رفتن به محتوای اصلی

امیزان عدم شرکت در انتخابات بود
02.03.2016 - 16:44
 

انتخابات هفتم اسفندماه 1394 به انجام رسید و نتایج آن آنگونه که رژیم خواسته است در دسترس همگان قرار گرفته است. این انتخابات مانند انتخابات های پیشین به تمام معنا مهندسی شده بود. مهندسی انتخابات به این معناست که همه کاندیداها از سوی شورای نگهبان قانون اساسی نظام حاکم منتصب شده بودند. در نظام اسلامی هیچ انتخاباتی واقعی نیست، زیرا اصولا انتخابی در کار نیست. انتخابات یک عامل مهم در نظام دمکراسی است. در نظام های توتالیتر و فاشیستی آنچه که بنام انتخابات صورت می گیرد، اعلام اراده واقعی رای دهندگان نیست. انتخابات آزاد و دمکراتیک وسیله ای است برای بیان قصد، نیت و اراده آزاد و واقعی شهروندان. اما در نظام های توتالیتر و فاشیستی چنین نیست . آنها ابتدا محیط رعب و وحشت می آفرینند، اراده مردم را فلج می کنند یا آنان را وامی دارند که اراده واقعی شان را پنهان سازند. زندان شکنجه، اخراج از کار و تحصیل ،تهمت پراکنی،ترس از هجوم به حریم خانه و هتک حیثیت، فضایی است که پیشاپیش ایجاد می گردد تا مردم تکلیف خودشان را بدانند، و به اجبار به پای صندق های رای بروند و به کسانی رای بدهند که وظیفه ای جز دفاع از استبداد ندارند.
مطابق قوانین بین المللی و قوانین دنیای متمدن و حتی بنا بر اصولی از همان فقه اسلامی که آقایان مشروعیتشان را با آن توجیه کرده اند، اجبار، زور و تقلب از اسباب ابطال عمل حقوقی است. اراده ای که به زور و اجبار اعلام شود فاقد ارزش سیاسی و حقوقی است و آثار ناشی از آن تعهد آور نیست . بنا بر همین دلایل است که بایستی اتنخابات مجلس خبرگان قانون اساسی و مجلس شورای اسلامی را باطل و بی اعتبار دانست. این که عده ای از افراد سبک و با هویت زرد ازنتایج انتخابات ابراز شادی و پایکوبی کنند، تغییری در ماهیت باطل و بی اعتبار این انتخابات و انتخابات مشابه نمیدهد.
بنا به آمار مهندسی شده و اعلام شده از سوی رژیم از تقریبا 55 میلیون واجدین شرایط رای دادن، 22میلییون نفر در انتخابات شرکت نکرده اند. با توجه به شرایط ارعاب و ترس حاکم بر کشور، عدم حضور و شرکت نکردن نزدیک به 40 درصد جمعیت بالای شانزده سال در انتخابات فی نفسه پیروزی چشم گیری برای مخالفان شرکت در انتخابات محسوب می شود. اعتراف نظام به این که 22 میلیون ایرانی در انتخابات شرکت نکرده اند، اعترافی است به وجودِ وزن سنگین یک نیروی اجتماعی مخالف نظام حاکم . بخش بزرگی از این نیروی قدرت مند که به انتخابات مهندسی شده نه گفته است ، نیروی تعیین کننده ای در تحولات دمکراتیک آینده ایران است. تاخیر در سازمان دهی این نیروی حاضر در صحنه وظیفه عاجل هر کسی است که به مهین اش و دمکراسی عشق می ورزد.
احمد تاج الدینی
چهارشنبه 2مارس2016 برابر جمعه 12 اسفند 1394
ahmadtadjdini@yahoo.no

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://www.tribuneiran.org//

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.