رفتن به محتوای اصلی

نماینده مجلس: نمی توانیم پرونده دزدیها دربنیاد شهید را علنی بکنیم
25.05.2016 - 14:32

وی گفته: گزارش تحفص از بنیاد شهید در اختیار آقای لاریجانی قرار گرفته و چندین جلسه نیز با حضور ایشان، آقای خجسته و برخی از مسئولان بنیاد شهید برگزار شده اما واقعیت این است که این گزارش، گزارش خاصی است و امکان توضیح بیشتر درباره آن وجود ندارد.

وی با اشاره به شکایت‌هایی که علیه شهرداری تهران به کمیسیون اصل نود صورت گرفته، اظهار داشت: شکایت‌هایی علیه شهرداری در کمیسیون اصل نود مطرح شده که در چند نمونه از آن که ازسوی اشخاص حقیقی صورت گرفته، مدعی شده‌اند شهرداری در محاسبه عوارض در حق شاکیان اجحاف کرده که بعضاً عدد و رقم مطرح شده در این پرونده‌ها، کلان است.

او گفت: همچنین در بحث تغییر کاربری‌ها چند مورد شکایت از شهرداری تهران به کمیسیون واصل شد که مورد رسیدگی قرار گرفت یا در بحث قطع درختان نیز شکایت‌هایی انجام شده‌ که مورد رسیدگی قرار گرفته‌است.

تهیه گزارش پرونده شکایت از شهرداری تهران

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم در تشریح روند رسیدگی به این پرونده‌ها گفت: برای بررسی این پرونده‌ها از نمایندگان شهرداری هم دعوت به ‌عمل آمد که در این راستا، برخی از معاونت‌ها یا شهردارهای مناطق در کمیسیون حضور یافتند و پرونده مورد بررسی قرار گرفت و گزارش‌های مربوط به مقام‌های قضایی ارسال شد.

مدعیات پیرموذن و نعیمی‌رز علیه یکدیگر سیاسی بود

نماینده مردم کبودرآهنگ همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت دو نماینده مجلس نهم درخصوص پرونده زمین‌خواری از یکدیگر، گفت: ادعاهای هیچ‌کدام از دو طرف درست نبوده و درواقع این مسائل صرفاً با انگیزه‌های سیاسی مطرح شده‌ بود. درواقع نه آقای نعمیمی‌رز و نه پیرموذن مرتکب زمین‌خواری نشده‌ بودند.

آخرین وضعیت استرداد ۱۸۰ هکتار زمین ناجا به جنگلداری

رئیس کمیسیون اصل نود همچنین درباره آخرین وضعیت استرداد ۱۸۰ هکتار زمین‌های منابع طبیعی که در اختیار مرزبانی ناجا قرار گرفته‌ بود، اعلام کرد: این زمین‌ها برای مرزبانی به ناجا داده شده‌ بود اما در پی بررسی‌هایی که در کمیسیون انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که زمینی که در اختیار مرزبانی قرار گرفته‌ بود، بیش از مقدار مورد نیاز بوده و بنا شد با توافق طرفین، مقداری از آن به جنگلداری یا منابع طبیعی مسترد شود.

او گفت: باتوجه به این‌که نیروی انتظامی برای برقراری امنیت مرزها به بخشی از این زمین‌ها نیاز دارد، طبیعتاً تمامی این ۱۸۰ هکتار زمین، به منابع طبیعی بازگردانده نخواهد شد اما بخشی از آن در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

پاسخ برخی مطالبه‌های از مدیران مدیریت‌وبرنامه‌ریزی را دریافت کردیم

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با اشاره به آخرین وضعیت پرونده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، یادآور شد: درخصوص این پرونده نیز مطالبه‌هایی ازسوی کمیسیون وجود داشت و مکاتبه‌هایی صورت گرفته‌بود اما ازسوی مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به‌موقع پاسخگویی انجام نشده‌بود و به همین دلیل جلسه‌ای با حضور این عزیزان برگزار کردیم.

او توضیح داد: در این جلسه، مدیران و مسئولان مربوطه حضور یافتند و توجیه شدند و بنا شد در یک مدت زمانی مشخص، پاسخگویی لازم را داشته‌باشند که فکر می‌کنم بخشی از آن نیز تا این لحظه انجام شده‌است.

امکان رسانه‌ای شدن بخشی از پرونده بنیاد شهید وجود ندارد

رئیس کمیسیون اصول نود مجلس نهم همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا متخلفان پرونده بنیاد شهید مانع از قرائت گزارش این تحقیق و تفحص در صحن علنی می‌شوند، گفت: به هر حال، تا این لحظه هیچ‌کدام از متخلفان برای جلوگیری از قرائت گزارش،‌ اقدام علنی و مستقیمی انجام نداده‌اند اما باتوجه به این‌که گزارش را مطالعه کرده‌ام، باید بگویم که بخش‌هایی از این گزارش قابلیت رسانه‌ای شدن ندارد.

تفحص از بنیاد شهید یک پرونده خاص است

پورمختار که از پاسخ دادن به این سوال که آیا حضور برخی اشخاص خاص یا حجم بالای تخلف‌ها در این پرونده، مانع از قرائت آن می‌شود، خودداری کرد در واکنش به این‌که آیا این‌که پرونده در اختیار رئیس مجلس قرار بگیرد، مشکل را حل خواهد کرد یا خیر، گفت: به هر حال، رئیس مجلس بنابر قانون اختیاراتی دارد و تا جایی که اطلاع دارم، گزارش در اختیار آقای لاریجانی قرار گرفته و چندین جلسه نیز با حضور رئیس مجلس، آقای خجسته و برخی از مسئولان بنیاد شهید برگزار شده اما واقعیت این است که این گزارش، گزارش خاصی است و امکان توضیح بیشتر درباره آن وجود ندارد.ایلنا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
ایلنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.