رفتن به محتوای اصلی

استفاده رژیم از ۱۵ زندانی برای مخالفت با حقوق ملیت ها در بی بی سی
13.07.2015 - 18:12

جمهوری اسلامی ۱۵ نفر از قربانیان زندانی خود را مجبور به نوشتن بیاننه ای در باره بی بی سی کرده است که محتوای آن مخالفت کامل به آرمانهای خود آنان دارد. این زندانیان به خاطر بیان عقاید خود زندانی و شکنجه شده اند و خرد قبول نمیکند که انها با آزادی بیان که اصل مهمی از منشور جهانی حقوق بشر است مخالف باشند. و اگر هم مخالف باشند، در انصورت باید به رژیم حق بدهند که آنان را زندانی و شکنجه کند.
‫من با توجه به شناختی که از بعضی از این زندانیان دارم، حدس میزنم که این بیانیه با زور رژیم تهیه شده و چون مورد شک قرار گرفت، رژیم مجبور شد که یک تایید ضبط شده صوتی از خالد خردانی، نماینده این زندانیان، بگیرد و پخش کند.
‫برای شناخت بیشتر خردانی به این بخش از مصاحبه وی با کانون حمایت از خانواده با خانواده های جان بختگان و بازداشت شده گان توجه کنید.

“یعنی از شرایط اجتماعی عاصی شده بودی؟
ببینید، خیلی سخت است جایی زندگی کنی که می‌دانی وارث بزرگ‌ترین ثروت خدادادی است ولی مردم در فقر زندگی کنند. دنیای مردم اهواز پر از وحشت و آشوب و اضطراب است. آنجا یا باید حکومتی باشی و از انواع رانت‌ها و دزدی‌ها بهرمند شوی یا باید ناعدالتی را تحمل کنی و آه نگویی، و یا باید خالد حردانی باشی و علیه ظلم و تعدی‌گری حاکمیت نسبت به مردم اعتراض کنی. آن‌وقت باید زندان، شکنجه و اعدام را با جان و دل پذیرا باشی. مردمی که می‌بایست امنیت‌شان در پناه قانون باشد صرفا به خاطر زبان، اختلافات ایدئولوژیک یا سیاسی، قومی و حتی اختلافات عادی اجتماعی یعنی نوع پوشش یا سبک زندگی مورد تعرض قرار می‌گیرند.”
http://www.kanoonjb.co/index.php/articles/it…
‫در بیانییه منصوب به این زندانیان به بی بی سی به خاطر پخش یک برنامه در باره فدرالیسم ا عتراض شده است. این در حالی است که همین چندی پیش، دولت بریتانیا، یک رفراندم کاملا آزاد در اسکاتلند برای تعیین حق سرنوشت آن برگزار کرد. در جریان رفراندم، نخست وزیر انگلستان گفت: من افتخار دارم که نخست وزیر یک کشور و ۴ ملت باشم." وی بدینوسیله پذیرفت که بریتانیا یک کشور ۴ ملتی است و هر ملت آن حق دارد که نه تنها در امور خود, خود مختار باشد بلکه، هر وقت اراده کرد جدا هم بشود.
‫بی بی سی که در اوردن جمهوری اسلامی نقش محوری داشت تا کنون تقریبا کلیه برنامه های خودرا در خدمت جمهوری اسلامی قرار داده و کلیه جنایات آنرا توجیه کرده است. بی بی سی در مغشوش کردن اذهان ایرانیان، بی نتیجه نشان دادن فعالیت های مبارزین، پراکنده کردن گروه های مختلف سیاسی، و تقویت جمهوری اسلامی و طرفداران ان نهایت کوشش خود را کرده است.
‫در اینجا من از این فرصت استفاده میکنم و خدمات کارکنان بی بی سی را فهرست وار بیان میکنم.
‫۱. کارکنان بی بی سی تمام مخالفان رژیم را از برنامه های خود حذف کرده اند و کلیه مهمانان انها از طرفداران نظام هستند.
‫۲. بی بی سی اخبار رسانه های خود رزیم را در باره مبارزان در داخل ایران مخدوش کرده، انها را غلیظتر از رسانه های رژیم پخش میکند. چندی پیش، رسانه های رژیم ا علام کردند که ماموران امنیتی با چند شرور در بلوچستان در گیر شدهاند. بی بی سی کلمه قاچاقچی را به آن افزود و نوشت که ماموران امنیتی با چند شرور و قاچچی درگیر شدهاند که ماهیت سیاسی و مبارزاتی خبر را تغییر داده و مبارزان را از نیروی سیاسی به یک عده قاچاقچی تقلیل داد.
۳. ملیت های ایران ۷۰% جمعیت ایران را تشکیل میدهند. بی بی سی خبر های مربوط به آنان را بکلی حذف کرده است؛ مگر اینکه حادثه آی اتفاق بیفتد که بشود از آن به نفع جمهوری اسلامی استفاده گردد.
‫مهمانان بی بی سی در این زمینه ها معمولا از طرفداران جموری اسلامی آورده میشوند و کل حادثه به نفع رژیم مخدوش میگردد.
‫۴. بی بی سی و صدای امریکا تمام فعالان قومی را که ۷۰% جمعیت ایران را تشکیل میدهند به کلی حذف کرده اند و در این زمینه از خود رژیم پیشی جسته، تبعیضات بیشتری قایل میگردند.
