رفتن به محتوای اصلی

حزب دمکرات کردستان ایران هیبت و هیمنه ساختگی داعش ایرانی را درهم شکست
05.07.2016 - 14:18

داعش سنی ظرف مدت نسبتا کوتاهی سرزمین های وسیعی را از دو کشورعراق و سوریه به اشغال خود در آورد و بخش زیادی از نیروهای نظامی این دو کشور را مستاصل و تارومار نمود. داعش سنی با توصل و کپی برداری از وحشیگری های سلف خود یعنی جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب در قتل عام مردم کردستان ایران، آنچنان ترس و واهمه ای را در میان نیروهای نظامی عراق و سوریه ایجاد کرد که بدون درگیری و جنگ، مناطق و شهرهای زیادی را به کنترل خود درآورد.
داعش به دنبال این پیروزی های چشمگیر، حملات خود را به شهرهای کردستان سوریه آغاز نمود و به منظور شکست کردهای سوریه شهر سوق الجیشی کوبانی را به محاصر درآورد و تمامی نیروهای زبده خود را به همراه پیشرفته ترین تجهیزات نظامی به سوی این شهر گسیل کرد. جنگ سخت و نابرابری بین نیروهای کرد و داعش سنی شروع شد. داعش تمامی حملات خود در سایر مناطق را تقریبا متوقف نمود بلکه بتواند با تجمع نیرو در کوبانی این شهر را به تصرف خود درآورد اما برخلاف تصور و پیشبینی هایی که کرده بود مردم و جوانان این شهر شکست سخت و فراموش نشدنی را بر آنان تحمیل کردند و پس از یک جنگ طولانی آنان را مجبور به عقب نشینی و پذیرفتن شکستی مفتضحانه کردند. پیروزی کردهای سوریه در این جنگ ابهت و هیمنه دروغین شکست ناپذیری داعش سنی را در سراسر منطقه درهم شکست.
چندی پیش نیز یکبار دیگر و اینبار در نقطه ای دیگر از خاورمیانه، یعنی مریوان و در عمق خاک کردستان ایران برای اولین بار ظرف بیست سال گذشته، هیمنه و ابهت نظامی داعش ایرانی نیز توسط نیروهای پیشمرگ حزب دمکرات کردستان ایران درهم شکست، و اما حکایت این شکست سخت نیروهای جمهوری اسلامی ایران از این قرار بود که دسته ای از نیروهای پیشمرگ حزب دمکرات کردستان ایران روز بیست و سوم ماه میلادی جاری که سرگرم فعالیت سیاسی و تبلیغاتی در منطقه مریوان بودند در کوهستانهای "کوهسالان" در مجاورت این شهر تحت محاصره نیروهای جمهوری اسلامی قرار می گیرند.
جمهوری اسلامی که ظرف ماههای گذشته از طریق دوستان و مجراهای سیاسی و دیپلماتیک خود در کردستان عراق تلاش کرده بود که از تصمیم حزب دمکرات کردستان ایران در زمینه از سرگیری مبارزات مسلحانه خلل ایجاد نماید، اینبار در عمق خاک کردستان ایران سعی نمود با توسل به هزاران نیروی نظامی و مزدور، شکست را بر پیشمرگان حزب دمکرات کردستان ایران تحمیل نماید و به خیال باطل خود از همان مرحله اول و در نطفه شکست را بر پیشمرگان حزب تحمیل نماید و قامت بلند نیروهای پیشمرگ کردستان را بشکند.
ترس و واهمه ی وصف ناپذیری که سراسر حکومت اسلامی را از حضور پیشمرگان حزب دمکرات در داخل خاک کردستان ایران فرا گرفته است سبب شد که رژیم با تمام قوا در پی ضربه زدن به نیروهای پیشمرگ کردستان بیفتد. به این منظور جمهوری اسلامی و مستقیما به دستور رهبر نظام و شخص خامنه ای سردار بزرگ نمایی شده خود قاسم سلیمانی را از جبهه جنگ سوریه به ایران بر می گرداند و مستقیما به مریوان می فرستد.- حضور سردار قاسم سلیمانی توسط مردم منطقه درگیری تایید شده بود- .
مدت چهار شبانه روز تیم تبلیغاتی حزب به مقاومت و جنگ و گریز ادامه میدهد. به گزارش رسانه های محلی در مدت این چهار شبانه روز نیروهای پیشمرگ با کمک و پشتیبانی شبانه هواداران حزب در مریوان و حمله به مواضع پاسداران موفق می شوند با از دست دادن جان شماری از همرزمان خود حلقه محاصره داعش ایرانی را بشکنند و از منطقه درگیری دور شوند.
جمهوری اسلامی با وجود تدابیر گسترده و اعزام زبده ترین نیروهای خود به مریوان نتوانست به هدف و آرمان خود دست پیدا کند وسر انجام پیشمرگان راه آزادی کردستان موفق شدند شکست سختی را بر نیروهای سپاه پاسداران به فرماندهی قاسم سلیمانی و سردار پاکبور تحمیل نمایند. در این درگیر و حماسه آفرینی به یاد ماندنی دهها نفر از نیروهای سپاه پاسداران کشته و زخمی شدند. نیروهای اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی با تدابیر شدید امنیتی و حفاظتی سعی کردند که از نزدیک شدن مردم به محل وقوع درگیری ها جلوگیری کنند و از انتشار هر گونه فیلم یا تصویر از کوهپایه های کوهسالان که مورد بمب باران و توپ باران نیروهای سپاهی و هوانیروز قرار می گرفت جلوگیری کنند.
تنها نیروهای ویژه و آمبولانس های ویژه حق وردو به منطقه درگیری را داشتند و جمهوری اسلامی جسد تمامی قربانیان این حماسه را بدون اطلاع رسانه ها به سردخانه های بیمارستانهای مریوان و سنندج فرستاد است تا اینکه در روزها و ماههای آینده گروه گروه تحت عنوان کشته های جنگ سوریه به شهرهای محل سکونت آنان برگرداند.

