رفتن به محتوای اصلی

بازداشت «قصاب حیات وحش» در شبستر
29.05.2016 - 08:08

 

 

 

یکی از دو جوانی که در شهرستان «شبستر» استان آذربایجان شرقی اقدام به انتشار تصاویر سلاخی حیوانات وحشی کرده بود، شناسایی و به دادگاه معرفی شد.

خبرگزاری تسنیم روز جمعه (هفتم خرداد) گزارش و تصاویری از دو جوان ملقب به «مهران چیلی» و «مهران ویتنام» منتشر کرده که اقدام به سلاخی حیوانات وحشی می‌کردند.

آن‌طور که این خبرگزاری گزارش کرده این دو نفر تصاویر خود را در کنار لاشه قطعه قطعه شده یا پوست کنده شده روباه و گرگ منتشر کرده بودند که «موجی از اعتراض و انزجار عمومی را به همراه داشت.»

در این گزارش آمده که یک ماه پس از انتشار این تصاویر در فضای مجازی٬ یکی از این جوان‌ها توسط یگان حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شناسایی و به دادسرا معرفی شده است.

حسین فائق، دستگیری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرده که مأموران این سازمان پس از شناسایی این فرد و با حکم دادستانی به محل زندگی وی مراجعه کرده‌اند.

آقای فائق گفته از خانه این فرد «تعدادی دم و دست و پای روباه و گرگ به همراه یک اسحله بادی و تله پرنده» کشف و ضبط شده است.

این مقام مسئول ادامه داده که این فرد «مدعی است تنها دو گرگ را قطعه قطعه کرده و ارتکاب قسمت عمده کشتار سگ‌سانان را به همدست تهرانی خود نسبت می‌دهد.»

​​«مهران. ر» نام اختصاری یکی از این جوان‌ها اعلام شده که در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تسنیم» گفته «به زودی به همه شبهات در دادسرا پاسخ خواهد داد.»

یکی دیگر از این جوان‌ها ملقب به «مهران ویتنام» که ساکن شهر تهران است نیز گفته در شبستر مهمان «مهران چیلی» بوده و تنها با لاشه‌های این حیوانات «عکس یادگاری» گرفته است.

افکار عمومی در ایران به سبب تغییر سبک زندگی جمعیت قابل توجهی از مردم این کشور و دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نسبت به موضوع حیوان‌آزاری بسیار حساس‌تر از قبل شده است.

این افزایش توجه و حساسیت‌ها که ناشی از تلاش‌های فعالان حقوق حیوانات و محیط زیست در ایران است منجر به ورود جدی‌تر قوه قضائیه به پرونده‌های مربوط به حیوان‌آزاری نیز شده است.

در سال‌های اخیر در پی افزایش اعتراض‌ها به پدیده حیوان‌آزاری٬ گزارش‌های متعددی از همکاری پلیس٬ سازمان محیط زیست و قوه قضائیه در برخورد با حیوان آزار‌ها منتشر شده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.