رفتن به محتوای اصلی

غُرش جنبش دانشجویی از روزنه‌ای کوچک در16آذر94-گزارش تکمیلی
08.12.2015 - 22:49

غُرش جنبشِ دانشجویی از روزنه‌ای کوچک در 16 آذر 94
گزارش تکمیلی از تظاهرات،درگیری فیزیکی، انتقادهای تند در حضور #‏حسن روحانی در مراسم «شانزده آذر روز #‏دانشجو » و پخش برخی از سخنرانی‌های دانشجویان از صدا و سیما حکومت.
اینک همه برای جنبش دانشجویی و شکستنِ خفقان در دانشگاه‌ها لایک و کَف می‌زنند!
بایستی به این دوستانی که می‌گویند: " #‏انتخابات را #‏تحریم کنید تا تندروها با حکومتِ #‏سرداران ، شِبهه کودتای خود را به انجام برسانند و با این روند -همان چیزی که از دوران احمدی‌نژاد انتظار می رفت- مردم به تنگ بیایند و برای «مرگ حکومت و #‏انقلابِ #‏سیاسی » قیام نمایند"، گوشزد کرد، پس چرا امروز برای "جنبش دانشجویی" لایک و هورا کشیده و "موج‌سواریِ سیاسی" می‌کنید؟ این تجمع‌ها و مراسم که بیشتر از سوی اصلاح‌طبان گذارده شده بود. بچه‌های جنبش دانشجویی برای رساندن صدای خود، چاره‌ای جز رفتن در این مراسم ندارند. اگراینگونه میاندیشیدند که چون مراسمها دولتی و اصلاح‌طلبی است ما شرکت نمی‌کنیم، آیا امروز چنین آواهایی شنیده می شد؟ حتی مجید توکلی (یکی از رهبران جنبش دانشجویی) هم در سالنی که تصاویر «موسوی، کروبی و رهنورد» است، شرکت می کند. می دانید چرا؟ چون در علوم سیاسی و جامعه شناسی اصطلاحی است به نام «این همانی شدن با متجاوز Identification with the aggressor» تاکتیکی که در "جنبش سبز و مراسم مرگ مرتضی پاشایی" استفاده شد.
جالب این‌جاست، دو ماه پیش یکی از دوستان که به "تفکرِ یک شبِ انقلاب کردن و نتانیاهو-بوش‌ایسم" نزدیکی دارد، می‌گفت" راستی «مجید توکلی» چرا ساکت است"؟
به ایشان وعده دادم خود را برای #‏16آذر و فرصت‌های مهم پیش رو آماده می سازد. اینک بایستی به این دوستان گفت، #‏سیاست "هخا بازی و از لُس آنجلس لنگ‌اش کن" که نیست!
مجید توکلی (شرف جنبش دانشجویی) امروز در دانشگاه تهران، همراه صدها یارِ دبستانی بود. وی در دانشگاه تهران با آخرین سخنرانیِ شجاعانه خود، #‏خامنه‌ای و #‏جمهوری‌اسلامی را به زیر کشید. اما او در شرایطی این سخنرانی‌ها (16آذر87-88) را انجام داد، که فضا کمی باز و جنبش دانشجویی قادر بود، تجمع برگزار کند، اما در چند ساله گذشته که یک دولت حراستی-امنیتیِ و سپاهی با "تقلب و کشتار و تجاوز" یکه تازی می کرد، کوچک‌ترین اعتراضِ دانشجویی با سرکوب روبه‌رو می گشت و دانشجویان را ستاره باران می کردند.
در 16آذر94 با باز شدنِ روزنهء کوچکی، دانشجویان این‌گونه « #‏غُرش » کرده و اعتراض‌های خود را در مقابل #‏رئیس جمهور حکومت ابراز نموده و حتی به شکل شفاف سخن از فراهم کردن هزینه "مرگ حکومت" می کنند. (دانشجویی که سخن از تقویت جنبش #‏معلمان ، #‏کارگران ، #‏پرستاران ، #‏زنان کرد)
امیدوارم این را دریابیم، که هر زمان جمهوریِ خون‌خوار و جنایت‌کارِ اسلامی کمی روزنه را باز کرده یا مردم با آمدن به صحنه مبارزه مجبور-اش کرده اند، با اعتراضات گسترده روبه‌رو بوده و دست‌کم در سال 78 و 88 تا یک گامی سقوط پیش رفته است.
جمهوری اسلامی در یک قَلعه‌ای زندگی می‌کند که پُشت دربِ آن ایستاده و جلوی باز شدن آن و فتح قلعه را نمی دهد. مردم نیز در آن سویِ درب مقاومت کرده و تا این لحظه نگذاشته‌اند به طور کامل بسته باقی بماند. چاره این نیست که اجازه دهیم رژیم درب این قلعه را به طور کامل ببندد و در انتظار #‏جمهوری‌خواهان امریکا باشیم -با جنگ- ما را نجات بدهند، بلکه فقط کافی‌ست، که این درب چند وجب دیگر باز گردد. به این ترتیب، سیل خروشان مردم -معلمان، پرستاران، دانشجویان، کارگران، زنان و جوانان- این درب پولادین را به طور کامل گشوده و قلعه را فتح خواهند نمود.
آرمان چاروستایی 17 آذر 94

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

آرمان چاروستایی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.