رفتن به محتوای اصلی

اعتراض بیش از ۱۰۰ سازمان به طرح‌های ضد پناهندگی اتحادیه اروپا
27.06.2016 - 15:59

۱۰۴ سازمان و گروه غیر دولتی در اقدامی اعتراضی با انتشار فراخوانی در شهر بن آلمان در روز دوشنبه (۲۷ ژوئن) از رهبران دولت‌های اروپایی خواسته‌اند سیاست کمیسیون اتحادیه اروپا مبنی بر بازگرداندن مهاجران آفریقایی به کشورهای خود را متوقف کنند. در این حرکت سازمان عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر، پزشکان بدون مرز، آکسفام، سازمان نجات کودکان و گروه‌ بزرگی از سازمان‌های غیر دولتی، شرکت کرده‌اند.

آن‌‌ها گفته‌اند که در صورت اجرای چنین سیاستی، فصلی سیاه در تاریخ اتحادیه اروپا رقم زده می‌شود. طرح یادشده در برنامه نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۸ و ۲۹ ژوئن) قرار دارد.

طرح “غیرانسانی و تحقیرآمیز”

اتحادیه اروپا قصد دارد از اهرم داد و ستد تجاری و کمک‌های مالی خود برای پروژه‌های توسعه در کشورهای در حال توسعه استفاده کند تا مانع از ورود پناهجویان به مرزهای اتحادیه اروپا شود. این سازمان‌ها می‌‌گویند که این سیاست قانون بین‌المللی حمایت از کسانی که در کشورهای‌شان تحت تعقیب و آزار قرار می‌گیرند را زیر پا می‌گذارد. این سازمان‌‌ها تاکید کرده‌اند که اتحادیه اروپا به این ترتیب «اعتبار و اتوریته خود را در دفاع از حقوق بشر از دست می‌دهد.»

آن‌ها هم‌چنین تاکید کرده‌اند که این سیاست هیچ کمکی به مبارزه با قاچاقچیان انسان نمی‌کند و تنها درد و رنج پناهجویان را افزایش می‌دهد. این سازمان‌ها به وضع پناهجویانی اشاره کرده‌اند که پس از توافق با ترکیه در بدترین شرایط در یونان گیر افتاده‌اند.

توافق یاد شده بر این اساس است که ترکیه جلوی قاچاق غیرقانونی پناهجویان به اروپا را بگیرد و در مقابل به این کشور برای اسکان دادن به پناهندگان کمک‌های مالی شود. هم‌چنین مقرر شده است که در ازای هر یک پناهجویی که از یونان به ترکیه بازگردانده می‌شود اتحادیه اروپا یک پناهجو را به شکل قانونی از ترکیه خارج سازد.رادیوآلمان

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو آلمان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.