رفتن به محتوای اصلی

فروش لباس با طرح پرچم آمریکا و آمادگی جامعه برای یک رفرم واصلاحات فراگیر
هشدار نیروی انتظامی نسبت به فروش لباس های با نقش شیطان بزرگ
03.09.2015 - 07:56
تفسیر از:
منظر جاوید

 درشوروی سابق هم روس ها و دیگر ملیت های ساکن اتحاد شوروی علیرغم ضدیدت دولت مردان  کمونیست علیه مظاهر فرهنگی غرب ، مردم لباس های با  پرچم امریکا را علنان می پوشیدند و چند سالی طولی نکشید که  کلاسنوس و پرویستریکا از راه رسیدند و بساط حکومت کمونیستی را در هم شکسنند . در ایران هم بنظر می رسد که حاکمان به اخر خط رسیده اند و زمینه های برای یک رفرم بزرگ آماده می شود.

بنابر نوشته دویچه وله :حسین ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت که با بررسی‌‌های کارشناسی مجموعه پلیس و اداره اماکن تهران، مشخص شده است که در چند هفته اخیر برخی دستفروشان و بوتیک‌های عرضه پوشاک، لباس‌هایی را با طرح پرچم آمریکا، بریتانیا و علائم شیطان‌پرستی عرضه کرده‌اند.

او با بیان اینکه این مراکز فروش به صورت نامحسوس تحت نظارت قرار گرفته‌اند، افزود: «با اطلاعات به دست آمده از این محل‌ها، ماموران دریافتند که چند عامل اصلی به صورت متمرکز البسه مذکور را در اختیار این فروشندگان قرار می‌دهند.»

به گفته ساجدی‌نیا با دستور مقامات قضایی، نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری این لباس‌ها و دستگیری "عاملان اصلی توزیع" کرده است. او همچنین مدعی شد که بر اساس بررسی نیروی انتظامی، شهروندان تهرانی تمایلی به خرید این‌گونه لباس‌ها ندارند.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین فروشندگان پوشاک را تهدید کرد که در صورت عرضه این‌گونه لباس‌ها "برابر قانون نظام صنفی نسبت به برخورد و پلمب اینگونه واحدها" اقدام خواهد شد.

اصرار به ادامه سیاست آمریکا ستیزی

به گفته برخی عرضه‌کنندگان پوشاک در ایران، فروش لباس با طرح پرچم‌های مختلف تازگی نداشته و در ماه‌های اخیر تغییری در میزان عرضه آن‌ها صورت نگرفته است.

به باور ناظران، این‌گونه اقدامات نیروی انتظامی، در کنار اظهارات برخی مقام‌های سیاسی، می‌تواند بخشی از تلاش اصولگرایان تندرو برای "نمایش" احساسات ضد آمریکایی در ایران باشد.

پس از توافق هسته‌ای میان ایران و غرب، برخی مقامات دولتی ایران و آمریکا ابراز امیدواری کردند که این توافق زمینه‌ای برای از سرگیری روابط میان دو کشور شود.

 

با این حال، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اخیرا در اظهاراتی گفت: «آمریکایی‌ها می‌خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در آمریکا تکلیف‌اش و رد یا قبول شدن‌اش معلوم نیست، وسیله‌ای برای نفوذ در ایران بسازند.»

او اضافه کرد: «ما این راه را قاطعانه بسته‌ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به آمریکایی‌ها نمی‌دهیم.»

تحلیل‌گران سیاسی می‌گویند، نگرانی بخش‌هایی از حاکمیت در ایران از تغییر فضای سیاسی و کاهش نفوذ آنها موجب شده است تا رهبر جمهوری اسلامی و نیروهای همسو با او، بار دیگر بر "هویت آمریکا ستیز" نظام جمهوری اسلامی تاکید کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.