رفتن به محتوای اصلی

امتیازهایی که مجلس به روحانیون داد
06.05.2016 - 05:41

 

 

توسط جواد کوروشی

 

مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در ادامه بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشورو مواد الحاقی به آن دولت را مکلف کرد تا با شناسایی حوزه‌های علمیه به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی آنان را مشمول معافیت‌ها و امتیازهایی کند. 

همچنین برابر این مصوبه مجلس وزارتخانه‌ها و ادارات جنگلداری موظف می‌شوند دربرنامه ریزی برای ایجاد مناطق مسکونی زمین لازم برای سا خت مساجد و ساخت محل کار ائمه جمعه به نام خانه علما در اختیار روحانیت گذارند. 

احسان مهرابی روزنامه نگار در برلین در باره لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور و جایگاه آن در نظام قانون گذاری جمهوری اسلامی به رادیو فردا می‌گوید این لایحه ربطی مستقیم به لایحه برنامه ششم توسعه ندارد. 

درباره امتیازهایی که در مصوبه مجلس برای مساجد و امام جماعت مساجد در نظر گرفته شده است هم آقای مهرابی می‌گوید برخی از این معافیت‌ها پیش از این هم در نظر گرفته شده بود. 

از رضا علیجانی تحلیلگر سیاسی در پاریس پرسیدم دادن چنین امتیازهایی به بخشی از جامعه تا چه اندازه با قانون اساسی که برابری همه شهروندان در برابر قانون را حکم می‌کند سازگاری دارد.

مجلس همچنین روز دوشنبه در چارچوب بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور به وزارتخانه‌های بهداشت و علوم اجازه دادتا با فروش اموالمازاد دانشگاه‌ها سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویی را افزایش دهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.