رفتن به محتوای اصلی

بیانیه HDP در خصوص مرگ طاهر الچی/ یک سوء قصد از پیش تعیین شده
29.11.2015 - 09:29
 
 
به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دوغان، حزب دموکراتیک خلق ها در خصوص مرگ طاهر الچی، رئیس کانون وکلای دیاربکر، بیانیه ای رسمی منتشر کرد و ضمن اظهار ناراحتی شدید از این حادثه ناگوار عنوان کرد: دیاربکر و ترکیه یک انسان فرزانه، یک حقوقدان، و یک مبارز با ارزش را، که در راه عدالت، صلح، برابری و آزادی از پا ننشست، از دست داده است. از خداوند متعال برای طاهر الچی طلب مغفرت می کنیم و به خانواده، وابستگان، نزدیکان و ملت ترکیه تسلیت عرض می گوییم.
در این بیانیه ضمن اشاره به این که عاملین این حادثه و کسانی که در این ترور دست داشته اند باید هر چه سریعتر مشخص شوند، آمده است: این حمله به شخص الچی، مبارزه وی در مسیر حق و عدالت را نشانه گرفته است. هزاران طاهر الچی وجود دارد که راه وی را در مبارزه برای حق و عدالت ادامه خواهد داد. ترور رئیس کانون وکلای دیاربکر ترکیه را که در حین یک مصاحبه مطبوعاتی صورت گرفته است، به شدت محکوم می کنیم. طاهر الچی در شرایطی کشته شد که برای حمایت از میراث باستانی 1500 ساله منطقه سور و مردم کردی که توسط نیروهای امنیتی کشته می شوند به آن منطقه سفر کرده بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: طاهر الچی اخیراً از جانب حزب عدالت و توسعه و رسانه های حکومتی هدف قرار گرفته بود. در رسانه های نزدیک به حکومت ترکیه حملات زیادی به وی صورت گرفت. حتی دستگاه قضایی که بازیچه کاخ ریاست جمهوری شده بود او را دستگیر کرده و در دادگاه محاکمه کرد. انسان هایی که نتوانستند با اندیشه و استدلال طاهر الچی مقابله کنند، او را با کشتن ساکت کردند. این یک سوء قصد از پیش تعیین شده است که شخص طاهر الچی و مبارزه به حق وی را هدف گرفته بود.
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.