رفتن به محتوای اصلی

ماجراى قتل صياد على نژاد، انسانى كه توسط امنيتى ها به اشتباه كشته شد!
22.08.2016 - 23:31

 

 

 

 

 

 

ماموران اطلاعات خداآفرین صیاد نژادعلی فعال فرهنگی و پدر سئودا دیکلماتور شعر تورکی را به ضرب گلوله کشتند

٢٩ مرداد ١٣٩٥

ماموران حفاظت  اطلاعات خداآفرین بامداد امروز ۳۰ مردادماه حوالی ساعت ۱:۲۰ دقیقه با یوروش و محاصره روستای حسرتان (نوروزلو) از توابع شهر خداآفرین جوانی به اسم صیادنژاد علی را به ضرب گلوله کشتند.

یکی از اهالی روستا  طی تماس با آرازنیوز  ماجرا را اینگونه تشریح می نماید:« نصف شب حوالی ساعت ۱ بود دیدم چند خودروی غریبه خودروی صیاد را دنبال می کنند خودروهای غریبه مسلح بودند ایست دادند بعد شروع به رگبار ماشین کردند. صیاد با دوستش سریع ماشین را روبروی خانه شان نگه داشتند و از ماشین پیاده شدند. ماموران لباس شخصی همه جا را به رگبار بسته بودند در این میان دیدم صیاد به طرف خانه همسایه شان «بایاز علی آسیابی» می دود ماموران تا او را دیدند بطرفش تیر اندازی کردند. وی در اولین تیر به زمین افتاد. رعب و حشت روستا در یک آن فرا گرفت مردم وحشت زده به بیرون آمدند اما ماموران لباس شخصی همه را تهدید میکردند کسی بیاد جلو کشته میشه. تیر از پشتش خورده و از سینه اش بیرون آمده بود و در دم جان باخت.

ماموران اداره اطلاعات جنازه وی را با خود بردند و گفته اند جنازه را به تبریز منتقل خواهند کرد.

یکی از شاهدان عینی ضارب را «علیپور » مامور حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی خدا آفرین عنوان می کند.

این اهالی روستا ادامه می دهد صیاد هم مانند دیگر مرز نشینان در محدوده منطفه آزاد تجاری خرید و فروش می کرد. و از این طریق امرار معاش می نمود وی همچنین فرش دست بافت منطقه را از این طریق بفروش می رساند.

دهیار روستا «بابک حسین نژاد» از پاسخ به خبرنگار  ما در مورد حادثه دیشب طفره رفت ظاهرا  وی از سوی اداره اطلاعات تهدید شده است.

گفتنی است صیاد نژادعلی  سابقه فعالیت در حرکت ملی را داشته و در همایش سالگرد بابک در سال ۱۳۸۵ دستگیر شده بود. دختر وی سئودا نژاد علی از دیکلماتور جوان و پر استعداد آزربایجان می باشد

هنوز هیچ یک از مسولین شهر خداآفرین در  این مورد اظهار نظری نکرده اند.

روستای  حسرتان در ساحل رود آراز از توابع شهرستان خداآفرین استان آزربایجانشرقی  می باشد.

 

اهالی روستا طی طوماری خواستار مجازات قاتلین شدند

 
sayad.najadali

آرازنیوز با یکی از نزدیکان مقتول صیاد نژادعلی از فعالین فرهنگی حرکت ملی آزربایجان  بدست نیروهای امنیتی در مورد جزییات حادثه مصاحبه انجام داده است.

پیشتر آرانیوز با استناد به شاهدان عینی گزارشی از قتل صیاد علی‌نژاد در روستای حسرتان خداآفرین به نظر مخاطبان رسانده بود. امروز مصاحبه ای با یکی از نزدیکان وی و شاهد کل قضایای اتقاف افتاده انجام داده است.

شاهد عینی به اسم م.ن ماجرا را اینگونه تشریح می کند:« ماموران سیاهپوش از اول شب وارد روستا شدند کل خانواده نژادعلی پدر و مادر همسر و فرزندان و یک نفر مهمان وی را در اتاق حبس کردند و در ورودی خانه را از پشت قفل زدند و دو نفر سیاه پوش را دم در خانه نگهبان گذاشتند. به همسایه ها اعلام کردند کسی بیرون نیاید داعش به روستا حمله خواهد کرد نگران نباشید فقط کسی از خانه بیرون نیاید.

