رفتن به محتوای اصلی

هندوانه کیلویی 100 تومان/ هندوانه ایران خریدار ندارد
28.08.2015 - 23:31

---------------

هندوانه کیلویی 100 تومان/ هندوانه ایران خریدار ندارد

به گزارش خبرنگار ایلنا کاهش قیمت هندوانه در روزهای اخیر موجب شد که بسیاری از غرفه داران میوه و تره بار به کشاورزان توصیه کنند از برداشت این محصول و حمل آن به میادین میوه و تره بار خودداری کنند.

با توجه به اینکه در ابتدای برداشت هندوانه یعنی در اواسط خرداد ماه  قیمت هر کیلو از این محصول در مغازه های سطح شهر بیش از 2 هزار تومان بوده است؛ اما در هفته های اخیر بازار با کاهش قیمت این محصول به کیلویی200 تومان مواجه است.

رئیس اتحادیه میوه وتره بار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این رابطه می‌گوید:" کشت هندوانه نسبت به سال گذشته 4 تا 5 برابر رشد داشته است؛ از طرفی کشورهایی که در سالهای گذشته خریدار هندوانه ایران بودند نیز به تامین نیاز این محصول توسط تولید داخلی پرداخته اند به همین خاطر بازار داخلی با مازاد عرضه این محصول مواجه است.

مصطفی دارایی نژاد قیمت هر کیلو هندوانه در میادین میوه و تره بار را 100 تومان اعلام کرده و تاکید می کند:" قیمت کیلویی 100 تومان برای این محصول کشاورزان را متضرر کرده است چرا که کشاورز بابت هر کیلو از این محصول 70 تومان کرایه حمل ونقل پرداخت می کند؛ به همین خاطر بسیاری از خریداران در میوه و تره بار اعلام کرده اند که کشاورزان از برداشت و حمل این محصولات به میادین خودداری کنند.

وی رفع مشکلات کشاورزان در این شرایط را مستلزم دخالت وزارت جهاد کشاورزی دانسته و می‌گوید:" با توجه به اینکه با قیمت فعلی این محصول کشاورزان حتی قادر به تامین هزینه کود و سموم خود نیستند؛  این مساله وضعیت زندگی آنان را تحت تاثیر قرار داده است و این شرایط مستلزم دخالت وزارت جهاد کشاورزی برای حل این موضوع است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.