رفتن به محتوای اصلی

ضرب و شتم یک فعال زن عرب اهوازی
21.08.2016 - 02:51

 

اطلاعیه سازمان حقوق بشر اهواز در خصوص پرونده سازی علیهفهیمه اسماعیلی فعال مدنی عرب اهوازی

پرونده‌سازی براى فهيمه اسماعيلى زندانى عرب اهوازى توسط مأموران زندان ياسوج

طبق اخبار رسيده به سازمان حقوق بشر اهواز، فهیمه اسماعیلی زندانى سياسى عرب اهوازى، محبوس در کانون اصلاح و تربیت یاسوج در حالى شرایط سختی در این زندان نگهداری می‌شود كه اداره‌ی اطلاعات یاسوج در صدد پرونده‌سازی جديد براى وى میباشد.

يك منبع آگاه به سازمان حقوق بشر اهواز گفت كه بعد از انتشار گسترده خبر توهین و ضرب و شتم این زندانی سیاسی در روز ۱۳ خردادماه از سوی یکی از ماموران زندان به نام آمنه فولادی، اداره‌ی اطلاعات یاسوج به بهانه‌ی انتشار اخبار گسترده در این خصوص در رسانه‌های خارج از کشور درصدد پرونده‌سازی برای این زندانی سیاسی عرب می‌باشد. این زندانی سیاسی در دادگاه علیه این مامور شکایتی را ارائه کرده و مامور مذکور نیز در دادگاه و اداره‌ی اطلاعات علیه این زندانی سیاسی اقدام به شکایت کرده است. روز چهارشنبه ۲۰ مردادماه چند تن از ماموران اداره‌ی اطلاعات یاسوج به زندان مراجعه کرده و در خصوص ارتباطات فهیمه اسماعیلی در زندان، از یکی از هم‌اتاقیهای وی بازجویی کرده‌اند.

اسماعيلى بعد از مشاجره لفظی با یکی از ماموران زندان مرکزی یاسوج به نام آمنه فولادی، به شدت از سوی این مامور مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. شدت این ضرب و شتم به حدی بوده که این زندانی سیاسی بیهوش شده و بعد از انتقال به بهداری زندان، به دلیل وخامت حالش به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد و بعد از دو روز عليرغم وخامت حالتش به زندان بازكردانده شد.

این زندانی سیاسی در زندان کانون اصلاح و تربیت شهر یاسوج به همراه حدود ۳۰ زندانی دیگر جرایم عادی و زندانیان زیر ۱۸ سال نگهداری می‌شود. در طول ۶ ماه گذشته به بهانه خشکسالی آب گرم این زندان قطع شده و زندانیان مجبورند با آب سرد استحمام بکنند و حتی در طول روز نیز آب عادی این زندان قطع می‌شود و این سبب اعتراض گسترده زندانیان شده است اما تاکنون مسولین زندان در این خصوص اقدامی نکرده‌اند.

فهيمه اسماعيلى» ( بدوى)، معلم دوره ابتدای، در «تاريخ ۷ آذر ١٣٨۴» در حالى که ٨ ماهه باردار بود، به همراه همسرش «على مطيرى نژاد، بازداشت شد. يک ماه بعد، دختر آنها، «سلمى» در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در اهواز به دنيا مى‌آيد. این زن زندانی عرب بعدا از سوی دادگاه انقلاب اهواز به «١۵ سال حبس» محکوم شد و همسر ایشان نیز به ا«تهام محاربه به اعدام» محکوم شد. حکم اعدام همسر وی در «٢٨ آذر ١٣٨۵» اجرا شد و خود او نیز به زندان مرکزی یاسوج تبعید شد.

 

سازمان حقوق بشر اهواز

19– 8 - 2016

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
سازمان حقوق بشر اهواز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.