آرازنیوز: ما در خبرها داشتیم ماموران در ورودی روستا کمین کرده بودند و به محض ورود خودرو صیاد بر روی آن تیر اندازی کردند. این خبر را تایید می کنید؟
م.ن: «نه کاملا٬ ماموران در ورودی روستا در کمین بودند اما خودرو که آنها به آن تیر اندازی کردند فقط شبیه خودرو صیاد بود در واقع آن خودرو نیز مال ماموران بود. آنها ظاهرا میخواستند سناریوسازی کنند البته بعد ماجرا ما هم متوجه این سناریو شدیم. لباس شخصی یک خوردو شبیه به خودرو صیاد را دنبال می کنند که گویا وی از دست ماموران فرار می کند! بعد که خودرو به حیاط  صیاد رسیده نگهبانان نیز شروع به تیراندازی کردند؛ جیغ و فریاد خانواده و همسایگان بلند شد صیاد هم از داخل خانه فریاد می زد در این گیر و دار صیاد از پنجره بیرون آمد لباس شخصی ها تا صیاد رو دیدند شروع به تیراندازی بطرفش کردند داد می زد مردم به دادمان برسید ما را می کشند اینجا شدت تیراندازی زیاد بود صیاد تا خواست وارد خانه همسایه بایاز علی آسیابی شود از پشت زدند یعنی در واقع این اتقاق درحیاط خودشان اتفاق افتاد (حیاط خانه ها در روستا حصار ندارد). بعد که کشتند تو بی سیم می گفتند بالاخره کشتیم کشتیم یک آمبولانس بفرستید!.»

صیاد نژادعلی

صیاد نژادعلی

آرازنیوز: طبق شنیده های ما ماموران اخباری مبنی بر کالای قاچاق دریافت کرده بودند شما چی شنیدید چرا ماموران خانه را محاصره و صیاد را کشتند؟

م.ن: «واقعیتش ما خود نیز هنوز در شوک هستیم چه کالایی؟ چه قاچاقی؟ خوب اگه واقعا همچین چیری هست بیایند به اهالی روستا نشان دهند فیلم برداری کنند همه هم بیننند. ما هنوز نمی دانیم چرا و به چه علت خواستند جوان ما را بکشند.»

آرازنیوز: خوب شما به مراجع قانونی مراجعه کردید؟
م.ن: «بله ما شکواییه ای به دادگستری شهرستان تسلیم کردیم مسولین بایستی علت و سبب این جنایت را معلوم نمایند. آنها ادعا می کردند ما در درگیری در مرز فرد را کشتیم اما این یک دروغ محض است فرد را در خانه  حبس کردند منتظر ماندند تا اهالی بخوابد و به نیت پلیدشان را عملی کنند. کل اهالی روستا با امضای طوماری در مورد واقع  وحشتناک خواستار دادرسری و جواب دهی مسئولان مبنی بر حبس مرحوم و خانوداش و بدنبال آن کشتن عزیزمان شدند. مردم روستا بشدت تحت تاثیر قرار گرفتند همه خواستار حواب دهی و مجازات قاتلین هستند.»

 

 
 
 

اطلاعات خداآفرین: صیاد نژادعلی را به اشتباه کشتیم

يكم شهريور ١٣٩٥

طبق آخرین اخبار از روستای حسرتان در مورد قتل صیاد نژاد علی از فعالین فرهنگی آزربایجان خانم طاهره علیپورهمسر مقتول صیاد نژادعلی به همکاران آرازنیوز گفت:«مسولین اداره اطلاعات به ما گفتند ما به اشتباه صیاد را مورد هدف قرار دادیم بدنبال شخص دیگری بودیم اما متاسفانه  همکاران ما صیاد را مورد هدف قرار دادند متاسفیم». این در حالی است که پور احمد رئیس دادگستری شهرستان خداآفرین عصر  شنبه روز ۳۰ مرداده اعلام کرده بود مامورین امنیتی شهرستان در درگیری با قاچاقچیان مشروبات الکلی یک نفر را به ضرب گلوله کشتند!

اظهارات کذب و فریبنده پور احمد مورد اعتراض خانواده و اهالی روستای حسرتان قرار گرفت طوری که اهالی روستا با امضای طوماری بر کشته شدن نژادعلی توسط نیورهای امنیتی در حیاط خانه اش شهادت دادند.

بنا به گفته همسر مرحوم دادگاه رسیدگی به شکایت خانواده صیاد نژاد علی روز پنجشنبه در دادگاه عمومی خداآفرین برگزار خواهد شد.

آنطور که از گفته های مسئولین شهرستان به نظر می آید مسولان سعی دارند با پرداخت دیه بدون اشاره به علت و یا علل قتل وحشیانه مرحوم نژاد علی خانواده وی را ساکت نمایند.

گفتنی است شنبه شب حوالی ساعت ۱ بامداد مامورا اطلاعاتی با یورش به روستای حسرتان از توابع خداآفرین فعال فرهنگی آزربایجان صیاد نژاد علی را به ضرب گلوله کشته اند. تا بدین لحظه انگیزه قتل وی در هاله ای از ابهام مانده است. مسولین  شهری و منطقه با سکوت و گاها با اظهارات متناقض  در برابر جنایت رخ داده هنوز علت و یا علل یوروش ماموران امنیتی به روستای حسرتان را مشخص نکرده اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدرضا لوایی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.