رفتن به محتوای اصلی

بحرین: قصد خامنه‌ای برافروختن آتش تنش‌ها در منطقه است
29.11.2015 - 14:36

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه بحرین روز شنبه هفتم آذر، حمید شفیع‌زاده، کاردار ایران در منامه را فراخوانده و نسبت به آنچه «مداخله آشکار» ایران در امور داخلی بحرین نامید به او اعتراض کرد.

این اعتراض پس از آن بیان می‌شود که علی خامنه‌ای روز چهارشنبه چهارم آذر در دیدار با فرماندهان بسیج، هیئت حاکمه سنی‌مذهب بحرین را متهم کرد که به عنوان «یک اقلیت ظالمِ صاحب قدرت» به «فشار و اهانت به مردم بحرین و تحقیر آنها» مشغولند.

به گزارش وب‌سایت رسمی خامنه‌ای وی در این دیدار هم‌چنین گفت که «کار این اقلیت ظالم به جایی رسیده‌است که به مقدسات و عزاداری محرم مردم بحرین توهین می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالله عبداللطیف عبدالله، معاون وزیر خارجه بحرین، در واکنش به این اظهارات، گفته‌است که اظهارات علی خامنه‌ای «حاوی تحریک آشکار و نشان‌دهنده قصد روشن او برای دامن زدن به اختلافات و برافروختن آتش تنش‌ها در منطقه است.»

بحرین تاکنون بارها حکومت ایران را متهم به مداخله در امور داخلی خود کرده و در همین رابطه ماه گذشته نیز در اعتراض به سخنان علی خامنه‌ای سفیر خود را از تهران فراخواند و از نمایندگی ایران نیز خواست بحرین را ترک کنند.

روابط بحرین و ایران از سال ۲۰۱۱ که تظاهرات ضد دولتی در منامه، پایتخت بحرین، عمدتاً از سوی شیعیان آغاز شد، رو به تیرگی گذاشت و بعد از آن، بحرین بارها نیروی قدس سپاه پاسداران را به آموزش و تجهیز «تروریست‌ها» برای عملیات در این کشور متهم کرده است.

در این ارتباط، به تازگی دادگاهی در بحرین ۱۲ تن از شیعیان این کشور را به اتهام «تشکیل گروهی تروریستی» و «حمله به پلیس با مواد منفجره» به حبس ابد و خلع تابعیت محکوم کرد.

پیش از این در ۱۴ آبان هم پنج شیعه بحرینی به اتهام جاسوسی برای ایران، به خلع شهروندی و زندان ابد محکوم شده بودند.رادیو فردا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.