رفتن به محتوای اصلی

معرفی ایران گلوبال به عنوان سایت ضد انقلاب
24.04.2010 - 16:18

در مورد فیس بوک تاکنون بسیار گفتیم اما کمتر در مورد اوضاع ان در داخل ایران صحبت کرده ایم و هیچ آمار دقیق و رسمی از تعداد کاربران فارسی زبان ایرانی داخل و خارج از کشور نداریم. اما تنها آماری که در اختیار داریم این است که فیس بوک با داشتن بیش از ۱۶۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا نامی آشنا است. با این که هنوز هم فیس بوک در بعضی نقاط کشور ایران بلوکه است و همچنین سرعت حلزونی اینترنت ایران توانایی گشودن سریع صفحات فیس بوک را ندارد با اینحال و با وجود تمام محدودیتهای ایجاد شده بر سر راه محبوبیت این سایت٬ می بینیم که روز به روز کاربران ایرانی بیشتری به سمت ان گرایش پیدا می کنند.

سایت ایران گلوبال در روزهای اخیر مقاله ای را به قلم آقای پرویز داور پناه منتشر ساخت که در آن نویسنده به فیس بوک که یک شبکه اجتماعی است، اشاره میکند و همچنین در این نوشته ایراد های وارده در زمینه پایین بودن سطح امانت داری اطلاعات از سوی این شبکه با استناد به بنیاد « وارن تست آلمان» بر شمرده میشود. روزنامه کیهان تهران با اشاره به این مطلب، طبق روال همیشگی خود سایت ایران گلوبال را ضد انقلاب مینامد و ما این گزارش را بدون ویرایش در اختیار حوانندگان علاقه مند قرار میدهیم تا مثل همیشه قضاوت تنها با شما باشد.

مقاله منتشر شده به قلم دکتر پرویز داور پناه را اینجا مطالعه کنید

فيس بوك، شبكه اجتماعي يا تله جديد سرويس هاي جاسوسي؟! (خبر ويژه روزنامه کیهان)

"يك بنياد تحقيقاتي در آلمان اعلام كرد شبكه اينترنتي «فيس بوك» به هيچ وجه براي كاربران آن قابل اعتماد نيست.

بنياد «وارن تست» در گزارشي به نقل از كارشناسان فني و حقوقي مستقر در برلين اعلام كرد شبكه هاي اجتماعي در اينترنت به ويژه فيس بوك در زمينه حفظ اطلاعات كاربران قابل اعتماد نيستند و امانتداري نمي كنند

اين گزارش مي افزايد: كاربران فيس بوك معمولا موقع ثبت نام، به اين شبكه اجتماعي اجازه مي دهند كه «اطلاعات مندرج در سايت يا حساب شخصي آن ها را در سطح جهاني» مورد استفاده قرار دهد، فيس بوك در امانت داري نسبت به كاربران خود، در پايين ترين سطح قرار دارد.

به تازگي يكي از مديران شبكه «فيس بوك» به صورت ناشناس فاش كرد اطلاعاتي كه از طرف كاربر «پاك» مي شود، در واقع تنها براي كاربر «نامرئي» مي شود، اما در ذخيره مركزي شبكه اجتماعي همچنان باقي مي ماند اين تخلفي آشكار از خواست و اراده مشتريان است، زيرا شبكه اجتماعي حق انحصاري آنها را بر اطلاعات شخصي شان ناديده مي گيرد. حتي كساني كه كاربر مستقيم شبكه هاي اجتماعي نيستند، در معرض خطر قرار دارند، زيرا شبكه اجتماعي از طريق ارتباطات اعضاي خود از وجود آنها باخبر مي شود و درباره آن ها نيز اطلاعاتي گردآوري مي كند. به ويژه سايت هايي كه ثبت نام اعضاي خود را با استفاده از تلفن همراه (موبايل) ممكن مي سازند، به شدت آسيب پذيرند. بيشتر مردم متوجه مسائل امنيتي نيستند. آنها به اينترنت مراجعه مي كنند و درباره همه مشكلات شخصي و حتي در مورد همسر يا نامزد خود حرف مي زنند در حالي كه ممكن است همين اطلاعات عليه آنها به كار گرفته شود. اين امر بسته مناسبي را براي فعاليت سازمان هاي اطلاعاتي و جاسوسي فراهم كرده تا با سوءاستفاده از اطلاعات افراد، از آنها در فعاليت هاي جاسوسي و تخليه اطلاعات بهره گيرند. سايت ضد انقلابي ايران گلوبال با اشاره به گزارش بنياد تحقيقاتي آلماني نوشت: حدود يك سال است كه رسانه هاي ايراني و در اين اواخر گروهها و سازمانهاي سياسي ايراني نيز در فيس بوك صفحه باز كرده اند، بدون آنكه مطالعه دقيقي از طرز كار فيس بوك داشته باشند. چه اگر اطلاعات كافي در اين زمينه داشتند، سرنوشت رسانه و كاربران و سازمان و اعضاي خود را به خطر نمي انداختند.

يك ماه پيش دويچه وله آلمان طي گزارشي اعلام كرد شبكه جاسوسي موساد بيشترين استفاده را از شبكه فيس بوك براي تله گذاري و واداشتن افراد به جاسوسي مي برد".

پایان گزارش./.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.