‫۵. با ا عتماد کامل میتوان گفت که کارکنان بی بی سی از کار کنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی بدتر هستند. صدا و سیمای رژیم فیلم "ماهی ها در سکوت میمیرند" را نشان داد در حالی که بی بی سی و رسانه های دیگر خارج از مملکت از نشان دادن آن خود داری کردند.
‫۶. بی بی سی کلیه کنفرانس های مخالفان را نادیده میگیرد و حتی از دادن خبر انها هم خود داری میکند، در حالی که تمام جلسات طرفداران رژیم را با جزییات پوشش میدهد.
‫رژیم جمهوری اسلامی از هر کس و هر چیز برای بقای خود استفاده میکند. انتشار بیانیه ضد ملیت های ایران که ضد دمکراسی و مشور حقوق بشر هم هست، نشان میدهد که یک کار مهندسی شده است. چگونه است که این زندانیان به این برنامه بی بی سی نگاه کردهاند در حالی که اکثریت مردمان آزاد ایران از پخش آن بی خبر هستند. انتشار یک بیانیه صوتی در تایید آن نیز نشان دهنده آن است که این زندانیان از امکاناتی برخوردار هستند که اکثریت مردم آزاد ایران از بی بهره اند.
‫اگر این بیانیه توسط خود این زندانیان نوشته شده آست، اثبات میگردد که در زندانهای رژیم امکاناتی- تلویزیون، رادیو، وسیله ضبط صدا و از همه اینها مهمتر آزادی- وجود دارد که در خارج از زندان برای عده زیادی وجود ندارد.
‫و اگر چنین است، چرا این امکانات در اختیار زندانیان بلوچ و کرد قرار نمیگیرد؟ چرا این امکانات در اختیار کسانی قرار نمیگیرد که روزگاری، مثل موسوی و کروبی، از رجال خود این رژیم بودند؟
‫در پایان به مردم ایران هشدار میدهم که طبق یک سند که توسط سفارت سبز منتشر گردید، رژیم از ۳ پروژه تدوین شده برای بقای خود و بی اثر کردن مبارازات بر علیه خود استفاده میکند:
‫در این سند رژیم به ماموران خود در سرتاسر دنیا دستور میدهد در رسانه ها، کنفرانسها، احزاب، اتاق های فکر، حتی جلسات خصوصی حاضر شوند و دستور کار انها را بر این سه موضوع متمرکز کنند تا کلیه نیروهای مخالف خنثی بشوند. از نظر رژیم ، مخالفان آن بر سه گروه تقسیم میشوند: اقوام و ملیت ها، آزادی خواهان لیبرال و سکولار و سلطنت طلبان .
‫۱. خنثی کردن اقوام و ملیت ها
‫هر کجا سخنی از حقوق ملیت ها شد باید آنرا به تجزیه مملکت مربوط کرد. منظور بی اثر کردن مبارزات اقوام و ملیت ها و تحریک احساسات ملی است . ملیت ها اکثر جمعیت را تشکیل میدهند و باید تمام فعالیت های آنان را به تجزیه مملکت، درهم شکستن تمامیت ارضی و نقض یکپارچگی مملکت مربوط کرد، تا هرگاه انها از حقوق خود حرفی زدند، بلافاصله به تجزی طلبی متهم و خاموش گردند.
‫۲. خنثی کردن آزادی خواهان و سکولار ها
‫در هر جا بحثی در باره آزادی، حقوق بشر و جدایی مذهب از دولت گردید، باید فورا آنرا- بهر نحو شده- به تخریب اسلام و تشیع مربوط کرده مدعی شد که طرح کنندگان این موضوع مخالف اسلام هستند و میخواهند اسلام را از بین ببرند. بدینوسیله احساسات مذهبی مردم تحریک میشود، و این گروه مجبور به سکوت میگردند.
‫ ۳. خنثی کردن سلطنت طلبان
‫رژیم میداند که شاهزاده رضا پهلوی طرفدارانی دارد و باید انها را بهر قیمت خاموش کرد. رژیم میداند که بسیاری از چپ ها، روشفکران، نویسندگان، شاعران، اکثریتی ها، توده ای ها، مجاهدین و بخشی از جبهه ملی با سلطنت مخالف هستند. بنا براین دستور کار بحث ها را باید به نحوی به پهلوی ها ارتباط داد و انها را از باز گشت سلطنت ترساند.
‫من با کمال احترامی که به زندانیان سیاسی دارم معتقدم که انها در دست جمهوری اسلامی هستند و ناگزیر، تحت آزار و شکنجه، مجبور میگردند کر در بازیهای رژیم شرکت کنند.
‫بیانیه زندانیان در باره محکوم کردن بی بی سی و دولت بریتانیا در چار چوب همین طرح تهیه شده و هدف آن هم بدنام کردن زندانیان و هم ایجاد فشار بر دستگاهی است که هماکنون در خدمت جمهوری اسلامی است. با این فشارها، بی بی سی کلا در انحصار جمهوری اسلامی در می آید و درد ملت ایران و خرابی مملکت ادامه خواهد یافت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا حسین بر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.