رفتن به محتوای اصلی

نقد "یادداشتی از علی لاریجانی؛ بد اخلاقی سیاسی و سکولاریسم"
25.04.2016 - 23:44
رئیس ملاخانه حکومت آخوندهای ایران، علی لاریجانی یادداشتی با عنوان "بد اخلاقی سیاسی و سکولاریسم" منتشر کرده است که مجموعه ای از تناقض، ریاکاری و مردممفریبی می باشد. لاریجانی یادداشت خود را با این پرسش اغاز کرد که: "نسبت جریان‌ها و سیاستمداران بی‌اخلاق یا بداخلاق، با سکولاریست‌ها چیست؟"
او ادامه داده: "سکولاریسم مکتبی است که حوزه سیاست را مقید بر دین و ارزش‌های ثابت و لایتغیر نمی داند وعمدتاً قلمرو سیاست را بر مبنای منافع جمعی و امری عرفی تلقی می‌نماید.
به همین جهت گاه در عالم امروز مشاهده می‌کنید که در کشورهای دموکراتیک، چه ناهنجاری‌های اخلاقی در بالاترین سطوح -حتی در رقابت‌های انتخاباتی- رخ می‌دهد؛ نظیر سخنان سخیف و غیر اخلاقی این روزهای کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا که اکثر سیاست مداران جهان را متعجب نموده است."
 
این سیاه نوشته های لاریجانی حکایت از نظراتی ارتجاعی، ویرانگرانه و فاجعه باری دارد که ما در 37 سال گذشته پیامدهای سیاسی آنرا تجربه کردیم.
 
1-لاریجانی به نقطه قوت دستاورد بزرگ بشری حمله کرده و نخستین ایراد سکولاریسم را اینجهانی بودن و مقید نبودن به دین و ارزش های دینی پنداشته است. اسلامگرایان ایران و جهان که خود را مقید به ارزش های دینی - اسلامی کرده اند، نتیجه آن تربیت لاریجانی، لاجوردی، خلخالی، خامنه ای، خمینی و .. در ایران، طالبان در افغانستان، اردوغان در ترکیه، شیوخ در عربستان، البغدادی در عراق و سوریه و .. شد. اکنون اسلام (بعنوان الگوی زندگی اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی) و اسلامگرایان بمثابه نماد توحش، بربریت، خشونت، جهالت شناخته شده اند و نه تنها جهانیان، بلکه مردمان کشورهای اسلامزده هم از این ارزش های ضدبشری گریزان اند.
قرن بیست و یکم با به چالش کشیده شدن اسلام و اسلامگرایان آغاز شد. این بیداری سکولار دمکراتیک که ناشی از پیشرفت های بشریت در عرصه های اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی است، روزبروز فضا را برای اسلام سیاسی و اسلامگرایان روی کره زمین تنگ تر می کند.
بی جهت نیست که در ایران حتی طلبه های حوزه های خرافه پروری از پوشیدن لباس آخوندی در مجامع عمومی شرم دارند. این شرم ناشی از بچالش کشیده شدن و بی آبرو شدن ضد ارزش های دینی - اسلامی در ایران بوده، که توسط ارزش های جهانشمول  سکولاردمکراتیک (که البته در تاریخ و فرهنگ ایران ریشه دارد)، سراسر جامعه ایران را درنوردیده است. خاستگاه سکولار ستیزی لاریجانی از مقید بودن او به نفی تازه ترین دستاوردهای بشر در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی است تا از اینطریق، بازگشت به الگوهای زندگی بیابانگردان 1400 سال قبل در عربستان را برتر جلوه دهد. 
 
