رفتن به محتوای اصلی

درگیری مسلحانه میتینگ HDPدر شرناخ 2 کشته و 6 زخمی بر جای گذاشت
30.05.2015 - 23:46
 
به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه زمان، در میتینگ انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها در شهر ادلیب استان شرناخ، میان هواداران حزب دموکراتیک خلق ها و حزب مطالبه آزاد (هدی – پار) درگیری مسلحانه رخ داد که در نتیجه 2 نفر کشته و شمار زیادی زخمی شدند.
بر اساس اخبار منتشر شده از منابع محلی، درگیری ها لفظی طرفداران حزب دموکراتیک خلق ها و حزب مطالبه آزاد در مدت زمان کوتاهی به درگیری شدید مسلحانه تبدیل شد. در این درگیری شدید که با سلاح های جنگی رخ داد "عبدالجلال تالایهان" 38 ساله و "مهمت شریف شیمشک" 34 ساله از طرفداران حزب مطالبه آزاد بر اثر برخورد گلوله به شدت زخمی شده که در راه انتقال به بیمارستان ماردین جان خود را از دست دادند. در این درگیری مسلحانه 6 نفر از طرفداران دو حزب نیز زخمی شده اند.
اعضا و طرفداران حزب مطالبه آزاد بعد خبردار شدن از مرگ دو طرفدار حزبشان، به بیمارستان هجوم آورده و شعارهایی علیه حزب دموکراتیک خلق ها و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) سر دادند.
بر اساس اخبار منتشر شده، فضای منطقه بسیار امنیتی گزارش شده است و پلیس برای جلوگیری از گسترش ابعاد درگیری تمام تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.
لازم به ذکر است، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها بعد از این درگیری در اظهاراتی عنوان کرده است: کشته شدن افراد در آن درگیری درد بزرگی است. برای کسانی که در آن درگیری کشته شدند از خداوند طلب مغفرت داریم. از تمام طرفدارانمان دعوت به عمل می آوریم در برخورد با این گونه حوادث هوشیارانه رفتار کنند. مقام و کرسی های نمایندگی به هیچ عنوان از جان انسان ها با ارزشتر نیست. به هیچ عنوان در هیچ جا همدیگر را رنجیده خاطر و دل شکسته نکنید.
احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز در خصوص این درگیری گفت: نقابی که حزب دموکراتیک خلق ها بر چهره زده بود در حال افتادن است. در آستانه انتخابات درگیری مسلحانه چه معنی دارد؟ حزب دموکراتیک خلق ها در سایه ترور در حال اعمال فشار به ملت ترکیه است. این اقدامات باعث کثیف شدن دموکراسی خواهد شد.
یالچین آکدوغان معاون نخست وزیر ترکیه نیز در اظهاراتی با اشاره به درگیری مسلحانه در ادلیب شرناخ عنوان کرد: درگیری های مسلحانه شرناخ را محکوم می کنیم. خدا کسانی که در این درگیری کشته شده اند را رحمت کند. برای زخمی های این درگیری نیز شفا طلب می کنیم. در سیاست استفاده از خشونت نادیده گرفتن دموکراسی است. کسانی که در حال تبدیل سیاست به ترور هستند در دادگاه حساب پس خواهند داد.
شایان ذکر است، تا کنون اظهار نظری از جانب حزب مطالبه آزاد منتشر نشده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.