رفتن به محتوای اصلی

دعوت دمیرتاش از اردوغان برای بازگشت به انسانیت
01.05.2016 - 20:45

روز شنبه ۹ آپریل، صلاح الدین دمیرتاش در حاشیه دیدار با شخصیت های اسلامی در استانبول تلاش رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را برای سلب تابعیت از فعالان سیاسی در این کشور را مشابه اقدامات ژنرال های دوران کودتا و اقدامات هیتلر علیه شهروندان یهودی دانست.

دمیرتاش در ادامه افزود "این کشور تنها به یک نژاد تعلق ندارد. کسی که می گویند ´آنهایی که با من نیستند دشمن این کشور هستند´، با دستان خود کشور را تکه تکه خواهد کرد".

هفته گذشته رئیس جمهور ترکیه در طی سخنانی خبر از ارائه لایحه ای به پارلمان این کشور برای سلب تابعیت از شهروندانی که به گفته وی با گروه های تروریستی همکاری می کند داده بود.

اردوغان در این سخنان یکبار دیگر اساتید دانشگاه و روزنامه نگاران منتقد دولت را حامی تروریسم و جاسوس خطاب کرده و افزوده بود "این افراد لیاقت شهروندی ما را نداشته و ما موظف نیستیم کسانی را که در خیانت به کشور و مردم‌ سهیم‌ هستند تحمل کنیم".

دمیرتاش در ادامه ضمن بی اهمیت خواند لایحه "سلب تابعیت" اظهار داشته "کسانی که از انسانیت دور افتاده اند ما را تهدید به سلب تابعیت می کنند. ما آنها را دعوت می کنیم به انسانیت بازگردند. اگر به انسانیت بازگردند دستیابی به صلح و آرامش در کشور امکانپذیر تر خواهد شد".

تداوم و تشدید درگیری ها در شمال کُردستان

همزمان با جدال لفظی میان رهبران کُرد و دولتمردان ترکیه، جنگ و درگیری در شمال کُردستان به شدت ادامه دارد.

ظرف سه روز گذشته تنها در شهر شرناخ ۷ شهروند غیر نظامی توسط نیروهای ارتش و پلیس ترکیه جان خود را از دست داده اند. 

همچنین مقام های دولت ترکیه اختیارات فرمانداری شهرستان های سلوپی و نصیبین را به فرمانده نیروهای نظامی در این شهر واگذار کرده است.

مرکز اطلاعرسانی نیروهای مدافع غیر نظامیان روز گذشته خبر از کشته شدن شماری از نظامیان ترک را در شهرهای شمال کُردستان داده بود.

همزمان با عملیات نظامی در شمال کُردستان جنگنده های ارتش ترکیه بارها مواضع حزب کارگران کُردستان در کوهستان های اقلیم کُردستان را هدف قرار داده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده قرار است مقام های ترکیه برای مقابله با حزب کارگران کُردستان و دیگر گروه های مسلح بر شمار نیروهای نظامی خود در شمال کُردستان بیافزایند.

بر اساس طرح جامع و استراتژیک مقابله با ترور ۶۰ هزار نیروی نظامی دیگر را به عنوان نیروی پشتیبانی به مناطق جنگی در استان های شرناخ، دیاربکر، ماردین، آگری و درسیم اعزام می کنند.

در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار نیروی نظامی در عملیات های نظامی یوکسکوا، شرناخ، آگری و درسیم حضور دارند.

شایان ذکر است که در جریان عملیات های نظامی ارتش در طی ۹ ماه گذشته بیش از ۶۰۰ غیر نظامی جان خود را از دست داده و بیش از ۳۵۰ هزار نفر نیز آواره شده اند.

همچنین در این عملیات ها بخش های وسیعی از شهرها و روستاهای شمال کُردستان بر اثر آتش بار تانک ها وتوپخانه های ارتش تخریب شده اند.

ع.گ

NNSROJ

- http://www.nnsroj.com/fa/detiles.aspx?id=60537#st…

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.