رفتن به محتوای اصلی

شورای نظامی منبج از حملات ترکیه به مواضع این گروه خبر داد
23.08.2016 - 13:28

شروان درویش، سخنگوی شورای نظامی منبج در گفتگو با رادیو فردا، ضمن تأیید این خبر گفت که «نیروهای ما در شمال منبج یک خط دفاعی ایجاد کرده‌اند. این خط دفاعی ۲۰ کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد. با این وجود ارتش ترکیه امروز بیش از ۲۰ راکت به سوی مواضع ما شلیک کرده‌ است».

به گفته شروان درویش، در روزهای یکشنبه و دوشنبه درگیری‌هایی بین اعضای «مجلس نظامی منبج» و نیروهای «حکومت اسلامی» موسوم به داعش در این منطقه رخ داده بود و در نهایت با «شکست و عقب‌نشینی نیروهای داعش» این درگیری خاتمه یافت.

سخنگوی شورای نظامی منبج می‌گوید «خط دفاعی شمال منبج» برای جلوگیری از ورود مجدد نیروهای داعش به منطقه ایجاد شده است.

آقای درویش با انتقاد از اقدام ارتش ترکیه در گلوله‌باران مواضع این گروه، اضافه کرد که «ترکیه بخشی از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش است. حدود سه سال است نیروهای داعش در این منطقه حضور دارند اما ارتش ترکیه به جای اینکه آنها را هدف قرار دهد، عملاً برفراز آنها و ۲۰ کیلومتر آنطرف‌تر، به نیروهای ما شلیک می‌کند».

او افزود: «می‌توانم صراحتاً بگویم از نظر ما، این حملات به معنای حمایت از داعش است.»

دولت ترکیه هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده و به شکل رسمی آن را تأیید نکرده است.

شهر منبج واقع در استان حلب سوریه، بیش از دو سال تحت کنترل نیروهای دولت اسلامی موسوم به داعش بود؛ اما هفته پیش و در خاتمه یک عملیات دو ماهه، نیروهای سوریه دموکراتیک و مجلس نظامی منبج با حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، توانستند این شهر را از داعش پاکسازی کنند.

مقام‌های ترکیه «یگان‌های مدافع خلق» کردهای سوریه را به همسویی با حزب کارگران کردستان، پ ک ک متهم می‌کنند و نگرانند کردهای سوریه بر مناطق مرزی ترکیه تسلط پیدا کنند.

در مقابل کردهای سوریه هم در سال‌های گذشته ترکیه را به حمایت از نیروهای داعش، در راستای تضعیف کردهای سوریه متهم کرده‌اند. اتهامی که دولت ترکیه آن را رد کرده است.

در روزهای گذشته، بعد از وقوع عملیات انتحاری منتسب به داعش در شهر «غازی عنتاب» ترکیه، وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که مناطق هم‌مرز با سوریه را از وجود داعش پاکسازی خواهند کرد.

در جریان این عملیات انتحاری که در یک مراسم عروسی کردها روی داد، دست‌کم ۵۰ غیرنظامی که کشته شده‌اند که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

در همین حال، یکی از اعضای ارتش آزاد سوریه به خبرگزاری رویترز گفته که نیروهای این گروه طی روزهای گذشته با حمایت ترکیه برای آزادسازی جرابلوس در مرز ترکیه وارد عمل شده‌اند.

در این زمینه در تحولی دیگر، روز دوشنبه «مجلس نظامی جرابلوس» با انتشار بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد. مجلسی که همچون «مجلس نظامی منبج» به نیروهای سوریه دموکراتیک نزدیک است و اعلام کرده برای آزادسازی جرابلس تلاش خواهد کرد.رادیو فردا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.