رفتن به محتوای اصلی

حکم اعدام حبیب الله لطیفی زندانی سیاسی کرد متوقف شد
29.08.2015 - 21:26

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم اعدام زندانی سیاسی، حبیب الله لطیفی پس از تقاضاهای مردمی و عفو رهبری جمهوری اسلامی متوقف شد.

محمدصالح نیکبخت وکیل این زندانی سیاسی با اعلام این خبر به خبرگزاری هرانا اعلام کرد که مجازات این زندانی سیاسی به زودی از اعدام تبدیل به مجازات دیگری خواهد شد.

لازم به ذکر است که حبیب الله لطیفی از زمان بازداشت در سال ۸۶ تا امروز به دلیل داشتن مجازات اعدام هیچگاه نتوانسته از امکان مرخصی استفاده کند.

حبیب الله لطیفی دانشجوی سال آخر رشته مهندسی صنایع در دانشگاه ایلام، روز اول آبان سال ۱۳۸۶ بازداشت شد و پس از تحمل بیش از سه ماه انفرادی و شکنجه جسمی از سوی شعبهٔ اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به ریاست قاضی حسن بابایی به اتهام محاربه و مفسد فی الارض به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام او با اعتراض وکلای او برای دادگاه تجدیدنظر ارسال شده بود اما در زمستان‌‌‌ همان سال، دادگاه تجدید نظر نیز حکم اعدام را تایید کرده و حکم برای تجدیدنظر نهایی به دیوان عالی کشور ارجاع و در آنجا نیز به تایید رسید.

شایان ذکر است که در مدت ٥ سال گذشته از سوی مامورین اجرای احکام زندان مرکزی سنندج دستکم ٣ بار نامبرده را برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل و با تجمع اعتراضی جمع کثیری از مردم این شهر مقابل درب زندان، حکم به تعویق افتاد.

سرانجام پس از هشت سال تلاش خانواده و وکلای این زندانی سیاسی و خواست مردم، حبیب الله لطیفی مورد عفو رهبری قرار گرفت و حکم اعدام او متوقف شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سمانه گرمرودی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.