رفتن به محتوای اصلی

تاييد حكم جابر سخراوى فعال اهوازي در دادگاه تجديد نظر اهواز
20.06.2016 - 15:03
تفسیر از:
كريم دحيمى
جابر سخراوى(صخراوي ) فرزند گحامى 30 ساله، فارغ التحصيل رشته كامپيوتر، از اهالى شهر اهواز، در تاريخ 4/1/1393 توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز در خيابان خشايار اهواز بازداشت شد و در دادگاه انقلاب اهواز قاضى "شعبوني"او را به اتهام اقدام عليه امنيت كشور محاكمه و به 14 سال و نيم محكوم شد،كه دو روز پيش اين حكم در شعبه 16 تجديد نظر به 12 سال و 5 ماه تقليل و به او ابلاغ شد.
 
جابر سخراوى بمدت 3 ماه در بازداشتگاه اطلاعات تحت شديدترين شكنجه بوده و در 27 خردادماه 1393 بدليل وخامت وضعيت جسمى، او را به زندان كارون منتقل مى كنند.بعد از بستن زندان كارون، جابر سخراوى به زندان شيبان (مجتمع حرفه آموزى اهواز ) منتقل و هم اكنون در زندان شيبان بسر مى برد.
 
جابر سخراوى  قبل از دستگيرى از تومور مغزى رنج مى برد و به استمرار به بيمارستان جهت معالجه مراجعه مى كرد و در ابتداى دستگيرى موضوع بيماريش را به بازجو گفته بود اما به وضعيت تندرستى و جسمى او اهميت داده نشد.
 
جابر سخراوى در بازداشت گاه اداره اطلاعات بشدت شكنجه شده بود بطورى كه اين شكنجه ها باعث فلج سمت راست بدن او شده و هم اكنون حتى پاى راست او كوتاه شده است.اين فعال عرب اهوازى توسط ماموران اطلاعات بوسيله باتوم برقى بشدت شكنجه شده بطورى كه آثار شكنجه وسوختگى بر روى كمر وپاهاى وى تا كنون موجود است. در اثر اين شكنجه هاى شديد جابر از درد كليوى، ورم بيضه ها و درد مجارى ادرار رنج مى برد و بينايي او ضعيف شده است. شكنجه هاى فيزيكي و روانى ماموران اداره اطلاعات بر جابر سخراوى طورى بوده كه تا دو ماه بعد از انتقال از بازداشتگاه اطلاعات به زندان كارون خونريزى معده داشته و وضعيت او روز به روز وخيم تر مى شود. 
 
بدليل شكنجه و استفاده از داروهاى آرام بخش بر وضعيت رواني جابر سخراوى تاثير زيادى گذاشته و در حال حاضر در زندان شيبان (مجتمع حرفه آموزى اهواز ) در اثر كوچكترين بحث و گفتگو باعث خشم وعصبانيت و درگيري با ديگران مى شود. جابر سخراوى در همان روزهاى اوليه بازداشت وبنا به گفته اداره اطلاعات در بازداشتگاه سكته مغزى كرده و در بيمارستان معالجه مى شود.بستگان و خود جابر سخراوى از بيمارستانى كه در آن بسترى شده اطلاعي ندارند. نزديكان جابر سخراوى قضيه سكته گرفتن او را قبول نمى كنند ومى گويند فلج شدن سمت راست بدن او را ناشى از شكنجه و شوكهاى برقى مى دانند.  
 
بعد از انتقال جابر سخراوى  به زندان خانواده او تلاشهاى زيادى جهت گرفتن مرخصى براى معالجه اش در بيمارستان كرده اند اما تا كنون موفق نشدند و با درخواست آنها براى چند بار توسط دادگاه انقلاب موافقت نشد.
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.