رفتن به محتوای اصلی

تخریب تندیس سردار اسعد با هدف اختلال در حافظه تاریخی ملت ایران
16.05.2016 - 22:05

 

سردار اسعد که نام اصلی اش علی قلی خان بختیاری است به رغم ریشه ایلاتی اش، انسانی روشن اندیش و ترقی خواه بود. در اروپا مدتی اقامت کرده بود و با اندیشه های نو و سیاست های بین المللی آشنایی داشت. او قبل از ورود قوای بختیاری به تهران به سفیر اتریش-شیخ السفرا- نامه ای نوشت و کشورهای اروپایی را از مداخله در اوضاع ایران برحذر داشت. فتح تهران را با همکاری آزادی خواهان دیگر بدون خشونت و درگیری جدی به انجام رساند.

به گزارش خبرگزاری های کشور، در روز 25 اردیبهشت ماه جاری عده ای به اصطلاح خودسر به قلعه سردار اسعد واقع در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسانِ استان چهار محال و بختیاری حمله کردند و با پاشیدن نمک به چشم نگهبانان وارد قلعه شده و با وسایل تخریب همچون تبر، تندیس سردار اسعد را تخریب کرده اند.

دبیر شورای امنیت ملی رژیم، در پی آگاهی از از این واقعه شرم آور چنین اعلام نظر کرده است: «موضوعاتی از این دست که فاقد شاخص های راهبردی است، از دایره مسایل امنیت ملی خارج بوده و رسیدگی به آن در چارچوب وظایف دستگاه های انتظامی قابل پیگیری است».

این اظهار نظر با ماهیت نظام جمهوری اسلامی که از جمله رسالت هایش نابودی قانون اساسی مشروطیت و محو کردن نام و نشان انقلاب مشروطیت بوده است، همخوانی کاملی دارد.

این نخستین بار نیست که دولت اسلامی ایران همچون هم قطاران طالبانی، داعشی و القاعده ای  خود دست به حمله به یادگارهای پر ارزش فرهنگی و تاریخی ایران زده است. دزدیدن تندیس فردوسی در یکی از شهرهای آذربایجان،دزدیدن چندین تندیس از میدان های عمومی تهران و دیگر شهرستان ها و تلاش های پنهان و آشکار برای نابودی آثار تاریخی عهد باستان همه در راستای سیاستی آگاهانه صورت می پذیرد که هدف آن نابود سازی بنیاد های فرهنگی ایران زمین است. سیاست اختلال در حافظه تاریخی مردم ایران سیاستی ضد ملی و غیر انسانی است که متاسفانه به سیاست روزانه رژیم حاکم بر کشور ما بدل شده است.

احمد تاج الدینی

16.05.2016

http://www.tribuneiran.org/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%…

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.