بارها بر سیاسی بودن آن از طریق اظهار نظرهای غیر مسئولانه خود در رسانه ها بر آن تاکید نمودید و فرصت را در اختیار رژیم تهران دادید تا رسانه های آن، به ناحق پادشاهی سعودی را به سیاسی کردن حج متهم کنند ؛ حال بگویید که فعالیت های کدام گروه با رژیم ایران همسو است؟

اما اگر بخواهید مواضع حزب تضامن دمکراتیک اهواز درباره جهان عرب، بویژه پادشاهی سعودی، مصر، بحرین و امارات  را بدانید، کافی است که به بیانیه های حزب درباره مصر در برکناری گروه تندروی اخوان المسلمین به رهبری مرسی که شما متهم به دریافت کمک و ارتباط با آنها هستید، و بیانیه های رسمی حزب درباره دخالت های ایران در امور کشورهای عربی منطقه، مراجعه کنید. شاید که بعد از آن از نوشتن ادعاهای مضحکانه دست بردارید.

سخنگوی حزب چند نفره نضال (متعلق به اقای جبر) در نکته سوم خظاب به اینجانب می گوید که حزب تضامن هیچ گاه به تنهایی تظاهراتی یا مناسبتی از جمله کنفرانسی را به تنهایی انجام نداده و همیشه با دیگر احزاب احوازی- اهوازی بوده است.

اول از تظاهرات بگویم، و تاکید کنم که مایه افتخار ماست و خواهد بود که با دیگر همرزمان خود، چه استقلال طلب و چه شخصیت های مستقل یا فدرالیسم خواه به تظاهرات و تجمعات اعتراضی می پردازیم و برخلاف گروه شما، به تظاهرات معروف به (50 یورویی) از طریق اعطای پول نقد به پناهجویان سومالیایی، اریتره ای، افغانی و سوری، نخواهیم پرداخت. معترضان پولی که پس از دریافت پول خود حتی حاضر به شنیدن بیانیه پایانی تظاهرات هم نشده اند.

اما پاسخ دورغ مضحک شما را مبنی بر اینکه حزب تضامن فعالیت های مستقلی همچون برگزاری کنفرانس نداشته است، به اهوازی ها و احزاب فدرال ایران واگذار می کنم.

اینکه حزب تضامن هیچ گونه فعالیتی در داخل ندارد باید تاکید کنم که بر کشی پوشیده نیست که همه فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، نزدیک به اندیشه ها و برنامه های حزب تضامن هستند تا فعالیت های مخرب شما در اقلیم اهواز که فقط وزارت اطلاعات و سپاه پاسدران از ان سود برده و به بهانه مبارزه با تروریسم و غیره ، دست به بازداشتها و اعدام های گسترده جوانان اهوازی زده است؛ از سوی دیگر در این زمینه  تنها به حمله حساب های تلگرام  وابسته به رژیم علیه حزب تضامن و منتسب کردن، کمپین التعلیم بلغه الام حقی (اموزش به زبان عربی) به حزب تضامن را یادآور می شوم.

ما از باز گفتن حقیقت و جایگاه خود در اقلیم اهواز و درستی تحلیل خود از منطقه و اقلیم خود ترسی نداریم و اینده ان را روشن خواهد کرد.

حافظ فاضلی

سبتامبر 2016

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
کنگره ملیتهای ایران فدرال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.