رفتن به محتوای اصلی

ترکیه یک جنگنده روسیه را در مرز سوریه هدف قرار داد
24.11.2015 - 13:27

تصویری از جنگنده‌ی روسیه که هدف قرار گرفته است

به گفته مقامات نظامی ترکیه، ارتش این کشور یک جنگنده روسیه را به دلیل نقض حریم هوایی ترکیه هدف قرار داده و سرنگون کرده است. این واقعه در مرز سوریه و ترکیه در استان لاذقیه روی داده است.

مقامات روسیه سرنگونی جنگنده‌ی مزبور را تأیید کرده، اما در عین حال ادعای ترکیه مبنی بر نقض حریم هوایی ترکیه را رد کرده‌اند. طبق اظهارات آنان می‌توان اثبات کرد که جنگنده‌ی این کشور در تمام مدت در حریم هوایی سوریه در پرواز بوده است.

خبرگزاری روسی ریا نووستی با تکیه بر اطلاعات وزارت دفاع این کشور گزارش داده‌که این هواپیما از نوع "سوخو ۲۴" (SU 24) بوده است.

ارتش ترکیه همچنین مدعی شده پیش از آنکه جنگنده روسی هدف قرار گیرد، به خلبان آن چندین بار هشدار داده شده است.

شبکه تلویزیونی "هابرترک" در گزارشی در باره این واقعه تصاویری از لاشه‌ی شعله‌ور این جنگنده نشان داده است. افزون بر آن در تصاویر تلویزیونی می‌شد دو خلبان را دید که به نظر می‌رسد موفق به خروج از هواپیما و پریدن با چترنجات شده‌اند.

سوخو ۲۴ از جنگنده‌هایی است که روسیه در عملیات خود در سوریه از آن استفاده می‌کند

طبق گزارش‌هایی که شبکه‌های خبری "سی‌ان‌ان ترک" و "ان تی‌وی" درباره این رویداد پخش کرده‌اند، جنگنده‌ی روسی در خاک سوریه سرنگون شده است.

یکی از افسران نیروی هوایی ترکیه نیز در گفت‌وگو با "اشپیگل آنلاین" سرنگونی جنگنده‌ی روسیه را تأیید کرده، اما از ذکر جزییات بیشتر در این باره خودداری کرده است.

شاهدان عینی از گشت هلی‌کوپترهای ارتش ترکیه بر فراز لاشه‌ جنگنده‌ی سرنگون‌شده به منظور یافتن خلبانان سخن گفته‌اند.

برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه‌های ترکمن در سوریه که علیه ارتش حکومت سوریه می‌جنگند، یکی از دو خلبان را به اسارت گرفته‌اند. همچنین گفته شده‌است که گروه‌های ترکمن در تلاش بوده‌اند که با تیراندازی مانع از انجام عملیات هلی‌کوپترهای ترکیه برای یافتن خلبان دیگر شوند.

در طی ماه‌های اخیر این دومین بار است که بحث نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده‌های روسیه مسئله‌ساز شده است. سوم ماه اکتبر سال جاری میلادی یک جنگنده‌ی ارتش روسیه وارد حریم هوایی ترکیه شده بود. این مورد سبب شد که پای ناتو نیز به این ماجرا کشیده شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://www.dw.com/fa-ir/%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B2-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%AF%D9%81-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.