 
2- لاریجانی فرمایش فرمودند: "گاه در عالم امروز مشاهده می‌کنید که در کشورهای دموکراتیک، چه ناهنجاری‌های اخلاقی در بالاترین سطوح -حتی در رقابت‌های انتخاباتی- رخ می‌دهد؛ نظیر سخنان سخیف و غیر اخلاقی این روزهای کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا که اکثر سیاست مداران جهان را متعجب نموده است."
پرسش اینست که اگر در امریکا و یا ... "سخنان سخیف و غیر اخلاقی" بکار رفته است؛ شما کدام پرونده درخشانی از صدر اسلام تا کنون دارید؟ 
در کشورهای غربی سخن سخیف گفتند؛ اما حکومت اسلامی کهریزک ها را برپا کرد.
اینجاست که ادمی از تعریف موجوداتی که در ایران حکومت می کنند ناتوان است! حکومت اسلامی 37 سال است که ایران را به کهریزک تبدیل کرده است. هر روز ایرانیان توسط حکومت اوباشان مورد توهین و تحقیر قرار می گیرند. لاریجانی های مقید به دین، برای تحمیل اسلام و اسلامگرائی به ایرانیان و ایجاد سلطه ضدارزش های عصر بربریت 1400 سال قبل در عربستان، روزگار ایرانیان را سیاه کرده اند و مردم را به مرحله رسانده اند که در انتظار فرصت اند تا نسل آخوندها را در ایران ریشه کن کنند، گرچه رشد سکولار دمکراسی در جامعه ایران، زمینه های سیاسی، فرهنگی و اخلاقی نفی حکومت اسلامی را فراهم کرده است.
 
3- آقای لاریجانی!

در کشورهای سکولار "سخنان سخیف و غیر اخلاقی" گفته میشود، اما شما فاحشه گری را در ایران رواج دادید و زائرینی که به شهرهای زیارتی میروند، نه بخاطر علاقه به مقدسات آخوندها، بلکه به زیارت دختران صیغه ای ایرانی میروند، دخترانی که شما سن تنفروشی انها را به 13 سال رسانده اید!
شرمتان باد!
به جنایات 37 ساله خاتمه دهید! از مردم جان به لب رسیده امان نامه بگیرید و حجره هایتان برگردید. خوب می دانید که هنگاهی خشم متراکم ایرانیان سر باز کند، جهنم را در همین دنیا تجربه خواهید کرد!

 
اقبال اقبالی
 
**************************************
 
 
یادداشتی از علی لاریجانی؛
 
رییس مجلس شورای اسلامی یادداشتی تحت عنوان «بد اخلاقی سیاسی و سکولاریسم» در کانال رسمی تلگرام، صفحه رسمی اینستاگرام و سایت شخصی خود منتشر و در آن از انقلابیونی که با هتاکی و بداخلاقی حیثیت دیگرای را تخریب می‌کنند، انتقاد کرد.

متن این یادداشت به این شرح است:

بداخلاقی سیاسی و سکولاریسم:

سوال این است که نسبت جریان‌ها و سیاستمداران بی‌اخلاق یا بداخلاق، با سکولاریست‌ها چیست؟

سکولاریسم مکتبی است که حوزه سیاست را مقید بر دین و ارزش‌های ثابت و لایتغیر نمی داند وعمدتاً قلمرو سیاست را بر مبنای منافع جمعی و امری عرفی تلقی می‌نماید.

به همین جهت گاه در عالم امروز مشاهده می‌کنید که در کشورهای دموکراتیک، چه ناهنجاری‌های اخلاقی در بالاترین سطوح -حتی در رقابت‌های انتخاباتی- رخ می‌دهد؛ نظیر سخنان سخیف و غیر اخلاقی این روزهای کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا که اکثر سیاست مداران جهان را متعجب نموده است.

اما وضعیت شگفت آورتر درمورد کسانی است که در مقام نظر معرفت شناسانه، همیشه بر سکولاریسم نقد دارند و خود را انقلابی معرفی می‌کنند، اما در میدان اخلاق سیاسی جزو هتاکان و بد‌اخلاقان و تخریب‌گران حیثیت دیگران هستند و به هیچ وجه ابائی در متهم کردن دیگران ندارند؛ یعنی کاملا در عالم اخلاق سیاسی بی‌پروایند.

ظاهرا اینان در مقام نظر، مخالف سکولاریسم هستند، ولی در عمل سیاسی سکولاریست محسوب می‌شوند؛ حتی ناآگاهانه! (منبع الف)

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.