جمهوری اسلام به دنبال این شکست بزرگ در عمق خاک کردستان ایران از راههای مختلف فشارهای خود را بر مقامات اقلیم کردستان عراق افزایش داد. اما با ناکام ماندن این تلاش ها نیز، به تهدید و رجزخوانی های شاهنامه ای و بی پشتوانه و بی محتوای فردوسی گونه متوسل شد و در این رابطه جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران سردار سلامی در نماز جمعه این هفته تهران با لحنی عصبانی - که نشات گرفته از بی توانایی در عمل بود- اقلیم کردستان عراق را تهدید به ویران نمودن کرد. این تهدیدات با عکس العمل سریع و قاطعانه مقامات اقلیم کردستان عراق مواجه شد که بلافاصله مقامات جمهوری اسلامی در کنسولگری هولیر پایتخت اقلیم کردستان عراق سخنان سردار سلامی را ترمیم و تصحیح و تفسیر کردند و تلاش کردند که مقامات دولت اقلیم را متقاعد نمایند که مخاطب تهدیدات جانشین سپاه پاسداران اقلیم کردستان نبوده و تنها شامل اردوگاههای حزب دمکرات کردستان ایران بوده است.
در ادامه ناکامی های جمهوری اسلامی در سد نمودن فعالیت های تبلیغاتی نیروهای حزب دمکرات کردستان ایرن در داخل کشور و تحمل شکست های پی در پی، روز گذشته نیز نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران به ادامه فعالیت خود ادامه دادند و در تفرجگاهها و تفریحگاهای شهرستان مهاباد و اشنویه و در میان مردم حضور پیدا کردند و به تشریح سیاست های نوین حزب دمکرات کردستان ایران در زمینه دفاع مشروع در برابر اشغالگران پرداختند.
ناکامی های جمهوری اسلامی و داعش شیعه در مقابله با حضور پیشمرگان حزب دمکرات کردستان ایران ظرف دو ماه گذشته هیبت و ابهت دروغین و ساختگی جمهوری اسلامی را همانند داعش سنی شکست و توهم جزیره آرام بودن ایران را که مقامات ریزو درشت جمهوری اسلامی مدام در داخل و خارج از کشور مدعی آن هستند کاملا برای همگان آشکار کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.