رفتن به محتوای اصلی

وزیر دفاع ایران: ما داعش را تهدیدی برای خود تلقی نمی‌کنیم
بالاخره داعش "عددی" هست یا نیست؟
29.05.2015 - 08:44

 

رادیو فردا نوشت:

حسین دهقان، وزیر دفاع ایران، می‌گوید گروه موسوم به حکومت اسلامی (داعش)، «توان و ظرفیت تهدید کردن مرزهای ایران را ندارد و ما این گروهک را تهدیدی برای خود تلقی نمی‌کنیم».

سرتیپ نیروهای سپاه پاسداران ایران، هفتم خرداد ماه، در جزیره قشم، به خبرگزاری ایرنا گفته است توان نیروهای امنیتی و نظامی ایران در حدی‌ست که می‌تواند هر اقدام این گروه را «پیش از آغاز خنثی کند».

او در عین حال گفته‌های پیشین مقام‌های دیگر ایران را تکرار کرده است که تهران «هر حرکت» گروه «حکومت اسلامی» را «رصد می‌کند».

تنها چهار روز پیش از این گفته‌ها، احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، گفته بود نیروهایی که او «تکفیری و تروریستی» نامید، «در نزدیکی مرزهای ایران هستند».

فرمانده نیروی زمینی خواسته بود تا «در این شرایط نیروهای ارتش و سپاه، از نظر تحرک، آمادگی و تجهیزات، تقویت شوند». او خواستار اختصاص اعتباراتی بیشتر به این نیروها شده بود.

این خود پس از آن بود که رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی تند، با اشاره به تنش‌ها در منطقه هشدار داده بود اگر «دشمنان» جنگ نیابتی را «به مرزهای ایران بکشانند» واکنش تهران «بسیار سخت» خواهد بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی از قول حسین دهقان نقل کرده است که نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی ایران «به هر حرکت تهدید کننده امنیت کشور جواب سختی خواهند داد».

او می‌گوید برای تهران «تامین امنیت مرزها» مهم است که «به بهترین شکل ممکن تامین شده است».

در گفت‌وگوی منتشر شده، اشاره‌ای به جزئیات آمادگی نیروهای امنیتی ایران نشده است. آقای دهقان برای افتتاح مسجدی که بخشی از آن را وزارت دفاع ایران می‌سازد، به قشم سفر کرده است.

شبه‌نظامیان گروه افراطی موسوم به «حکومت اسلامی»، در حال حاضر بخش‌های وسیعی از سوریه، کشوری که حکومت مرکزی آن از حمایت تهران برخوردار است، و بخش‌هایی از عراق را، که دولت آن نیز از متحدان ایران به شمار می‌رود، تحت کنترل دارند.

به تازگی قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، گفته است «جز ایران» هیچ‌کس قدرت مقابله با گروه حکومت اسلامی را ندارد.

در حالی‌که گروهی از مقام‌های ایرانی طی هفته‌های گذشته، در مورد «حکومت اسلامی» هشدار داده‌اند، گروهی نیز بر «توان کامل» ایران برای مقابله با آن تاکید کرده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.