رفتن به محتوای اصلی

پاسخ کوبنده نخست وزیر تورکیه در مورد مبارزه با تروریسم
09.02.2016 - 14:57

به گزارش گوناز تی وی یک خبرنگار آلمانی وابسته به روزنامه "دی ولت" آلمان در هنگام کنفرانس مطبوعاتی آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان با احمد داوود اوغلو نخست وزیر تورکیه سوالاتی را مطرح نمود که نخست وزیر پاسخ دندان شکنی در مورد مبارزه با تروریسم پ ک ک داد.

این خبرنگار در ابتدا از مرکل انتقاد کرد و گفت که شما پیشتر در مورد دموکراسی تورکیه انتقاداتی را مطرح کرده بودید و امروزه در تورکیه چیزی تغییر نکرده است تورکیه امروز 195-مین کشور در آزادی مطبوعات است در این کشور در جیزره و سیلوپی جنگ وجود دارد.

داوود اوغلو در پاسخ گفت :

"اینکه شما در تورکیه به چشمان نخست وزیر این کشور نگریسته و انتقادات خود را مطرح می کنید خود نشانگر آزادی مطبوعات در تورکیه است شما می توانید مطبوعات ما را مطالعه کنید تا این انتقادات را که به صورت آزادانه مطرح می شود ببینید.

در تورکیه چه به تورکی و چه به کردی هر نوع انتقادات مطرح می شود شما پارلمان ما را ببینید در داخل پارلمان عده ای رسما از تروریسم پ ک ک حمایت می کنند و دموکراسی ما تحمل آنرا دارد در تورکیه ما دموکراسی داریم در دنیا در هیچ کشوری انتخایاتی با مشارکت مردمی 85% برگزار نشده است و در دنیا هیچ پارلمانی وجود ندارد که تا 97% از مردم در آن نمایندگی شوند همچنین در دنیا تعداد کمی نخست وزیر وجود دارد که مانند من 49.5% از رای مردم را کسب کرده باشند.

ناظران اروپایی در انتخابات ما حضور داشتند و هیچ کس گزارشی در مورد منع آزادی بیان برای کاندیداها و منع تبلیغات منتشر نکرد. حتی یک گزارش هم وجود ندارد که ادعا کند ما در دو انتخابات پیشین آزادی بیان را محدود کردیم.

در اروپا نیز دموکراسی وجود دارند و دموکراسی های موفقی هستند در همین آلمان و انگلیس هم وجود دارد فراموش نکنید ما تنها کشوری هستیم که با تهدیدات تروریستی از راه دموکراسی مبارزه می کنیم آیا اگر در اروپا ، در آلمان و انگلیس برخی از شهرها توسط گروههای مسلح اشغال می شد و تک تیر اندازها و افراد مسلح با توپ و خمپاره و آرپی جی در همه جای شهر مستقر می شدند و یا این کشور با کشوری مانند سوریه یا عراق که دولت در آنها از هم پاشیده و محل نفوذ تروریست ها به کشورمان است همسایه می بود چه اتفاقی می افتاد؟

درفرانسه بعد از حملات پاریس ، رییس جمهور فرانسه ارتش را به داخل پاریس دعوت کرد در همه جای شهر ارتش دیده می شد. زیرا جان مردم مهمتر از آزادی تروریست ها است در تورکیه ما مورد حمله واقع سدیم در آنکارا تروریست ها 103 نفر را کشتند اما ما هرگز ارتش را به خیابانها نراندیم در آنکارا حتی یک سرباز در خیابانها ندید. در فردای آن نیز روزنامه ها بیش از تروریست ها دولت را نقد کردند. ما در مورد مبارزه با تروریسم همان کاری را می کنیم که هر کشور اروپایی انجام می دهد.

تورکیه دموکراسی یی در استاندارد اروپا است در دنیا هیچ کشور دموکراتیکی اجازه نمی دهد که گروهی مسلح در بخشی از کشور سر بر آورند در دنیا تنها دولت است که برای حمل سلاح مشروعیت دارد و هیچ دموکراسی یی اجازه نمی دهد تا گروهی مسلح شهر را در دست بگیرند در دنیا سلاح به شرطی مشروع است که در دست گروهی باشد که به مردم حساب پس می دهد و آن دولت است که از مردم رای می گیرد.

آن روزنامه نگارهایی که می گویید زندانی هستند بیشترشان مربوط به سالهای دهه نود است که در تروریسم مسلحانه دست داشته اند. آنها دست به عملیات مسلحانه زده اند و هیچ روزنامه نگاری در تورکیه به صرف روزنامه نگاری زندانی نشده است. آنان بدلیل دست داشتن در کارهای دیگر بویژه ترور دستگیر شده اند.

از سوی دیگر وقتی که در سازمان ملل 193 کشور وجود دارد برای من قابل فهم نیست که چطور می شود شما وضعیت آزادی مطبوعات تورکیه را 195-مین در جهان معرفی می کنید.

داشتن کارت زرد خبرنگاری به هیچ کس اجازه نمی دهد تا در خیابان ها خودروها را به اتش بکشند"

Missing media item.

گوناز تی وی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بابک آزاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.