رفتن به محتوای اصلی

دروغ دوباره هاشمی رفسنجانی در باره نام های تاریخی محمره وعبادان
28.05.2016 - 21:53

(بیانیه کانون مبارزه با نژاد پرستی و عرب ستیزی در ایران)

علی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام باز هم دروغ گفت. به گزارش خبرگزاری فارس او در روز سوم خرداد 95 ش " با جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان، فرماندهان، رزمندگان دفاع مقدس و فاتحین خرمشهر و همچنین مسؤولان دوره‌های مختلف ستاد بازسازی مناطق جنگ‌زده" دیدار داشته و " عربی خواندن نام شهرهای خرمشهر و آبادان و حتی عربی خواندن نام اروند رود را نقشه‌ی شوم ارتش بعث و حامیان عربی آنها در جنوب خلیج‌فارس" دانسته است.

رفسنجانی در سال 1379 در یکی از نمازهای جمعه تهران، ادعای مشابهی در باره این نام ها کرد که با پاسخ مناسب یوسف عزیزی بنی طرف رو به رو شد. اما ظاهرا ایشان یا به علت کهولت سن، خرفت شده یا مایل است همچنان بر طبل دروغ بکوبد.

رفسنجانی که سال ها رییس جمهوری ایران بوده و اکنون نیز ریاست یکی از نهادهای کلیدی رژیم ج ا ا را به عهده دارد می داند که در نقشه های رسمی سازمان ملل و کشورهای جهان، چیزی به نام "اروند رود" وجود ندارد بلکه نام بین المللی و محلی آن "شط العرب" است واروند رود ساخته و پرداخته ذهن علیل ناسیونالیست های ایران است.

بارها گفته ایم که نام های عربی "محمره" و "عبادان" هیچ ربطی به "نقشه های شوم ارتش بعث و حامیان عربی آنها در خلیج" ندارد وهیچ حاکم عربی در نامگذاری آنها دخالت نداشته است، بلکه به گواه همه کتاب ها، تمبرها، اسکناس ها،  نامه های اداری و نشانه های نظامی ایرانی، نام های تاریخی این دو شهر اند . فرهنگستان اول زبان فارسی در سال 1314ش، محمره و عبادان را به پیشنهاد ارتش رضاخانی، به خرمشهر و آبادان تبدیل کرد . اما اکثریت عرب ساکن این دو شهر هیچگاه این تحریف تاریخی را نپذیرفته اند، چه در دوره  پهلوی و چه در زمان ج ا ا . مردم عرب این شهرها بارها خواهان بازگشت نام های عربی و تاریخی این دوشهر شده اند. این موج اکنون آن چنان نیرومند است که سال پیش، محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز وشخصیت مورد وثوق رژیم را وادار کرد تا به این موضوع اذعان کند و خواهان اعاده نام های تاریخی نه تنها محمره وعبادان بلکه سایر شهرهای استان شود.

البته از روباه ناسیونالیستی که مبتکر احیای طرح شاهنشاهی وضد عربی "توسعه نیشکر کارون" است انتظاری بیش از این نیست.  او آشکارا دروغ می بافد و این گونه دروغ ها و تحریف هایش مورد استقبال دشمنان سیاسی اش نیز قرار می گیرد، زیرا همه این عرب ستیزان در محو وهویت ملی و تاریخی مردم عرب در ایران، هم مصلحت و هم داستان اند.

از بازسازی این دوشهر نیمه ویران چیزی نمی گوییم و سخن رفسنجانی مبنی بر این که " کار ایران در بازسازی، تاریخی است" بیشتر به یک لطیفه طنزآمیز شبیه است، آن هم در جایی که با وجود سه رودخانه پرآب، مردم مجبورند آب آشامیدنی خودرا به بهای گزاف بخرند یا همان آب گل آلود را بنوشند تا باغ های پسته ایشان و همگنانش در رفسنجان با آب کارون آبیاری شود.

مرکز مبارزه با نژاد پرستی و عرب ستیزی در ایران با نکوهش سخنان هاشمی رفسنجانی، تاکید می کند تا زمانی که یک عرب در این دو شهر زندگی کند، نام جاودانه شان همان محمره و عبادان است و نه هیچ چیز ساختگی وتحمیلی دیگر.

  بیانیه شماره 30/27/5/2016

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یوسف عزیزی بنی طرف

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.