رفتن به محتوای اصلی

ترامپ: اوباما ایران را به یک قدرت بزرگ در خاورمیانه تبدیل کرد
28.04.2016 - 13:23

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ که یک روز پس ازپیروزی در انتخابات مقدماتی پنج ایالت در شرق آمریکا سخن می گفت، تصریح کرد که درصورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر سیاست خارجی ایالات متحده را تغییر خواهد داد.

نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی باراک اوباما گفته است: دوستان ما نمی توانند به ما اتکا کنند و ما رییس جمهور داریم که اول از همه در مقابل دشمنان ما سرخم می کند.

دونالد ترامپ توافق هسته‌ای با ایران را فاجعه بار خوانده و گفته است، دولت او اجازه نخواهد داد که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

وی اسرائیل را دوستی بزرگ و دمکراسی واقعی در خاورمیانه نامید و اظهار داشت: جو بایدن، معاون اول رییس جمهوری، اسرائیلی که نیروی صلح و عدالت است، را مورد انتقاد قرار داده و می گوید مانع صلح در منطقه است.

دونالد ترامپ تصریح کرده است:باراک اوباما رییس جمهوری نیز دوست اسرائیل نبوده است. او با ایران رفتاری از روی عشق، علاقه و  مراقبت داشته و باعث شد ایران به یک قدرت بزرگ در خاومیانه تبدل شود.

وی اضافه کرده است، ایران به خاطر اقدامات ما در مدت زمانی کوتاهی به یک قدرت بزرگ تبدیل شد، آنهم با هزینه اسرائیل، متحدان حیاتی ما در منطقه و همچنین ایالات متحده.

نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه  در ادامه گفته است، مهار افراط گرایی اسلامی می بایست به اصلی ترین هدف سیاست خارجی آمریکا بدل شود.

دونالد ترامپ در هر پنج ایالتی که حزب جمهوری‌خواه در روز سه‌شنبه انتخابات مقدماتی داشت با اختلاف چشمگیر نسبت به دو رقیب خود به پیروزی رسید.

تد کروز و جان کسیک دو نامزد دیگر حزب جمهوریخواه برای کسب نامزدی این حزب با دونالد ترامپ رقابت می کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامر سال جاری برگزار خواهد شد.  هیلاری کلینتون هم اکنون در رقابت های مقدماتی حزب دمکرات با اختلاف زیاد نسبت به برنی سندرز پیشتاز است.رادیو فردا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.