رفتن به محتوای اصلی

باز هم دستگیری جوانان عرب اهوازی و سرکوب انان
15.08.2016 - 21:09

دستگیری وحشیانه دو عرب اهوازی بدست نیروهای اطلاعاتی ایران حمله و دستگیری فعالان فرهنگی و مدنی عرب اهوازی (خوزستان) همچنان ادامه دارد و از زمان روی کار امدن دولت روحانی دو چندان شده است جالب است بدانید که هنگام حمله به منزل ریاض بترانی از فعالان فرهنگی عرب اهوازی، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی خانواده و مادر او را تهدید کردند که در صورت مصاحبه با هر شبکه خارجی یا سازمان حقوق بشری در مورد دستگیری فرزند انان، مسئله برای فرزند انان بدتر خواهد شد و حتی احتمال بازداشت بقیه اهل خانواده نیز وجود خواهد داشت، این در حالی است که در تهران منتقدین و مخالفان مرکز نشین و یا فارس زبان به راحتی با شبکه های تلویزیونی و غیره مصاحبه میکنند، اما دستگیر و یا تهدید نمیشوند!!؟؟ در اخرین هجوم به جوانان عرب اهواز تو گویی که به یک دژ نظامی حمله شده و نیروهای حزب اللهی و سربازان امام زمان تهران بدون توجه به خوب بودن اطفال و پیران، از درب و دیوار به خانه یورش بردند و دو جوان عرب را به نام ریاض بترانی و ولید عبیداوی را به طرز وحشیانه ایی بازداشت کردند.

ریاض بترانی و ولید عبیداوی دو شهروند عرب اهوازی اهل کوی علوی اهواز صبح روز گذشته در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۶:۳۰ بامداد صبح روز جمعه ۲۲ مردادماه، ریاض بترانی ۲۰ ساله و ولید عبیداوی دو شهروند عرب اهوازی صبح روز گذشته در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

یک منبع نزدیک به این شهروندان در تماس با گزارشگر هرانا با اعلام این خبر گفت: “برادر ریاض بترانی اهل کوی علوی (حی الثوره) اهواز از جان‌باختگان ناآرامی‌های سال ۸۴ در اهواز است. اعضای این خانواده به دلیل فعالیتشان چندین بار توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده اند.”

این منبع هم‌چنین در ادامه افزود: “هنگام بازداشت ریاض، مادر این خانواده به رسم اعتراضی عرب ها شروع به هلهله و شعار دادن کرده بود که این اقدام باعث خشم نیروهای امنیتی شده و هنگام بازرسی منزل وسایل را بهم‌ریخته و شکسته بودند.”

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
کنگره ملیتهای ایران فدرال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.