رفتن به محتوای اصلی

۲۹ فروردین ، سالروز انقلاب ضدّ فرهنگی‌ با تهاجم مغولی به دانشگاه‌ها !
17.04.2016 - 15:56
 

در چنین روزی در سال ۱۳۵۹ که فقط یک سال و چند ماه از پیروزی انقلاب سیاه و منحوس می‌‌گذشت ، رژیم نوپای آخوندی با بسیج همه نیروهای سرکوبگر خود از جمله ؛ پاسداران آدمکش سپاه و کمیته ، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مزدوران لباس شخصی‌ ، به دانشگاه‌های سراسر کشور حمله کردند . آن اقدام فاجعه بار در حزب جمهوری اسلامی به رهبری مثلث خبیث ؛ بهشتی‌ ، خامنه‌ای و رفسنجانی طرح و برای برنامه ریزی و چگونگی‌ اجرا به حسن آیت کودتاچی گذارده شد . دانشجویان سراسر کشور به جز دانشجویان دموکرات طرفدار حزب توده ، نهایت مقاومت را از خود نشان دادند . آن مقاومت که تا یک هفته به طول انجامید ، موجب کشته شدن نزدیک به چهل دانشجو گردید که با احتساب اعدامی های دستگیر شده ، از پنجاه تن‌ نیز گذشت . بیشترین فجایع در دانشگاه‌های رشت و جندی شاپور اهواز صورت گرفت که آخوند هادی غفاری معروف به هادی فالانژ و نیز ، احمد جنتی رهبری تهاجمات را بر عهده داشتند که فقط در این دو دانشگاه ، حدود ۲۵ نفر کشته شدند .

پس از اشغال کامل دانشگاه‌ها توسط اراذل و اوباش با حمایت نیروهای مسلح ، وظیفه آنان پایان یافت و مرحله بعدی‌ ، به ستاد انقلاب ضدّ فرهنگی‌ واگذار گردید که هفت نفر بودند و عبدل الکریم سروش ، سخنگو و گاو پیشانی سفید آن شناخته می‌‌شد . در نتیجه عملکرد آن ستاد تفتیش عقاید قرون وسطایی ، بیش از هفت هزار استاد و نیز نزدیک به پنجاه هزار دانشجو ، از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اخراج شدند . من افتخار می‌‌کنم که یکی‌ از آن دانشجویان اخراجی هستم و آقای دکتر ملکی‌ یکی‌ اساتید بودند که از کار برکنار شدند . فاجعه دیگر از آن روی که اصلی‌ترین اعضای ستاد ، بالاترین مدارک خود را از دانشگاه‌های غرب اخذ کرده ، اما تیشه بر ریشه دانشگاه‌ها زدند . عبدل الکریم سروش از دانشگاه لندن ، آشفته روان حسن حبیبی از دانشگاه سوربن و علی‌ شریعتمداری از دانشگاه تنسی آمریکا فارغ التحصیل شده بودند .

سروش که وعده داد ؛ << . . .دانشگاه‌ها می‌‌باید سراپا عطر و بوی اندیشه اسلامی گرفته و این گلستان ، گلستانی معطری باشد . . . >> . اما خودش پس از ۱۵ سال خدمت خالصانه ، بجای عطر آگین شدن فضا از بوی دلنواز ، بوی گند و گُه آنرا خود نیز تاب نیاورد و به دامن شیطان بزرگ پناه برد . سقوط فرهنگی‌ جامعه و حرکت به سمت فروپاشی آن ، روندی که از همان ابتدای انقلاب آغاز گردید و به امروز رسید . احمد مقیمی
.
https://youtu.be/o2-foorDlcA

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.