رفتن به محتوای اصلی

مجازات برادر رئیس جمهور حداقل حبس ابد است
27.07.2016 - 14:00

بی‌بی‌سی:

آقای غضنفرآبادی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: "البته بنده در این زمینه اطلاع دقیقی ندارم، اما اخباری که وجود دارد حاکی از ارتباط حسین فریدون با این شبکه فساد بانکی است." او افزود که "عمق این فاجعه آنقدر زیاد است که آرزو می‎کند این اخبار درست نباشد".

رسانه های محافظه کار منتقد دولت در هفته های گذشته، اتهامات گوناگونی را به حسین فریدون وارد کرده اند و از جمله، وی را به حمایت از برخی مدیران متخلف مالی و همچنین زیرپا گذاشتن قوانین در اخذ مدرک دانشگاهی خود متهم کرده اند.

رئیس دادگاه انقلاب تهران در بخش دیگری از اظهارات اخیر خود گفته است: "وقتی مردم مشاهده کنند که برادر و دستیار ارشد رئیس جمهور از این جایگاه خود در زمینه‎های علمی، مالی و مدیریتی سوءاستفاده می‎کند و کسی نیست جلوی این تخلفات او را بگیرد، حقیقتا نمی‎توانند این موضوعات را تحمل کنند، در صورتی که برادر رئیس جمهور باید خیلی محتاط باشد و شرایط جامعه را درک کرده و حتی از زندگی خود برای مردم بگذرد."

وی با تاکید بر اینکه "باید با این تخلف حسین فریدون بسیار جدی برخورد شود" از حسن روحانی خواسته است "افراد ناسالم را ولو اینکه برادر او باشد خیلی سریع‎تر از اطراف خود دور کند".

هفته پیش، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، با اشاره به دستگیری علی رستگار سرخه‌ای، مدیرعامل سابق بانک ملت، گفت که این دستگیری به اتهام حضور در یک "فساد اقتصادی بزرگتر" از پرونده حقوق‌های بالای مدیران بوده است.

سرلشکر جعفری با ذکر اینکه "اینها یک شبکه بوده‌اند و برخی از سیاسیون نیز در این شبکه حضور دارند." اعلام کرد که سازمان اطلاعات سپاه مسئولیت برخورد با "پرونده‌های مرتبط با مباحث امنیتی، بحث نفوذ و بحث فسادهای اقتصادی" را بر عهده دارد.

پیش از آن برخی رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران ادعا کرده بودند که علی رستگار سرخه‌ای به یکی از نزدیکان حسن روحانی چند میلیارد تومان کمک کرده بود. رسانه‌های محافظه‌کار همچنین مدعی شده اند که آقای سرخه‌ای با حسین فریدون، برادر رئیس جمهور، روابط نزدیکی داشته است.

علی رستگار سرخه‌ای یکی از مدیران ارشد بانکی بود که در نام وی در جنجال افشای فیش‌های حقوقی به رسانه ها راه یافته و از مقام خود برکنار شده بود.

شماری از هواداران دولت حسن روحانی با اشاره به تخلفات اقتصادی دوران محمود احمدی‌نژاد می‌گویند رفتار چهره‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار در این زمینه "سیاسی" بوده و با هدف ضربه زدن به اعتبار دولت آقای روحانی صورت می گیرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

رضا وضعی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.