رفتن به محتوای اصلی

ما همه "عبدی" هستیم!
29.06.2015 - 16:53

حمید رحمانی*:

من اسماعيل عبدي ام

دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران بازداشت شد
اسماعیل عبدی ، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران که برای فراهم نمودن مقدمات سفربه کانادا، جهت شرکت درکنفرانس اتحادیه ی جهانی معلمان به مرز ارمنستان رفته بود باممانعت ماموران مرزی واعلام ممنوع الخروجی به وی وتاکید براین که برای حل مشکل ممنوع الخروجی می بایست به دادسرای اوین مراجعه کند،صبح روز شنبه بابدرقه ی حدودهشتادنفرازهمکاران فرهنگی که درکوتاهترین زمان ممکن خودرا ازشهرهای مختلف به تهران رسانده بودندبه این دادسرا مراجعه کرد وپس ازساعت هابازپرسی وبازجویی سرانجام بازداشت گردید، طی این مدت مشایعت کنندگان وی بادردست داشتن نوشته هایی بااین عنوان که ماهمه عبدی هستیم درمقابل زندان اوین تجمع کرده بودندومی گفتندتا همکارمان راآزادنکنیدازاین جا نخواهیم رفت.اماپس ازگفت وگوی یکی ازنمایندگان تجمع کنندگان که به اواجازه داده بودندتاآقای عبدی راببیندوبااوگفت وگو کند، به توصیه ی خودآقای عبدی تصمیم به ترک محل گرفتندتا پس از رایزنی باسایردوستان وهمکاران اقدامات لازم برای پی گیری مشکل جناب عبدی ودیگرهمکاران زندانی همچون،رسول بداقی،سیدمحمودباقری،علی اکبرباغانی وعلیرضاهاشمی صورت گیرد.

مهدی بهلولی*:

دیروز ، شنبه 6 تیرماه 94،اسماعیل عبدی دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران را بازداشت کردند. اما پیرامون هشتاد تن از فرهنگیان ایران،او را همراه بودند و تنها نگذاشتند. فرهنگیانی از زاهدان،مشهد،مریوان،همدان،استان البرز،استان تهران و شاید شهرهای دیگری که هم اکنون در ذهن ندارم. برای پرهیز از ایجاد حساسیت و سوء تفاهم،همکاران نخست تصمیم گرفتند که پیش از ظهر ،جلوی اوین حاضر نشوند. یکی دو تن از همکاران البته با ایشان تا در اوین رفتند و آنجا ماندند. مسئولان پرونده ی عبدی،دو بار با نمایندگان همراهان عبدی،گفت و گو کردند. بار دوم البته خیلی مفصل تر بود که جناب زینال زاده را به درون اتقاق بازجویی بردند و ایشان رو در رو با عبدی گفت و گو کرد. عبدی،ضمن سپاس از همه ی فرهنگیان حاضر معترض، از همکاران خواسته بود که جلوی اوین را ترک کنند. البته زینال زاده هم گفته بود که همکارانی که آمده اند با تشخیص خودشان و نه به دعوت عبدی آمده اند و مسئولیت این گردهمایی،به هیچ رو بر عهده عبدی نیست. 
تا آنجا که از زبان مسئولان پرونده ی کنونی عبدی شنیده شد احضار و بازداشت کنونی ایشان درباره ی یک اتهام است که فعلا در مرحله ی بازجویی است اما از درون مایه ی این اتهام، اطلاعی داده نشد. برخورد بازجویان،به نظرم خوب و منطقی می آمد و به تجمع فرهنگیان رو به روی اوین هم،واکنش مناسبی دادند. 
من دیروز این را در وجود عبدی می دیدیم که با حضور فرهنگیانی از سراسر کشور،هیچ گونه احساس تنهایی نداشت و مانند همیشه با روحیه ی بر خود مسلط و کنترل شده و منطقی خود،به درون اوین رفت. به نظرم دیروز،برگ دیگری به اعتبار فرهنگیان کشور،افزوده شد.
تا پیرامون ساعت 7 بعدازظهر در اوین ماندیم و پس از آن به همراهی شماری محدودتری از همکاران رفتیم به خانه ی عبدی در کرج و تا پایان شب هم در آنجا ماندیم. 
به راستی که باید گفت درود به شرف فرهنگیان،و به ویژه آنانی که چه با حضور خود و چه با پیگیری ها و تلفن های پیاپی خود از همراهان عبدی اعلام کردند که فرهنگیان عدالت خواه،همدیگر را تنها نمی گذارند و فراموش نمی کنند.

* حمید رحمانی و مهدی بهلولی معلم در تهران هستند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.