رفتن به محتوای اصلی

رئیس سیا:ایران باید اقدامات بیشتری در نبرد با تروریسم انجام دهد
30.06.2016 - 14:59

رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مصاحبه با جودی وودروف، خبرنگار شبکه «پی بی‌اس» و در پاسخ به این پرسش که آیا با اظهارات جان کری در خصوص مفید بودن ایران در مبارزه با داعش در عراق موافقید، اظهار داشت: فکر می‌کنم ایران منافع زیادی دارد تا دست به هر اقدامی بزند تا مانع رشد داعش در منطقه شود، چرا که داعش به طور ویژه‌ای ضد شیعه است.

وی اضافه کرده است: اقداماتی هست که ایران می‌تواند انجام بدهد، حتی تاکنون اقداماتی برای جلوگیری از گسترش بیشتر داعش انجام داده‌است.

جان برنان با این حال تاکید کرده است: اما ایران اقدامات زیادی انجام می‌دهد که باعث گسترش تروریسم می‌شود و هم اکنون اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان است.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت «تروریسم جهانی»، جمهوری اسلامی ایران را «بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان» در سال ۲۰۱۵معرفی کرد. در این گزارش آمده بود که ایران از طریق «ارائه کمک‌های مالی و آموزش و تجهیز گروه‌های افراطی مانند حزب‌الله لبنان»، به عنوان بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم دنیا شناخته می‌شود.

با این حال خبرنگار «پی‌بی‌اس» از جان برنان پرسید به طور کلی و درمجموع ارزیابی شما این است که ایران در مبارزه با گروه های تروریستی مفید است؟

رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در پاسخ به این پرسش گفت: درمجموع، فکر می‌کنم آن‌ها (ایرانی‌ها) می‌بایست اقدامات بیشتری انجام دهند. معتقدم آن‌ها تاکنون اقداماتی را انجام داده‌اند، اما آنها می‌بایست پایبندی خود را برای شکست دادن این گروه‌های تروریستی نشان دهند و بتوانند با کشورهای منطقه و همسایه در این زمینه همکاری کنند و به نحوی اقدام کنند که این گروه های‌ (تروریستی) را واقعا از بین ببرند.

روز سه شنبه جان کری گفته بود: حضور ایران در عراق از برخی جهات مفید بوده است و خیلی روشن است که آنها (در عراق) بر داعش متمرکز شده‌اند، بنابراین در واقع ما منافع مشترک داریم.

جان برنان پیشتر در ۲۳ خردادماه در گفت‌و‌گو با شبکه العربیه نسبت به اقدامات ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده و گفته بود که سازمان زیر نظر او در مبارزه با گروه حکومت اسلامی (داعش) با ایران تماسی نداشته است.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با این حال تاکید کرده بود که همچنان نگران حمایت‌های ایران از فعالیت‌ها و گروه‌های تروریستی، به ویژه نیروی قدس سپاه و فعالیتهای این نیرو در عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه است.رادیو فردا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.