رفتن به محتوای اصلی

یاد و نام قاسملو منبع الهام هزاران نفر قرار گرفته است
14.07.2009 - 16:18

دکتر قاسلو در زمان زندگی‌ خود به یک قهرمان تبدیل شد و هنگامی که توسط احمدی نژاد و دیگر ماموران جمهوری اسلامی به شهادت رسید، به یک اسطوره تبدیل گردید. او علیه همین نظامی قیام کرد که امروز میلیون‌ها ایرانی علیه آن قیام کرده ‌اند و توسط همان رژیمی‌ کشته شد که این روز‌ها صد‌ها انسان دیگر منجمله ندا آقا سلطان را در جلو چشمان جهانیان به قتل رساند. او، پیشگام مردمی بود که امروز خواستار حقوق خود هستند و برای گرفتن آن تا حد دادن جان خود پیش میروند.

اگر قرار بود پویندگان راه عدالت از مرگ بترسند، هیچ کس در صدد تلاش برای تحقق عدالت بر نمیامد و تمام دنیا را ظلم فرا میگرفت؛ اما حق، جذابیت و کششی فراتر از مرگ دارد که انسان را به استقبال خطر‌های فراوانی مواجه میسازد. فداکاریهای این گونه افراد در تاریخ است که امروز شاهد عدالت بیشتر و دمکراسی گسترده تر در جهان هستیم.

دکتر عبد الرحمان قاسملو شیفته حق بود؛ اما حق ملت کرد در ایرانی‌ آزاد و دمکرات و فدرال. ملتّی که بین چندین کشور تقسیم شده بود و در همه این کشور‌ها با ظلم و بی‌ عدالتی ربرو بود. در ایران نیز کرد‌ها با چنین سرنوشتی زندگی میکردند؛ و ناگزیر میبایست برای استیفای حقوق خود مبارزه میکردند.

در آن زمان، دکتر قاسملو شیفته حق بود؛ جمهوری اسلامی شیفته قدرت و روشنفکران شیفته دیکتاتوری پرولتاریا بودند. هر کس که از حق سخن بمیان میاورد، مورد هجوم قرار میگرفت و هر کس که بیشتر پایداری میکرد، بیشتر مورد حمله قرار میگرفت. در چنین شرایطی بود که او توانست بخش عظیمی‌ از مردم کردستان را بسیج کند و برای احقاق حقوق آنها مبارزه یی طولانی‌ را پایه گذاری نماید و صد‌ها نفر از مبارزان ایرانی‌ دیگر را نیز پناه بدهد. او آنقدر در این راه پیش رفت که رژیم وی را به عنوان یک خطر بزرگ برای خود ارزشیابی نمود و با حیله و مکر او را به شهادت رساند و یکی از قاتلان او را با تقلب و دروغ به مقام ریاست جمهوری ایران رسانید. احمدی نژاد مقام خود را مدیون مشارکت در شهادت قاسملو است.

قاسملو رفت اما کادرهای تربیت شده یی را باقی‌ گذاشت که امروز و روز‌های آینده برای حقوق بر حق مردم کرد مبارزه خواهند کرد. ناگزیر، این مبارزه ادامه خواهد یافت و یاد و نام قاسملو منبع الهام هزاران نفر قرار خواهد گرفت. یادش گرامی‌ باد که او خباثت این رژیم جور و جفا را پیش از دیگران تشخیص داد و برای از بین بردن آن جان خود را از دست داد. اما راه او تا رسیدن به مقصود ادامه خواهد یافت.

جبهه ی مردم بلوچستان

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.